in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-23-2007 6:31 PM by HarleyD. 35 replies.
Page 1 of 2 (36 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 09-06-2007 7:53 PM

    Ander merk scherm aan BS-3

    Wie weet welke merken scherm je aan een Beosystem-3 kunt aansluiten zodat alles volledig werkt ?

    Met volledige werking bedoel ik :

     ( Voorbeeld ) Wanneer ik op de beo-4 uitschakelen druk ,  het scherm ook uitschakeld ?

     Zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden om een volledige werking te krijgen ?

     Alvast bedankt !

  • 09-08-2007 6:31 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Ik heb de BS-3 inmiddels aangeschaft voor een mooi prijsje ....nu nog een mooi groot scherm voor op de slaapkamer ....
  • 09-08-2007 1:22 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Nice! Smile

    Ik had eigenlijk gehoopt dat er wat meer reacties los kwamen. In het general forum zeggen ze in ieder geval dat alleen de commerciele versies van Panasonic, bijna alles hetzelfde doet als de BV4 (ook Panasonic). Dit zijn de (monitor)versies zonder ingangen en tuner, maar alleen met een rs232-aansluiting en DVI-ingang. Precies de output van een BS3. De PUC of Lintronic kan natuurlijk ook gebruikt worden, maar dat vind ik dan een iets mindere oplossing.

  • 09-08-2007 4:57 PM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Ik heb er een Panasonic TH-42PH9EK aan hangen en moet zeggen dat ik heel tevreden ben. Auto-contrast en on/off werkt zoals een BV4 voor een derde van de prijs en dezelfde kwaliteit.
    Enkel problemen gehad om de contrastregeling aan de praat te krijgen. Ik heb in het customer service menu, de 'Monitor autodetect' gedisabled, daarna is de monitor in safe mode gegaan, maar bij een herstart bleek alles perfect te werken. Ik heb SW 3.1
    De zaak is momenteel ingebouwd in een BV5, ik heb de sensor van de BV9 aangepast om hem in het originele BV5 kapje te laten passen en de BS3 motorsturing is ook aangesloten.
    Nu enkel mijn centerspeaker nog in orde brengen en ik heb een baby BV9.
    't Is een aanrader!
  • 09-08-2007 7:55 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Beogen:
    Ik heb er een Panasonic TH-42PH9EK aan hangen en moet zeggen dat ik heel tevreden ben. Auto-contrast en on/off werkt zoals een BV4 voor een derde van de prijs en dezelfde kwaliteit.
    Enkel problemen gehad om de contrastregeling aan de praat te krijgen. Ik heb in het customer service menu, de 'Monitor autodetect' gedisabled, daarna is de monitor in safe mode gegaan, maar bij een herstart bleek alles perfect te werken. Ik heb SW 3.1
    De zaak is momenteel ingebouwd in een BV5, ik heb de sensor van de BV9 aangepast om hem in het originele BV5 kapje te laten passen en de BS3 motorsturing is ook aangesloten.
    Nu enkel mijn centerspeaker nog in orde brengen en ik heb een baby BV9.
    't Is een aanrader!

     Ik had idd al begrepen dat het Panasonic uit de D9 serie moet zijn ( general forum) , maar waar ik niet helemaal uitkom is welke nu alleen monitor is en welke een tuner heeft  ???

     Waar heb jij je scherm vandaan en is jou type zonder eigen tuner ???

     

  • 09-09-2007 1:51 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Ik zat in het begin ook even te zoeken, maar volgens mij op de NL-site van Panasonic, onder producten:

    Home entertainment zijn de tuner-versies.

    Presentation & Display zijn de commerciele.

     

    Beogen, wat gaaf dat je het in een BV5 in hebt kunnen bouwen zeg. Had je toevallig nog een kapotte BV5 staan ofzo? Laughing  

  • 09-09-2007 6:49 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    @ DoubleU ,

     wat mij opvalt is dat de monitor schermen duurder zijn in aanschaf t.o.v. schermen met tuner ........je zou toch zeggen dat dit andersom zou moeten zijn ....

    Als ik dit type neem zal ik dan het juiste scherm hebben ??? ( zie link )

    http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3845|2548|2547|2533|4|1

     Ik bedoel dus of dit probleemloos/volledig gaat werken met de BS-3 ?

