in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-18-2007 8:42 PM by chucky. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-27-2007 3:42 AM

    Aansluiting Beolink Passive?

    Hallo,

    Dit is mijn opstelling: Beovision 7-32,en Beosound 3200 in de living, Beolink passive met IRoog en twee passieve luidsprekers in de keuken.

    De beovision 7 is verbonden met alle boxen en via een masterlink met de beosound 3200.

    Maar hoe moet je nu de beolink passive hierop aansluiten? Aangezien de andere twee toestellen al met elkaar via de masterlink verbonden zijn kun je dus de beolink passive niet meer verbinden via de master link?!

  • 07-27-2007 5:40 AM In reply to

    Re: Aansluiting Beolink Passive?

    eduard:

    De ML-box is te koop bij iedere dealer, maar is wel aan de hoge prijs, maar dan heb je wel iets wat heel goed.

     

    B&O aan de hoge prijs??Laughing

    You do not own B&O, it owns you!

  • 07-27-2007 5:47 AM In reply to

    Re: Aansluiting Beolink Passive?

    Off topic;

    Ed, jij weet nog wel eens wat, die kapjes die de dealers op hun Beo4 hebben om te voorkomen dat de hele inventaris tegelijk reageert, zijn die ook voor ons gewone stervelingen te bestellen?Huh?

    You do not own B&O, it owns you!

  • 07-27-2007 6:52 AM In reply to

    Re: Aansluiting Beolink Passive?

    Bedankt voor je reactie Ed, ik had elders op het forum het verhaal over de LINK optie al gelezen, maar het gaat om een Avant RF in de woonkamer en een MX 1500 in de halfopen keuken. Die MX 1500 heeft volgens mij geen V-options, dus werkt het Linkverhaal niet, ondanks dat ik wel 2 Beo4 heb.

    Die Avant is zo gevoelig als een ballerina, die heeft direct door wanneer er ergens in het pand een Beo4 wordt gebruikt.

    You do not own B&O, it owns you!

  • 07-27-2007 7:54 AM In reply to

    Re: Aansluiting Beolink Passive?

    Bedankt voor je uitleg! Ik had al een vermoeden dat ik zoiets nodig had maar nu weet ik dus precies wat ik nodig heb. Nogmaals bedankt!
  • 07-27-2007 8:22 AM In reply to

    Re: Aansluiting Beolink Passive?

    Het kan ook met een ML-junctionbox. Een klein vierkant blokje in je huidige ML-kabel, waarbij je een aftakking krijgt naar je Passive. Een stuk goedkoper en met al je pas aangekochte apparatuur, zullen veel dealers dit kosteloos komen aansluiten.
  • 07-28-2007 4:01 AM In reply to

    Re: Aansluiting Beolink Passive?

    eduard:
    Is een mogelijkheid, maar kans op fouten is vele malen groter!

     

    Met alle respect Eduard, maar dat is toch flauwekul.

     

    Afgezien van het feit dat het extra kabels vereist ipv een kabel in 2en splitsen, zijn die grote junctionboxen toch gevoeliger voor slechte contacten.

    In eerste intantie zal het prima werken, maar na verloop van tijd zullen de contacten waarschijnlijk gaan oxideren met alle gevolgen van dien.

    Als je de junction gaat maken, dan is dat vaak toch voor langere tijd en voldoet de kleine junction-box prima. En als je na het bedraden eventueel een druppel soldeer eroverheen laat lopen, weet je zeker dat het goed zit.

    Verder vind ik de kleurcoderingen duidelijk genoeg en maak je niet zo snel fouten.

    Maar als je ogen iets minder worden, gebruik je toch gewoon een lampje (ik wel tenminste, wordt ook een dagje ouder Smile)

    Het zijn vaak niet de makkelijkste locaties waar je verbindingen maakt.

     

    Het enige voordeel van die grote boxen vind ik, is dat je wat makkelijker kan experimenteren met extra apparatuur.

     

    Beobuddy.

  • 08-17-2007 12:35 PM In reply to

    Re: Aansluiting Beolink Passive?

    Hallo,

    dit komt misschien wat laat maar beter laat dan nooit! Het is dus een ML-junctionbox geworden. Deze is veel kleiner en handiger om weg te stoppen ergens waar je hem niet ziet. De drie toestellen zijn nu verbonden en alles werkt probleemloos!

  • 08-18-2007 8:42 PM In reply to

    Re: Aansluiting Beolink Passive?

    Er is al veel over gezegd maar ik ben het eens met Eduard, Bovendien breng je alle kabels naar 1 plek zodat je er makkelijk bij kan. Ik heb al die prut junctionboxen weggemikt en alles inmiddels opnieuw bedraad. Als je geen 5 tientjes wil uitgeven voor zo'n box kan je als je het geduld hebt nog veel beter solderen en dat oxideert ook niet . Bovendien kunnen er maar 4 ML kabels in een junctionbox en dan moet je letterlijk proppen.

    Ja Ed de draajes van de BV7 zitten in de muur...

     

    m2cents.

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

Page 1 of 1 (12 items)