Ik gebruik de beoport nu al enige tijd en dat bevalt mij prima.
Het gemis van een scherm vind ik wel meevallen. Door een extra ir-oogje op de beoport aan te sluiten kun je de beoport ook bedienen daar waar de beoport staat. Dus bijvoorbeeld op kantoor.
Daar heb ikzelf een aparte pc staan met een TV kaart erin, die aangesloten is op een scherm, nu een 17 inch. Zodra ik een DVD, Sat o.i.d. kies schakelt het scherm automatisch aan .Ik hoop in de toekomst het scherm te kunnen vervangen een groter, zeg 26 inch, exemplaar, zodat je toch beter een programma kan volgen.
In de woonkamer krijg je eigenlijk te weinig info door over wat er speelt. Het enige wat het iets vergemakkelijkt is dat bij het gebruik van de gekleurde toetsen, er een vriendelijke vrouwelijke stem vertelt welke folder, artist, genre of album lijst je kiest.
Misschien is de aanschaf van een mini mac een oplossing? Als ik het goed begrepen heb is daar software voor ,die door een Noor is geschreven, die wel informatie laat zien bij en 3200, 9000 of Avant. Maar het blijft denk ik een probleem als je een specifiek nummer/track zoekt.
Verder is wel zo dat een pc aan moet staan, ook als bijvoorbeeld het geluid van een DVD uit de woonkamer op kantoor wil laten spelen.
De beoport software is echt nodig om alle funkties te kunnen gebruiken.
Een beoport/pc2 werkt in dat geval niet zoals een Active ML Kit.
De opzet van een beomedia is ondermeer om hem via VGA op een BV-7 aan te sluiten en de RF out van de BV 7 op een externe modulator/versterker aan te sluiten. Vanuit deze vesterker worden dan de linkkamers voorzien van signaal.
In deze opzet is het dan mogelijk om in een linkkamer de playlist op de link TV te zien te krijgen. Dat zou al een stuk makkelijker navigeren.