  • 09-09-2007 8:59 AM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    @HarleyD

    Het scherm in je link is wel een generatie 10 waarvan ik niet weet of het al ondersteund wordt in de BS3. Echter de nieuwe BV9 zal het ook aan boord krijgen/hebben dus daar zal je wel goed zitten. De monitors zijn inderdaad duurder, vraag me niet waarom???
    Mijn dealer heeft reeds een generatie 10 ingebouwd in een BV5 en met succes dus de menu structuur en dus ook de RS232 aansturing lijkt hetzelfde als voorgaande modellen. Enige verschil tot nu toe blijkt de RS232 connector in de monitor maar dit kan je eenvoudig oplossen dmv een gender changer. Ik heb echter bewust gekozen voor een generatie 9 aangezien kleur en contrast beter blijken te zijn als een 10 (volgens Panasonic technieker).

    @ DoubleU

    Ik had geen defecte BV5 staan dus heb ik maar een mailing rondgestuurd naar alle B&O verdelers in BE/NE met de vraag of er niemand een defecte had staan, echter zonder succes. Ik ben dus maar gestart met een defecte Avant te slopen voor de luidsprekers/versterkers en motorvoet waarvan de meeste onderdelen gelijk zijn als een BV5. De rest van de onderdelen heb ik allemaal besteld als spare parts (+/- 2500 euro).
    Het moeilijkste onderdeel was de plaat die de monitor bevestigd aan de BV5 cover, deze was niet te bestellen en heb ik dus zelf moeten maken dmv lasercutting.
    Het leukste vind ik uiteindelijk de uitdaging een toestel te hebben met betere specs als het origineel en uiterlijk kan je het verschil niet zien.
    De ombouw van de BV9 ontvanger was wel een chirurgische ingreep maar 't blijft toch kicken wanneer het uiteindelijk werkt.
    Hou er dus rekening mee als je een BS3 hebt, je zonder probleem een Avant motorvoet kunt sturen, misschien geeft je dit nieuwe inspiratie bij een volgende setup.
  • 09-09-2007 9:34 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Beogen:
    @HarleyD

    Het scherm in je link is wel een generatie 10 waarvan ik niet weet of het al ondersteund wordt in de BS3. Echter de nieuwe BV9 zal het ook aan boord krijgen/hebben dus daar zal je wel goed zitten. De monitors zijn inderdaad duurder, vraag me niet waarom???
    Mijn dealer heeft reeds een generatie 10 ingebouwd in een BV5 en met succes dus de menu structuur en dus ook de RS232 aansturing lijkt hetzelfde als voorgaande modellen. Enige verschil tot nu toe blijkt de RS232 connector in de monitor maar dit kan je eenvoudig oplossen dmv een gender changer. Ik heb echter bewust gekozen voor een generatie 9 aangezien kleur en contrast beter blijken te zijn als een 10 (volgens Panasonic technieker).

     Beogen,

    bedankt voor je antwoorden , ik had je al een beetje gevolgd op het general forum , maar jouw "project" gaat mij ff boven me petje ...

    Ik had ook al even in het menu gekeken van de BS-3 en zag daar idd dat ze qua scherm types niet verder gingen als D9 ......... ik ga dus bij deze ook voor de 9 serie , want ik wil een probleemloze werking , dit vind ik het meest belangrijk !

     Zou jij mij een type nummer van Panasonic 50inch kunnen geven , welke probleemloos werkt met de BS-3, want ik zie door het bomen het bos niet meer ......

     Alvast bedankt voor de duidelijke antwoorden en succes met je project !

     Grt Marcel

     

  • 09-09-2007 11:52 AM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Marcel,

    Bedankt voor de appreciatie!

