in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-10-2008 5:31 AM by stefan. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-05-2007 3:52 PM

    Center højtaler....... Beolab 3?

    Hejsa er der nogle af jer som har erfaring med at bruge èn BeoLab 3 som centerhøjtaler i et setup?

    Jeg har et Beovision 4 - 50" med BeoLab 7,1 og Beolab 5 som front og Beolab 3 som rear højtalere, men ville gerne have en ny center da jeg ikke syntes at BL 7,1 passer i setuppet.

    Så har i selv en BL3 som center eller har i hørt den som center i et setup?

  • 09-05-2007 5:23 PM In reply to

    Re: Center højtaler....... Beolab 3?

    hvis det var mig ville jeg vælge en 7.4 i stedet for, måske i sort!. BL3 vil ha problemer i forhold til dine BL5.

    MVH

  • 09-06-2007 4:41 AM In reply to

    • JohnJP
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Shanghai
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Re: Center højtaler....... Beolab 3?

    har samme setup som dig.

    Jeg har tidligere haft en enkelt BL 3 som center i et par år. havde en tråd i det gamle forum om det.

    Hvis jeg kunne hitte ud af at sætte billeder ind her så kunne jeg vise dig fotos både med 1 samt 2 stk.

    jeg syntes egentligt at det fungerede ok (1 bL 3 center,2 x BL 5 som front og 2 x BL 3 som bag)....men efter noget tid måtte jeg indrømme at center lyden vel var lidt "tynd" - men 5'erne er også dominerende. Jeg satte så 2 x BL3 op....hjalp men stadig so so.Havde svoret at jeg ikke ville have den grimme BL 7.1 el. .2.....nu har jeg 7.2 og den er stadig ikke særlig køn, men lyder bedre.....Såfremt man har front som er mindre end BL5, så vil jeg til enhver tid mene at 1 BL 3'er kan klare jobbet.

    for pokker det var svært at købe én BL3 kan jeg sige dig,,,,, og er egentlig heller ikke nogen god idé når / hvis du på et tidspunkt vil sælge eller blot ændre setup....jeg måtte ud at finde en enkelt mere da jeg valgte at sælge....og så sad jeg i suppedasen igen, men det lykkedes da.

    du skal bede om en hjemme lytning før du beslutter dig.

     

  • 09-20-2007 10:40 PM In reply to

    • JohnJP
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Shanghai
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Re: Center højtaler....... Beolab 3?

    PierreR,

    er du kommet videre i din crusade ? vil gerne høre om det.

     mvh

    John

  • 08-09-2008 12:55 PM In reply to

    • Klas
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Singapore
    • Posts 96
    • Founder

    Re: Center højtaler....... Beolab 3?

    gammal trad men intresserad om nagra fler har synpunkter eller nya erfarnheter?

    Har samma set-up (F:BL5, R:BL3 - C:7.1) - men nu nar jag flyttat till min nya lagenhet kan jag inte montera 7.1 under TV'n langre.

    Har ett par spair BL3 som jag tankt bruka till sovvarelsen; men da de ar ALT borde de vall passa BL5 battre en 7.1??

    Jag skall gora lite lydtest och se vad jag syns...uppdaterar snart igen

     Klas

    Grant me the serenity to accept the B&O I can't afford

  • 08-10-2008 5:31 AM In reply to

    • stefan
    • Top 50 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • 200 miles from Struer
    • Posts 1,733
    • Founder

    Re: Center højtaler....... Beolab 3?

    Hej Klas,

    jeg har også BL 5 som front, men BL 8000 som surround.

    Som center har jeg købt den nye Beolab 10, og jeg synes, det er en rigtig godt højtaler.

    Tidligere har jeg haft BL 7.4 til mit BV7-40, men jeg synes at Bl 10 passer bedre til Bl 5, ikke kun optisk....

    Du kan vælge BL 10 i BV7s lydmenu. 

    Stefan 

Page 1 of 1 (6 items)