Alweer een CD van een Beocenter 9500"gerepareert" dankzij de hulp van Blackrix.
De BC9500 weigerde CD's te lezen waardoor de lade telkens weer openging.
Ik heb een poging gewaagd om de CD unit er uit te nemen en de beruchte elco C2103 te vervangen door 33uF elco's die Blackrix mij ooit een keer heeft gegeven. Hiervoor moest de print eruit geschroefd worden om de elco te vervangen. Nu niet lachen maar tot m'n grote stommiteit plaatste ik een schroef terug op een plek waar een instelpotmeter zat waardoor de potmeter helemaal verdraaid werd en de schroef er bijna niet meer uit te krijgen was.[:'(]
Nu las ik in andere threads dat juist niet aan deze potmeter gedraaid mocht worden en dan zul je mee maken dat ik er weer in slaag om daar een schroef in te fabrieken. Man, man, hoe stom kun je zijn! Met angst en beven toch maar de boel weer terug gezet en wat denk je? Het werkt nog ook!
Nu alleen nog een probleempje dat moet worden opgelost.
Meerdere malen heb ik gemerkt dat juist de CD lade soms hapert met het open en dicht gaan. Ik ben er eindelijk achter gekomen dat in dit geval het kunststof armpje van de CD automatich wordt meebewogen met het open en dichtgaan van de lade. Het armpje valt als het ware in een sleuf aan de onderkant van de lade. Ik merk dan ook dat tijdens het open en dichtgaan de CD unit niet helemaal goed op z'n plek staat. De 4 schroeven van de unit vallen weliswaar in de verende ondersteuning (kan het niet anders verwoorden) maar toch zie je dat de CD unit lichtjes beweegt tijdens de open/dicht cyclus waardoor de lade weerstand ondervindt of soms zelfs wordt tegengehouden. Is hier een oplossing voor om de unit zodanig te verstellen dat de lade soepel open en dicht kan gaan?
Oh ja, Blackrix, bedankt!
B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735
Beovirus? What's that?