    Wat betreft je 50", wat had je in gedachten, HD-ready of Full HD? Ik heb bewust gekozen voor een HD-ready wegens verhouding kijkafstand/schermdiagonaal, ik heb geen voordeel met een Full HD. Bijkomend voor een HD-ready is een lager verbuik en een betere SD weergave. Ben je echter een Cinefiel en bekijk je hoofdzakelijk HD-DVD of Blue-ray dan haal je voordeel uit Full HD. Ik kan je wel wat typenummers geven maar wens je een HD-ready generatie 9 dan zal je toch eerst even inlichtingen moeten nemen of die nog leverbaar is. Bij mij was het al kantje boordje (42"). Indien je niet zeker bent, kan je altijd de volgende SW afwachten om dan toch naar een versie 10 over te stappen.

    Full HD : TH-50PF9EK (of ES voor een zilveren), blijkbaar volgens de website nog niet leverbaar in versie 10

    HD-Ready : TH-50PH10EK

    Succes!

  • 09-09-2007 1:50 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Beogen, ook ik kan jouw project zeer waarderen. Geweldig gewoon dat je er een hoop tijd, energie en vooral het geld, durft te investeren. Als het dan uiteindelijk dan ook nog lukt, moet vast een superkick gegeven hebben.Yes -  thumbs up

     

    Harley, ik lees net dat jouw nieuwe toys in de slaapkamer komen. Betekent dat ook dat je BS3 een linkprodukt gaat worden?Unsure

  • 09-09-2007 2:12 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Beogen,

     wat het voordeel van de TH-50PF9E is , is dat deze standaard is voorzien van een DVI aansluiting , bij de andere types moet je dit specifiek bestellen ............

    Zover ik het begrepen heb , heb je nodig aan het scherm een DVI + rs232 uitgang ( volgens DoubleU)

    Nu heeft de TH-50PH9E standaard een DVI-D en een Component/RGB aansluiting .

    Die rs-232 ingang word bij geen enkel exemplaar genoemd ?

     

    @ DoubleU,

     

    ik ben inderdaad van plan de BS-3 aan het link systeem te hangen in de slaapkamer  , is dit in jou ogen een probleem ?( hij moet de mx-8000 gaan vervangen )

  • 09-09-2007 3:48 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Absoluut geen probleem. Het zal alleen niet vaak voorkomen dat een BS3, niet als een master geprogrammeerd wordt.

     

  • 09-09-2007 5:06 PM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    HarleyD:

    Beogen,

     wat het voordeel van de TH-50PH9E is , is dat deze standaard is voorzien van een DVI aansluiting , bij de andere types moet je dit specifiek bestellen ............

    Zover ik het begrepen heb , heb je nodig aan het scherm een DVI + rs232 uitgang ( volgens DoubleU)

    Nu heeft de TH-50PH9E standaard een DVI-D en een Component/RGB aansluiting .

    Die rs-232 ingang word bij geen enkel exemplaar genoemd ?


    Marcel,

    Ik wist niet dat de DVI aansluiting standaard aanwezig was bij een 50".
    De RS232 is altijd standaard aanwezig en is absoluut noodzakelijk om de zaak te koppelen aan de BS3.
    Dit is de aansluiting waarover alle dataverkeer loopt, zoals het on/off signaal, contrastregeling en alle overige monitor instellingen van de BS3 die de monitor instellingen van het Panasonic scherm overneemt, zeg maar Master/Slave.
    Wanneer je bijvoorbeeld een instelling verandert aan de Panasonic wordt die kort daarna automatisch gecorrigeerd door de BS3. Koppel de RS232 maar eens los en je zal zien dat dit niet meer gebeurd.
  • 09-10-2007 8:02 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Beogen:
    HarleyD:

    Beogen,

     wat het voordeel van de TH-50PH9E is , is dat deze standaard is voorzien van een DVI aansluiting , bij de andere types moet je dit specifiek bestellen ............

    Zover ik het begrepen heb , heb je nodig aan het scherm een DVI + rs232 uitgang ( volgens DoubleU)

    Nu heeft de TH-50PH9E standaard een DVI-D en een Component/RGB aansluiting .

    Die rs-232 ingang word bij geen enkel exemplaar genoemd ?


