Dat het LCD beeld van de Beovision 8 niet kan tippen aan je Beovision 3 is logisch. De Beovision3, een van de beste beeldbuistelevisies(zeker de laatste versie) die er ooit is gemaakt. En dan de Beovsion 8, met middelmatige componenten en beeldkwaliteit. Het is bijna geen eerlijk vergelijk.
Geloof me Karel, dat ik eerlijk ben maar zeer kritisch als ik zeg dat ik de nieuwe Beovision 8 niet begrijp zoals hij nu is. De techniek gaat zo hard, de kwaliteit van de nieuwste LCD televisies met nieuwe LCD panelen is niet te vergelijken met die van een jaar terug. De zwartwaardes oa en kleurenspectrum zijn met sprongen vooruit gegaan. En dan zie ik die nieuwe Beovision 8-32 die nu dus nieuw is en dan kijk ik naar het beeld. Het lijkt wel LCD techniek van een jaar terug. Ik kan wel janken!! Echt, ik weet wat er nu te koop is. B&O zet met de Beovision 8-32 een beeld neer wat een jaar geleden nog goed zou zijn, maar nu niet meer. Ja, in de categorie 800 euro nog wel, maar meer niet. Ik mis het kwaliteitsstreven en elan in beeldkwaliteit. Maar wel bijna 3000 euro ervoor vragen. Daar heb je bijna die nieuwe 52 inch LED backlighting voor van Samsung (internetprijzen weliswaar) Vind je mij dan zo negatief als ik vind dat je voor zo'n achterhaaldde beeldkwaliteit in een nieuw toestel, en dan zo 'n prijs durft te vragen, dat ik vind dat dat niet kan? Hou dan minstens de configuratie van je apparaat simpel (doen ze al) maar zet wel een beeld neer wat klinkt als een klok. Maar zelfs dat kan er niet vanaf. Misschien gaan de technologische sprongen voor B&O te snel momenteel, maar je zal dan toch vaker kloven krijgen in beeldkwaliteit met de concurrentie. Ze moeten daar vind ik eens veel serieuzer over na gaan denken bij B&O.