in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-20-2012 3:35 PM by Blackrix. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-18-2012 2:25 PM

    apple tv puur voor audio?

    ik wil graag al een tydje een apple tv, en wel omdat ik nu via de itunes van computer luister van headphone jack naar tullip l r b&o tv geluid av-tp2.

    ik heb sinds kort een app op iphone, genaamd remote app van apple, hiermee kunje de pc itunes volume nummers internetradio podcasts etc etc bedienen, supermooi, alleen moet ik dus nu elke keer de pc inschakelen hiervoor, dus eventjes muziek luisteren zit er niet in, nu was mijn vraag of er hier apple tv gebruikers zijn die mij kunnen vertellen of de apple tv1 aan te zetten is via de remote app op gsm?

    en werkt een apple tv beetje snel en fijn?

    ( de apple tv 2 heeft geen hdd begreep ik dus valt die af ook ivm geen component aansluitingen, die ik wel nodig heb ivm geen hdmi op beovision)

    dank alvast

    gr
  • 02-19-2012 3:00 AM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Lijkt me allemaal geen probleem. Heb zelf de ATV2, dus kan het zelf niet uitproberen, maar volgens mij kun je gewoon door de inhoud van de interne hdd van de ATV1 bladeren, via je iphone.

    Via Airplay kun je dan ook nog eens de muziek die op je iPhone staat, streamen naar je Apple TV.

  • 02-19-2012 3:29 AM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    doubleu

    bedankt, dat van airplay wist ik niet, maar kunt u met een iphone uw appletv2 inschakelen/ uitzetten?

    voor mij gaat het erom dat ik met de beo4 via avtp2 optie het audiogedeelte in schakel, en vervolgens met iphone remote app de apple tv kan inschakelen en bedienen

    gr
  • 02-19-2012 4:11 AM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Er zit geen aan/uit op. Als de ATV niet gebruikt wordt gaat het vanzelf op sluimerstand. Zo gauw de atv een commando krijgt, gaat ie weer aan.

    Andere mogelijkheid is het nog om je PUC te flashen met een apple remote. Kun je in ieder geval navigeren door je menu's met je beo4.

  • 02-19-2012 5:04 AM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    oke bedankt

    ik denk dat het dan wel zal gaan werken inderdaad, fijne vindt ik ook dat ik in andere kamers muziek harder zavhter kan zetten, ondanks het goede beo4 bereik blijft dat ir

    gr
  • 02-19-2012 11:28 AM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Als je alleen audio wil weergeven kun je ook uit de voeten met een Apple Airport Express. Gewoon een audiokabel vanaf de Airport Express naar je audiosysteem, de Airport aanmelden en gaan met die banaan. 

  • 02-19-2012 11:52 AM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    blackrix

    ok dat wist ik niet, en dan stream/ speel je dus echt af vanaf je iphone toch?, werkt dat ook met de remote app? want zover ik weet werkt dat alleen uit een pc/ mac met itunes of een aple tv

    gr
  • 02-19-2012 12:23 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Ik kan ook draadloos naar mijn Airport Express streamen vanaf mijn iPad2. Je kiest dan in Muziek de Airport Express en klaar is kees. Het leuke is dat je dan via het linksysteem in elke kamer je de muziek vanaf je iPad of iPhone kunt weergeven en als je de iPad/Phone meeneemt kun je de muziek ook nog eens kiezen!

  • 02-19-2012 12:39 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    ok dat is mooi ja en u gebruikt ook gewoon de remote app op uw ipad hiervoor? of vanuit ipod app ja dat heet bij ipad volgens mij anders ik vraag dit omdat ik een oudere iphon heb een 3g met nog de software os 3.

    gr
  • 02-19-2012 12:48 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Ik kan bij mijn iPad2 bij Muziek kiezen tussen de interne speaker en de in de buurt beschikbare Airtunes punten, in mijn geval de Airport Express. Stel je vraag anders een bij een Apple Reseller, die zullen de vraag vast vaker te horen hebben gekregen.

  • 02-19-2012 1:02 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    blackrix bedankt, ik zal indedaad eens navraag doen, maar je hebt er niet altyd even slimme tussen zitten, heb ik zelf een mindere ervaring mee, vandaar dat ik hier de mening ook nog vroeg, ik heb eigelijk sterk het idee dat die optie van speaker kiezen in de nieuwere ios zit en niet in mijn oudere 3 , ieder geval bedankt, op marktplaats zie ik verschillende apple tv 1 met 160gb schijf staan rond de €100 dus dat is maar iets hoger dan de air die u bedoelt,

    gr
  • 02-19-2012 1:22 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Airplay is inderdaad pas mogelijk vanaf 3GS

  • 02-19-2012 1:25 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Even googelen en blijkt dat het zou moeten werken vanaf iPhone 3GS. Dus ook even googelen en dan vind je het antwoord waarschijnlijk wel. Zo weet ik nu ook dat de naam Airtunes is veranderd in AirplayWink

  • 02-19-2012 1:32 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    ok, gaat hem dus niet worden, nouja dan de appletv maar, iedereen bedankt
  • 02-19-2012 2:52 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Ik ben bang dat hiervoor hetzelfde geldt, dus vanaf iPhone 3GS. Dat is tenminste wat ik via google kan vinden.

  • 02-20-2012 3:11 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Blackrix, kun je toelichten hoe dit werkt met je airport express in linkruimte?

    Zelf zou ik graag mijn Atv in een linkruimte willen spelen, my adviseerde ze een extra Atv in de linkruimte te plaatsen voor iPad / iPhone bediening en podcast of internet radio te luisteren.

    Nu is hetzelfs zo dat ik graag een linkspeaker zou willen aansluiten op mijn ouverture om radio te luisteren. Maar kan ik deze ook opeen airport express aansluiten en iPad streamen?  ( zou ik m helemaal niet ouv aansluiten namelijk)

    Alvast dank,

     

  • 02-20-2012 3:35 PM In reply to

    Re: apple tv puur voor audio?

    Ik heb een BeoSystem 7000 en heb de Airport Express aangesloten op de Tape2 aansluiting. Ik kan gewoon Tape2 kiezen in de linkruimte en gaan met die banaan. 

    Bij de Ouverture zou je de Airport Express kunnen aansluiten op de vrije AUX-aansluiting, maar de functie A.AUX wordt niet door alle linkproducten ondersteund. Maar volgens mij kun je die aansluiting ook oproepen met Tape2 of Phono, maar dat zou je in eerste instantie kunnen proberen op de Ouverture zelf.

Page 1 of 1 (17 items)