    Marcel,

    Ik wist niet dat de DVI aansluiting standaard aanwezig was bij een 50".
    De RS232 is altijd standaard aanwezig en is absoluut noodzakelijk om de zaak te koppelen aan de BS3.
    Dit is de aansluiting waarover alle dataverkeer loopt, zoals het on/off signaal, contrastregeling en alle overige monitor instellingen van de BS3 die de monitor instellingen van het Panasonic scherm overneemt, zeg maar Master/Slave.
    Wanneer je bijvoorbeeld een instelling verandert aan de Panasonic wordt die kort daarna automatisch gecorrigeerd door de BS3. Koppel de RS232 maar eens los en je zal zien dat dit niet meer gebeurd.

     

     Het is niet zo dat alle 50" Panasonic plasma's een DVI ingang hebben ...

     Even de Panasonic plasma's op een rijtje :

    TH-50PH9EK  : 

    heeft wel RS232 aansluiting , maar geen standaard DVI ingang (  is een verouderd toestel en moeilijk te vinden )

    TH-50PF9EK :  

     Heeft RS232 + DVI en Full HD maar is een stuk duurder .

    TH50PH10EK : 

    de nieuwste en opvolger van de 9 serie , maar niet standaard aanwezig een DVI ingang , wel de beste contrast waarde en qua prijs ook het meest interessant  , maar het nadeel is dat de BS-3 de 10 serie in het menu nog niet ondersteund en volledige werking staat bij mij op de eerste plaats ! ( ik kan ook nergens vinden of deze een RS232 ingang heeft )

     Ik denk dus dat de TH-50PF9EK de beste keus is , ik denk nl. dat deze probleemloos aan de BS-3 gehangen kan worden of is er iemand die hier anders over denkt ??

     

    Update :

     Vandaag ff aan het stoeien geweest met de BS-3 , ik heb deze aan een 20inch lcd/tft schermpje ( merk kikinoko ) gehangen ........ik moet zeggen het werkt goed .

     Wanneer ik de BS-3 inschakel gaat het schermpje  aan en wanneer ik uit schakel gaat het schermpje  na twee seconden netjes op standby ...... ook de kleuren enz kan ik gewoon bij stellen ......linken werkt ook prima ( ik moest alleen ff naar optie 6 met de BS-3 ) .

  • 09-23-2007 3:49 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Ik heb het zelfde probleem van safe mode bij mijn projectorsturing. Maar hoe doe je de 'herstart'? En hoe kom je in het custumer service menu?
  • 09-23-2007 4:04 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Is een Pioneer Kuro scherm niks voor je? Het beeld doet ieder huidig Panasonic scherm echt verbleken.

    Deze foto is van de week genomen van dit full HD Kuro scherm, zoals je ziet gewoon in een winkel en geeneens erg verduisterd.

  • 09-23-2007 5:36 AM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    ronbeo:
    Ik heb het zelfde probleem van safe mode bij mijn projectorsturing. Maar hoe doe je de 'herstart'? En hoe kom je in het custumer service menu?

    Voor de herstart heb ik de spanning ontkoppeld van de BS3 en enige tijd later terug aangesloten. 'Safe Mode' was verdwenen.
    Customer service Menu : Menu -> Overige instellingen (geen Go drukken) -> Rood + Go
  • 09-23-2007 10:38 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

  • 09-23-2007 11:23 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    bedankt! Safe Mode is uit m'n scherm verdwenen.
  • 09-23-2007 1:07 PM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Je mist natuurlijk de prachtige afwerking en het bedieningsgemak van B&O maar geloof me, wat beeldkwaliteit betreft kan de Beovision 9 full HD nog niet in de schaduw staan. Ligt meer aan het gebruikte paneel als aan de signaalbehandeling van B&O zelf denk ik. Hoewel ik de kleurbalans die  B&O momenteel gebruikt bij de plasma's beslist niet vind kloppen. Te koel, te hoge kleurtemeperatuur dus. Maar kan je dus altijd zelf veel aandoen. Bijvoorbeeld ISF calibreren.

    Voor dat sommigen hier weer gelijk op hun achterste benen gaan staan. Als B&O een ander paneel in de toekomst tot zijn beschikking krijgt, kan het beeld best een stuk beter worden van de Beo plasma. Hoewel de eerlijkheid moet gebieden dat een Beo plasma nog nooit met een vergelijk het beste beeld predikaat heeft gehad. En terrecht ook naar mijn mening.

