in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-07-2007 2:17 PM by DorsetArms. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-05-2007 5:05 AM

    Subwoofer signaal stereo?

    Ik heb op de DD van mijn Avant voor 2 Pentalabs 3 aangesloten en achter 2 labjes 2500. Ik zit er aan te denken om een niet B&O subwoofer aan te sluiten omdat de Beolab 2 even buiten mijn bereik ligt.

    Volgens mij is het mogelijk om een aansluiting te maken van Powerlink uit naar de standaard subwoofer in, zo'n koptelefoonstekkertje.

    Maar wat gebeurt er wanneer ik in het menu van de Avant subwoofer aanzet? Krijgen de Penta's dan minder bassen of verandert er in dat links rechts signaal niets? 

    You do not own B&O, it owns you!

  • 08-05-2007 11:13 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Subwooferuitgang op Avant Dolby Digital

    Voordat ik Beolab2 had aangesloten had ik een aktieve sub aangesloten d.m.v. een DIN-naar-RCA(tulp) connector.

    Zodra het systeem in/uitschakelde, schakelde ook de aktieve sub in./uit (rood/wit tulp op Line-in van sub)


    Voor zover ik me kan herinneren veranderde er verder niets, maar in mijn setup was er geen aparte sub-uitgang.

     

  • 08-05-2007 12:42 PM In reply to

    Re: Subwooferuitgang op Avant Dolby Digital

    In de setup van de Avants met Dolby Digital zit een aparte subwoofer. Ik heb hem al eens ingeschakeld zonder dat er een sub aanhing en toen veranderde er niets. Maar je weet nooit wat hij doet wanneer hij meet dat er wel iets aanhangt. Moet het gewoon maar eens proberen denk ik. Bedankt voor je reactie Ignace,

    Groeten Willem 

    You do not own B&O, it owns you!

  • 08-07-2007 2:25 AM In reply to

    Bedrading Subwooferuitgang op Avant Dolby Digital

    Ignace, weet jij toevallig of de afzonderlijke subuitgang op de dolby digital uitgang een stereosignaal is?

    De actieve sub die ik wil aansluiten heeft slechts een enkele cinch ingang en kan dus maar een enkel signaal aan. Ik zit eraan te denken om een powerlinkkabel te laten maken met aan een kant powerlink en aan de andere een cinchstekker. Maar dit gaat natuurlijk niet werken wanneer de subuitgang een stereosignaal aflevert. De bassen zijn links en rechts niet altijd gelijk (Breaktrue van Queen bijvoorbeeld). Een enkel kanaal dan invoeren zal vervorming geven. ondanks dat ons gehoor nauwelijks richting kan duiden bij subtonen.

     

    Groeten Willem

    You do not own B&O, it owns you!

  • 08-07-2007 2:06 PM In reply to

    Re: Bedrading Subwooferuitgang op Avant Dolby Digital

    Ik geloof niet dat subuitgang van je Avant stereo is. Zou het dan niet 5.2 zijn? Die bassen waar jij het over hebt, zijn niet de bassen die door een subwoofer weergegeven worden, maar gewoon over je pentas.

    Je zegt zelf al dat bassen niet richtingsgevoelig zijn, maar hoe kan je dan wel horen dat het links en rechts is? Het antwoord is simpel; deze bassen liggen in een iets hoger frequentie-gebied, waar de richting wel van te bepalen is.

  • 08-07-2007 2:17 PM In reply to

    Re: Bedrading Subwooferuitgang op Avant Dolby Digital

    DoubleU:

    Ik geloof niet dat subuitgang van je Avant stereo is. Zou het dan niet 5.2 zijn? Die bassen waar jij het over hebt, zijn niet de bassen die door een subwoofer weergegeven worden, maar gewoon over je pentas.

    Je zegt zelf al dat bassen niet richtingsgevoelig zijn, maar hoe kan je dan wel horen dat het links en rechts is? Het antwoord is simpel; deze bassen liggen in een iets hoger frequentie-gebied, waar de richting wel van te bepalen is.

    Helder DoubleU, thanx. Ik moet dus op zoek naar een sub die zo laag begint dat er geen richting te horen is.

    You do not own B&O, it owns you!

Page 1 of 1 (6 items)