in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-24-2012 12:14 PM by Blackrix. 10 replies.
Page 1 of 1 (11 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-23-2012 6:31 AM

    Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Hopenlijk kan iemand mij op weg helpen!

    Ik heb een non-B&O televisie (Panasonic plasma) met een audio-uitgang. Ik wil graag het geluid van deze tv af kunnen spelen op mijn Beosound 3200 met (direct daarop aangesloten) Beolab 6000 speakers.

    Tevens ben ik in het bezit van een Beolink 1614 kastje, welke via een masterlink kabel aan de Beosound zit. De normale AUX ingang van de Beosound 3200 is al bezet (met een Apple Ariport), dus ik wil het liefst gebruik maken van de masterlink kabel, met daar eventueel de Beolink 1614 tussen.

    Is dit mogelijk? En zo ja: hoe?

    -Hoe moet ik dit aansluiten (via de 'audi aux link' kabel, pin 3 en 5 op de Beolink dacht ik)

    -Hoe moet de Beosound nog geconfigureerd worden en hoe doe ik dat?

    -Wat moet ik op de Beo4 afstandsbediening doen om het tv geluid te activeren?

    Help?

  • 02-23-2012 3:01 PM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Ik weet dat er linkmodules zijn geweest (dacht de pc-office) die een PC ingang hadden. Maar of die ooit gewerkt hebben?

    Je mist klaarblijkelijk een audio-ingang.

    Dat zou je kunnen oplossen bijvoorbeeld, door

    - de audio aux ingang van de BS3200 te laten schakelen met een soort schakelkastje tussen de airport en de uitgang van de tv. Dit zal waarschijnlijk de snelste en goedkoopste oplossing zijn.

    - diezelfde oplossing te kiezen, maar dan elektronisch geschakelt door een mogelijk aanwezige trigger uitgang van de tv.

    - een omslachtige , maar mogelijke oplossing is het gebruik maken van een beoportmodule aan een pc en de ingang van de beoport aan te sluiten op de tv i.p.v. de audiokaart van de pc. Bij het kiezen van NMusic gaat dan het tv geluid over de ml naar de BS3200.

     

    Behalve de BS3200 en de beoport, zijn er geen andere vormen van audioingangen (audiomasters) op de ml te krijgen.

    Of je neemt een losse Beosystem3 en sluit daar je je panasonic op aan en verder alle andere B&O apparatuur.  

    Maar de laatste is bijna de duurtste oplossing.

  • 02-23-2012 3:10 PM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Bij PC Office werd een extra ingang op de BeoLink Active gebruikt als lokale bron in een linkkamer. Is hier dus helaas niet de oplossing.

    Voor zover ik me herinner onthoudt een T1611 converter als er een B&O product aangesloten is geweest, ik weet niet of de T1614 converter dit ook doet. De test is eenvoudig, als de BeoSound 3200 in optie 1 staat en de converter is via ML aangesloten, probeer eens om AV TV te kiezen en kijk of je de BeoSound inschakelt.  Als dit werkt, kun je waarschijnlijk gewoon de Panasonic plasma via een verloopkabel van Tulp naar 5-polig DIN aansluiten op de converter.

  • 02-23-2012 3:22 PM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Ben inderdaad wel benieuwd.

    Die converters werden meestal gebruikt om van een (toen nieuwere) Beovision met ML naar een Powerlink en Audio Aux aansluiting van een (oudere) Beomaster te gaan.  Dus of dat ook omgekeerd werkt.

  • 02-23-2012 3:27 PM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Omgekeerd werkt, alleen of het werkt zonder datalink vanaf de TV is nu even de vraag. Het ligt me bij dat het wel werkt.

  • 02-23-2012 3:29 PM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    @beobuddy,

    Het door jouw gestelde werkt met een T1611.

    Dus oudere B&o tv zonder ML aangesloten op audio met ML


  • 02-23-2012 3:37 PM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Het verschil tussen een T1611 en een T1614. Alhoewel het nummer lager is, is de T1611 de latere versie van de BeoLink Converter. En dan het verschil. Om een ML systeem te maken met een T1614 converter moet er in ieder geval een ML master zijn in het systeem. Als voorbeeld, als je op bijvoorbeeld een BeoCenter 2500 een BeoLab 2000 wil aansluiten, dan zal een T1614 niet gaan werken omdat er geen ML master is. Met een T1611 werkt dit wel. Als je in deze setup bijvoorbeeld een Avant in optie 1 of 2 zou toevoegen kun je de T1614 wel gebruiken.

  • 02-23-2012 3:39 PM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Ok,

     

    Hier heb ik een 1614 tussen de BV9 en een tijdelijke BM6500 en CD6500.

  • 02-24-2012 3:15 AM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Nee, niet aan de praat te krijgen. Wat ik ook probeer... Ga maar op zoek naar een bescheiden aux-in switch.

    Of zijn er nog andere type b&o kastjes waar het zeker wel mee zou lukken?

  • 02-24-2012 6:55 AM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Blackrix:

    Bij PC Office werd een extra ingang op de BeoLink Active gebruikt als lokale bron in een linkkamer. Is hier dus helaas niet de oplossing.rter.

     

    Maar als je hem nu eens in de woonkamer gebruikt met een eigen ir-oogje. Er zijn er die dat deden met een beoport waarbij er geen audiomaster die netmusic ondersteunt.

  • 02-24-2012 12:14 PM In reply to

    Re: Audio van een non-B&O TV via een Beosound

    Dat kan, maar dan moet je de luidsprekers wel aansluiten op de Active en werkt de bediening op het toetsenbord van de BeoSound niet meer volledig.

Page 1 of 1 (11 items)