in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-16-2007 10:15 AM by ipaul. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-14-2007 7:36 AM

    Avant 28 VCR beeldbuis door dealer vervangen maar beeld is niet goed

    Enkele weken geleden was bij onze Avant 28 VCR de beeldbuis defect. Alhoewel de reparatiekosten incl. halen en brengen de moeite waard leken is de kwaliteit van het beeld helaas afgenomen. In eerste instantie was de dealer vergeten de nieuwe beeldbuis opnieuw af te regelen.

    Bij 16:9 uitzendingen is het minder waarneembaar maar bij 4:3 zijn de verticale balken aan beide zijden niet meer strak recht. De het beeld is links en rechts rafelig. 

    Het toestel is al een keer terug geweest naar de dealer maar het resultaat is niet beter geworden. De dealer roept nu dat dit ook bij andere Avants zo is maar ik heb twijfels. B&O is in mijn ogen een topmerk en de huidige kwaliteit is voor mijn gevoel niet overeenkomstig met de oude beeldbuis.

    Graag verneem ik of Avants waarbij de beeldbuis niet is vervangen of het beeld inderdaad bij 4:3 geen strakke rechthoek is.

    En bij wie de beeldbuis wel is vervangen of de vervanging gelijkwaardige problemen heeft opgeleverd.

    In elk geval als ik dit vooraf had geweten had ik het toestel niet laten repareren.

      

     

      

  • 08-14-2007 11:32 AM In reply to

    Re: Avant 28 VCR beeldbuis door dealer vervangen maar beeld is niet goed

    Ik heb een 28 VCR RF en in 4:3 zijn die randen zeker recht!

    You do not own B&O, it owns you!

  • 08-16-2007 8:55 AM In reply to

    Re: Avant 28 VCR beeldbuis door dealer vervangen maar beeld is niet goed

    Bedankt voor de reactie

    Tevens blijkt ook nog eens het beeld schuin te staan. Dit is goed te zien als er een testbeeld opgezet wordt. Tussen links boven en rechts boven lopen de horizontale lijnen ca 1 cm af.....

    Als met al een bedroevende service voor een premium merk als B&O 

    Advies: Spreek vooraf goed af wat het resultaat van een beeldbuis wissel aan consequenties met zich mee brengt.

  • 08-16-2007 10:15 AM In reply to

    Re: Avant 28 VCR beeldbuis door dealer vervangen maar beeld is niet goed

    Tja, als het goed is hoop ik dat er nog steeds B&O geselecteerde buizen gebruikt worden, maar ze zijn natuurlijk wel afhankelijk van wat er op de markt nog aangeboden wordt aan nieuwe buizen dus of die norm nog zo ligt als vroeger...(want nu komen die buizen uit Tjechie geloof ik: LG-Philips).

    2 jaar geleden heb ik bij mijn T8300 (100Hz avant) zelf de buis vervangen door een B&O versie (want ik wilde natuurlijk wel die kwaliteit) maar vind het beeld toch ook niet om over te gillen, bij veel wit in beeld trekken er kleurvlekken in het beeld b.v.

    Even bellen met B&O nl leerde mij dat dat ''normaal'' is, maar bij mijn oude 94 avant (met nog prima buis, volop licht/contrast) heb ik dit niet...

    Dus ik vrees dat de eerdere kwaliteitsnorm wel eens niet altijd meer gehaald zou kunnen worden gewoon door het gebrekkige aanbod van buizen (alleen jammer dat er nog wel die prijs voor gevraagd wordt....), het zou wel netjes zijn als men dit van te voren mee deelde (als het zo is) en dus ook de prijs naar gelang maakt :).

Page 1 of 1 (4 items)