in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-20-2012 2:45 PM by Percussie. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-20-2012 1:29 PM

    Beolab penta3 speakers met kleppen die niet meer dicht gaan

    Hallo liefhebbers,

    Wie kan mij antwoord geven op de vraag hoe ik de frontklepjes van de penta3 weer dicht krijg .?

    De klepjes sluiten nl niet meer verder zijn het geweldige speakers maar ik vind dat toch wel storend en wil het graag verhelpen, wanneer het uiteraard niet te moeilijk is.

    Graag jullie advies in deze?

    Alvast bedankt groet Bert

  • 02-20-2012 1:35 PM In reply to

    Re: Beolab penta3 speakers met kleppen die niet meer dicht gaan

    Het kan een probleem zijn met de slotjes in de Penta maar het kan ook zijn dat de nokjes aan het klepje die in het slotje moeten vallen afgebroken zijn. In het laatste geval moet het complete klepje vervangen worden, en da's nogal een klusje. De klep wordt overigens open gedrukt door een veer, deze zou ik niet meer monteren om het probleem in de toekomst te voorkomen. De bekabeling heeft voldoende kracht om de klep open te drukken. Als je de boel open hebt snap je wel wat ik bedoel. Mocht de klep het probleem zijn, let bij het monteren van de print dan goed op bij het monteren van de driehoekige knopjes. Dat gaat nog wel eens mis en die knopje zijn volgens mij niet meer leverbaar......

  • 02-20-2012 2:23 PM In reply to

    Re: Beolab penta3 speakers met kleppen die niet meer dicht gaan

    Hoi Blackrix

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Weet jij dan toevallig ook hoe ik de kleppen los krijg? zodat ik e.e.a. kan bekijken?

    Bedankt vast voor je reactie

  • 02-20-2012 2:40 PM In reply to

    Re: Beolab penta3 speakers met kleppen die niet meer dicht gaan

    Versterker eronderuit halen.

    Bovenste afdekplaat loshalen.

    2 kleine verende plasticlipjes naar beneden duwen (voorzichtig!!!) en de klep verder uitklappen

    onderkant van de klep voorzichtig loshalen

    stekker loshalen

     

    Wees voorzichtig omdat het plastic na zoveel jaar uitdroogt en sneller afbreekt (wat waarschijnlijk nu al het geval is).

  • 02-20-2012 2:45 PM In reply to

    Re: Beolab penta3 speakers met kleppen die niet meer dicht gaan

    Hoi BB bedankt voor je uitleg.

    Ik ga het deze week eens proberen, en kom er nog op terug.

    Geweldig deze site bedankt voor jullie input.

    groet Bert

Page 1 of 1 (5 items)