in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-09-2007 11:40 AM by Ruivar. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-09-2007 7:30 AM

    • Ruivar
    • Not Ranked
    • Joined on 07-12-2007
    • Denmark
    • Posts 72
    • Bronze Member

    Set-Top Box on Avant

    Hi,

    I've got an Avant 28" DVD, and I just bought myself a digital reciever. I know that there's a Set-Top Box controller installed in my Avant, but I can't get it working correctly. I have connected the actual digital reciever to the Avant via a scart-cable, but I don't know how to install the IR-cable so I can control the dig. reciever with my Beo4...

     Can anybody help me?!

     

    Sincerely

    Rune, Denmark

  • 09-09-2007 9:45 AM In reply to

    Re: Set-Top Box on Avant

    Hej Rune

    Bag på dit TV er der et lille Mini jack stik under decoder scart stikket hvor Ir kablet sættes i. Den anden ende af kablet sættes på Ir modtagen på Digi boxen. derefter går du ind i connection menu på Avant'en og sætter det scart stik du har brugt til STB, når du så trykker GO kommer en liste med modtager frem også vælger du den du har.

    Det kan godt ske du skal have opdateret softwaren for at den kan styrer din modtager...

    Hvilken digital modtager har du?

    Sorry for the danish....

  • 09-09-2007 10:46 AM In reply to

    • Ruivar
    • Not Ranked
    • Joined on 07-12-2007
    • Denmark
    • Posts 72
    • Bronze Member

    Re: Set-Top Box on Avant

    Hej The Stig,

    jeg har sat IR kablet i IR-output stikket bag på Avanten. Men hvor skal "den lille plastik firkant," i den anden ende af kablet, sættes fast? Digitalmodtageren er en TDC bredbånd til Fastnet. Den hedder TDC TV Kiss Digital m/HD. Den står ikke på listen af valgmuligheder i menuen. Så hvordan får jeg så listen opdateret? For det er vel nødvendigt, kan jeg regne ud?? 

     

    Hilsen Rune

     

  • 09-09-2007 11:03 AM In reply to

    Re: Set-Top Box on Avant

    Hej jeg har ikke set den modtager på listen Erm

    Så der kan godt går en 3-4 månder før den kommer... men skal nok lige holde øje med om den kommer på.

    men du kan prøve dig frem med dem der er i listen og se om ser er nogen den reagerer på.

    du skal have fat i din lokale B&O forhandler og få dem til og skifte en chip i TV'et!

    den lille firkantet skal sidde foran på modtagen der hvor den modtager fjernbetjenings signal, nogen gange står der et lille skilt med IR på fronten

     

  • 09-09-2007 11:40 AM In reply to

    • Ruivar
    • Not Ranked
    • Joined on 07-12-2007
    • Denmark
    • Posts 72
    • Bronze Member

    Re: Set-Top Box on Avant

    Hej,

    jeg kan ikke umiddelbart finde det sted hvor fjernbetjeningens signaler modtages. Der er ingen IR mærkater på recieveren, så jeg har virkelig ingen idé, hvor jeg skal lede...

     Så må jeg vel bare prøve mig frem.

    Mange tak for den foreløbige hjælp. Jeg blev i hvert fald klogere:-)

     

    Hilsen Rune

Page 1 of 1 (5 items)