in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-23-2007 6:31 PM by HarleyD. 35 replies.
Page 2 of 2 (36 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 09-25-2007 11:39 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    ronbeo:

    Bingo, wat bedoel jij met ISF calibreren? Kan ik dat zelf en zoja hoe?

     Verder wat betreft de kwaliteit van de plasma van B&O vs Pioneer: ik heb zelf net m'n BV7-40 ingeruild voor een BV4-50 omdat ik groter wilde en de kwaliteit van de plasma veel beter vind. Wat me wel opvalt is dat het contrast van de BV4 inderdaad minder is bij vol daglicht(zwart is niet echt zwart) maar verder gewoon heel goed is. De pioneer is contrastrijker maar daardoor ook volgens mijn mening iets te hard(ik had nu de keus B&O/pioneer maar dus toch vanwege deze reden en het uiterlijk B&O).

    En het kritiek van Bingo op B&Oapparatuur? Zolang het gefundeerd is moet/mag het altijd geleverd worden vind ik!

    Ik kom net bij de dealer vandaan , sinds enige tijd word de BV-4 met Full HD geleverd ( Panasonic TH-50PF9E ) , waardoor de BV-4-50 ook iets duurder is geworden .

     Heb jij dit laatste type scherm ook  en welke speaker heb jij eronder hangen ?

     

  • 09-25-2007 1:55 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    ISF calibreren kan je nooit zelf tenzij je er de apparatuur voor hebt. Het kost ongeveer €200,-

    Het is over komen waaien vanuit de USA. Het uitgangspunt is dat bijna iedere televisie vanuit de fabriek verkeerd is ingesteld. Veel merken hebben zowiezo al een instelling die het leuk doet in de showroom.

    B&O is daar een nette uitzondering in. De kleurtemperatuur moet exact over de hele grijsschaal 6500 Kelvin zijn. Dat is ook de norm waar de televisie en filmmakers mee werken.

    Er zijn al aardig wat mensen getraind in het doen van ISF calibraties.

    Kijk eens op: http://www.isfcalibraties.nl/ en http://www.isf-europe.com/ en http://www.imagingscience.com/

    Hier kan je veel lezen over de ervaringen van mensen die een calibratie hebben laten doen:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0

  • 09-25-2007 4:51 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Ik heb inderdaad dit laatste scherm met een 7-4 eronder hangen. Heb er ook een Humax 2000 HD reciever bij aangeschaft wat een hele verbetering geeft t.o.v. kabel. En met een HD uitzending is het echt een onwijs mooi beeld.

    Ik zit op een afstand van 4 meter en is heel goed te doen. Heb zelfs nog heel even getwijfeld over een 65", maar is erg groot op deze afstand denk ik.

  • 09-26-2007 1:41 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    ronbeo:

    Ik heb inderdaad dit laatste scherm met een 7-4 eronder hangen. Heb er ook een Humax 2000 HD reciever bij aangeschaft wat een hele verbetering geeft t.o.v. kabel. En met een HD uitzending is het echt een onwijs mooi beeld.

    Ik zit op een afstand van 4 meter en is heel goed te doen. Heb zelfs nog heel even getwijfeld over een 65", maar is erg groot op deze afstand denk ik.

     Ja dat is ook nog iets om rekening mee te houden , ik moet overgaan op een digitale decoder , terwijl ik nu nog analoog kijk ....

     Ik ben vind het ook super een 65 inch scherm , een vriend van mij heeft er ook één , maar dat het is wel echt heel heel groot !

    Ik ga ook voor de 50inch ........morgen  maar eens tijd vrij maken om hem te bestellen .

     

     

  • 09-27-2007 2:46 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Ronbeo, 

    Kijk hier eens om informatie te vinden over het hoe en wat van ISF calibratie: http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1597 Hoewel ik zelf geen B&O schermen heb (dat kan mijn uienzak niet aan), heb ik mijn breedbek Sony (sorry) zelf gecalibreerd. Er zijn hiervoor DVD's in de handel die je stap voor stap door de calibratie heen helpen. En ik kan zeggen het is duidelijk zichtbaar, hoewel de door Sony bedachte standaard film instellingen verdraaid goed zijn (maw 99% hetzelfde ten opzichte van de door mij ingestelde waarden).

    Muzies, Hans Kroon
  • 09-27-2007 3:53 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    hoi HarleyD, ik kom er net achter dat ik een 7-2 center onder de 4-50 heb hangen..... Was even de typenr's kwijt!
  • 09-30-2007 7:21 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Ron,

     heb jij de 7.2 vlak onder het scherm hangen of met enige afstand ??

    Ik heb ook de 7.2 klaar liggen voor wand montage  , maar ik vind het aan de muur best een bakbeest , wat vind jij er van ?

     Heb je een fototje ?

     

    Grt Marcel

  • 10-01-2007 2:17 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Marcel,

     Ik heb ong. 5cm ertussen gehouden. Ikzelf vind dat goed staan, maar ik stuur je vandaag wel even een foto. Bij mijn 7-40 was hij behoorlijk groot, maar nu valt dat wel mee.

     

    gr, Ron

  • 10-01-2007 6:55 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Ron, 

    de breedte is niet wat ik bedoel met "groot" , de speaker is 124 breed en het scherm is 125 breed dus dit is bijna perfect !

    Ik bedoel met name de diepte/afstand van de muur , onder de BV-7-40  zie dit niet , maar toen ik de 7.2 los tegen de muur aan hield viel dit mij zo op ...

    Ik ben benieuwd naar de foto , je mag deze ook mailen naar mrietv@gmail.com  .

     Grt Marcel

  • 10-01-2007 2:16 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Marcel,

    Je kan Brackets bestellen via beoworld die dichter bij de muur staan, komt je speaker niet zo ver naar voren.

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 10-23-2007 6:31 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Bedankt voor je tip !

    Ik heb idd een andere beugel besteld die dichter tegen de muur komt , het is maar een paar centimeter , maar toch een verbetering !

     Beugeltje is voor een stukje omgebogen ijzer alleen wel stinkend duur  ( 160 euri's ) .

    Het is ook geen origineel B&O product .......

     Maar ja , beter duur als niet te koop !

Page 2 of 2 (36 items) < Previous 1 2