in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-21-2007 6:28 PM by The Stig - ver. 1.7. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-11-2007 7:38 AM

    • berra
    • Not Ranked
    • Joined on 08-10-2007
    • Posts 4
    • Silver Member

    Beovision 5

    Har tänkt att köpa en Beovision 5 HD-ready TV (ca 1,5 år gammal). Är det någon som har erfarenhet av en sådan? Är bildkvaliteten bra i förhållande till dagens skärmar? Något man skall tänka på vid ett eventuellt köp? Är det ett klokare val att välja en HD Beovision 7?

     

  • 08-12-2007 2:24 AM In reply to

    Re: Beovision 5


    Beror på hur mycket du ska ge för den, men max 100-110 tycker jag

    Trivdes kanon med min (inte HD), men bytte då jag behövde BV7s connections

    Beror på hur mycket prylar du måste koppla till den. Den har väl bara 1 st DVI? 

    Givetvis är BV7 ett "bättre" köp rent tekniskt pga all ingångar, inbyggd DVD etc

    Men BV5 är designmässigt överlägsen 

    Bildmässigt är BV7 skarpare men BV5 är mer naturlig å bättre enl mig

    Den sista versionen (HD) är mycket bra bild 

    Där av har jag gjort mig av med min BV7-40 å beställt en BV9

     

    Lycka till

  • 09-20-2007 5:01 PM In reply to

    • berra
    • Not Ranked
    • Joined on 08-10-2007
    • Posts 4
    • Silver Member

    Re: Beovision 5

    Nu har jag köpt en BV5 HD. Känner mig riktigt nöjd. Måsta säga att bilden faktiskt är bättre än vad jag trodde.

    Såg på ett kort att Du hade PS3 på din Beo 5. Har Du fått det att fungera att styra PS3:an. Vore kanon eftersom det är en riktig mediamaskin. Tacksam för hjälp. Undrar också om det är möjligt att "mute" bilden på tv:n för att exempelvis använda surrondsystemet tillsamans med en projektor.

     

  • 09-21-2007 12:03 AM In reply to

    • JohnJP
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Shanghai
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Re: Beovision 5

    Add P-Mute på din Beo4
  • 09-21-2007 9:05 AM In reply to

    Re: Beovision 5

    berra:

    Nu har jag köpt en BV5 HD. Känner mig riktigt nöjd. Måsta säga att bilden faktiskt är bättre än vad jag trodde.

    Såg på ett kort att Du hade PS3 på din Beo 5. Har Du fått det att fungera att styra PS3:an. Vore kanon eftersom det är en riktig mediamaskin. Tacksam för hjälp. Undrar också om det är möjligt att "mute" bilden på tv:n för att exempelvis använda surrondsystemet tillsamans med en projektor.

     

     

    Grattis till ett fantastiskt köp

    Nej det går inte att styra PS3 eftersom den använder bluetooth, MEN den finns i Beo5 configpgm - konstigt

    Jag har ställt frågan till Beocare och dom ska återkomma eftersom dom kan inte säga varken ja eller nej

    Vet dom att PS3 går på bluetooth, så bådar det gott -( Beo5 innehåller bluetooth oxå men e ej aktiverat???)

  • 09-21-2007 6:28 PM In reply to

    Re: Beovision 5

    Hej nej der er ikke bluetooth i beo5.
Page 1 of 1 (6 items)