    Nu is de Pioneer Kuro wel echt heel byzonder, want geen recentie (en dan heb ik het alleen nog maar over de niet full HD versies) die het scherm niet als allerbeste bestempelt. Kan je nagaan wat de FULL HD recenties gaan worden. Op dit moment is er geen merk ter wereld die die beeldkwaliteit kan neerzetten.

    Maar de concurrentie zit ook niet stil uiteraard, dus hoe is het volgend jaar.

  • 09-24-2007 7:33 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Bingo:

    Je mist natuurlijk de prachtige afwerking en het bedieningsgemak van B&O maar geloof me, wat beeldkwaliteit betreft kan de Beovision 9 full HD nog niet in de schaduw staan. Ligt meer aan het gebruikte paneel als aan de signaalbehandeling van B&O zelf denk ik. Hoewel ik de kleurbalans die  B&O momenteel gebruikt bij de plasma's beslist niet vind kloppen. Te koel, te hoge kleurtemeperatuur dus. Maar kan je dus altijd zelf veel aandoen. Bijvoorbeeld ISF calibreren.

    Voor dat sommigen hier weer gelijk op hun achterste benen gaan staan. Als B&O een ander paneel in de toekomst tot zijn beschikking krijgt, kan het beeld best een stuk beter worden van de Beo plasma. Hoewel de eerlijkheid moet gebieden dat een Beo plasma nog nooit met een vergelijk het beste beeld predikaat heeft gehad. En terrecht ook naar mijn mening.

    Nu is de Pioneer Kuro wel echt heel byzonder, want geen recentie (en dan heb ik het alleen nog maar over de niet full HD versies) die het scherm niet als allerbeste bestempelt. Kan je nagaan wat de FULL HD recenties gaan worden. Op dit moment is er geen merk ter wereld die die beeldkwaliteit kan neerzetten.

    Maar de concurrentie zit ook niet stil uiteraard, dus hoe is het volgend jaar.

     De beeld kwaliteit is voor mij niet het belangrijkste ....ik vind gehele bediening veel belangrijker ( ik ga er vanuit dat het Panasonic beeld gewoon ( meer dan ) goed is )....ik denk ook als je hier in mee wil gaan dat je ieder jaar een nieuw scherm kunt kopen .

     Maar er zijn wat wijzigingen in mijn plannen gekomen ........ik ga de Beosystem-3  maar niet in de slaapkamer hangen , ik ga toch voor een groter scherm in de huiskamer met de Beosystem-3 .

    Dit houd in dat ik dan ook een B&O scherm wil , in mijn slaapkamer vind ik een ander merk scherm geen probleem , maar in de huiskamer vind ik het uiterlijk toch belangrijker ....... dit houd ook in dat weer een kleine verbouwing te gemoet ga , want ik wil absoluut geen kabels zien , dus de stucadoor heeft weer een klusje erbij .....en ik twijfel nog of ik de BV-7 naar de slaapkamer zal verhuizen .

    Ben er alleen nog niet uit welke speaker ik er onder ga hangen , heb de BL-7.2 klaar liggen , maar vind het zo een bakbeest als hij los aan de muur hangt !

    Groot bijkomend voordeel is dat ik eindelijk de Beomedia kwijt kan .....( uit het zicht )

  • 09-25-2007 1:12 AM In reply to

    Re: Ander merk scherm aan BS-3

    Bingo, wat bedoel jij met ISF calibreren? Kan ik dat zelf en zoja hoe?

     Verder wat betreft de kwaliteit van de plasma van B&O vs Pioneer: ik heb zelf net m'n BV7-40 ingeruild voor een BV4-50 omdat ik groter wilde en de kwaliteit van de plasma veel beter vind. Wat me wel opvalt is dat het contrast van de BV4 inderdaad minder is bij vol daglicht(zwart is niet echt zwart) maar verder gewoon heel goed is. De pioneer is contrastrijker maar daardoor ook volgens mijn mening iets te hard(ik had nu de keus B&O/pioneer maar dus toch vanwege deze reden en het uiterlijk B&O).

    En het kritiek van Bingo op B&Oapparatuur? Zolang het gefundeerd is moet/mag het altijd geleverd worden vind ik!

Page 1 of 2 (36 items) 1 2 Next >