in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-18-2012 4:58 AM by Blackrix. 24 replies.
Page 1 of 1 (25 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-11-2012 4:33 PM

    Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Heren experts,

    De volgende situatie doet zich voor waar ik graag een oplossing voor zou willen hebben.

    In de woonkamer staat:

    Beosystem 4500

    Beovison Avant met bolle beeldbuis en surround module (4x PL)

    Beolab 4500 flatpanels

    Beolab Penta type 1

    Kan met deze apparaten een combi worden gemaakt zodanig dat gebruik kan worden gemaakt van de surround van de Avant en tegelijkertijd ook de Beosystem op deze zelfde speakers kan worden aangesloten. Voor zover ik weet heeft de Beolab Penta 1 alleen speakerlink aansluitingen.

    Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb originele conversiekabels voor de Penta's (SL naar PL) voor aansluiting naar de Avant maar werken de Penta displays dan nog wel?

    In het kort, set Beolab 4500's + set Beolab Penta's aangesloten op de Avant en/of Beosystem 4500. Kan even geen goed scenario hiervoor bedenken. Graag jullie hulp.....

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-11-2012 4:45 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Kan waarschijnlijk wel, alleen werken je displays niet, deze kunnen namelijk geen TV bronnen weergeven. De Penta's moet je dan aansluiten op Front op de Avant met de verloopkabels, de BeoLab 4500 op Rear. Het System 4500 sluit je met behulp van een T1611 converter (BeoLink converter) aan op de ML van de Avant, optie 2 voor de Avant en optie 0 voor de BeoMaster 4500 en gaan met die banaan!

  • 02-11-2012 4:53 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Je bent echt geniaal BlackrixYes -  thumbs upYes -  thumbs up

    Dus dit is de enigste en beste oplossing?

    Edit: Vergeten te vragen, waar moet de 1611 converter op de BM4500 worden aangesloten?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-11-2012 5:08 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Om surround te gebruiken wel. Je moet de 1611 converter aansluiten op de AUX/TV aansluiting en op de Powerlink aansluiting van de BM4500. Powerlink is om volledige bediening van het toetsenbord van de BeoMaster 4500 te behouden. En na het invoeren van de optie of na het uitvallen van de netspanning moet je op de BeoMaster een audiofunctie kiezen om een goede AV-setup te krijgen. Doe je dit niet, dan schakelt het BeoSystem niet uit als je van een audiobron overschakelt naar bijvoorbeeld TV en gaat het BeoSystem hierna ook niet naar Standby als je de TV uitschakelt.

  • 02-11-2012 5:16 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Ik ga morgen de 1611 "bestuderen" wat voor aansluitingen deze heeft. In ieder geval een ML aansluiting voor naar de Avant toch? En dan heeft de 1611 ook nog een AUX aansluiting voor naar de Beomaster die ook een Aux aansluiting heeft? Begrijp ik je goed Blackrix?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-11-2012 5:31 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    De 1611 heeft 4 aansluitingen. Een 220 Volt aansluiting, een ML-aansluiting, een 7-polige datalink-aansluiting en een 8-polige powerlink-aansluiting. Op de ML-aansluiting sluit je je Avant aan. De Datalink-aansluiting verbind je met de AUX/TV aansluiting van je BeoMaster 4500 en de Powerlink-aansluitaing verbind je met de Powerlin-aansluiting van de BeoMaster 4500. En de 220 Volt aansluiting, dat lijkt me wel duidelijk.....Wink

  • 02-11-2012 5:32 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Sorry Blackrix, ik bedoel het volgende:

    1611 (Aux/TV) naar BM4500 (Aux/TV)    Is dit wat ze noemen een Datalink kabel?

    1611 (PL) naar BM4500 (PL)

    1611 (ML) naar Avant (ML)

    Heb ik het nu goed begrepenEmbarrassed

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-11-2012 5:36 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Left Hug

    Blackrix:

    De 1611 heeft 4 aansluitingen. Een 220 Volt aansluiting, een ML-aansluiting, een 7-polige datalink-aansluiting en een 8-polige powerlink-aansluiting. Op de ML-aansluiting sluit je je Avant aan. De Datalink-aansluiting verbind je met de AUX/TV aansluiting van je BeoMaster 4500 en de Powerlink-aansluitaing verbind je met de Powerlin-aansluiting van de BeoMaster 4500. En de 220 Volt aansluiting, dat lijkt me wel duidelijk.....Wink

    Begrepen! GeweldigLeft HugLeft Hug

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-11-2012 5:38 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Leslie:

    Beolab Penta type 1

    Ik zag je mkII's op mp staan. Is dat dan niet handiger voor de DSS of toekomstige DD module?

  • 02-11-2012 5:42 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Lijkt mij ook! Geen verloopkabels en werkende Display's!

  • 02-11-2012 5:43 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Deze setup was niet voor mij bedoeld maar voor vrienden!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-11-2012 5:50 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    En de Penta verkoop via Marktplaats loopt voor geen meter, tenzij ik het voor 150 van de hand wil doenSuper Angry. Dus niet!

    Nou ja, dan hou ik het zelf maar, maar waar laat ik die krengen!Big Smile

    Misschien dat ik later toch wat geld ga spenderen aan de upgrade waar Beobuddy reeds prachtige voorbeelden van heeft laten zien!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-11-2012 5:52 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    @Beobuddy, jij was het toch niet die 150 heeft geboden?Big Smile

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-11-2012 5:56 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Ik denk, en dat is mijn persoonlijke, mening dat het half rode speakerdoek niet voor iedereen is wegggelegd.

    Of beide doeken rood, of beide zwart. Hoe heb je trouwens dat speakerdoek rood gekregen. besteld of zelf gekleurd?

  • 02-11-2012 5:58 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Leslie:

    @Beobuddy, jij was het toch niet die 150 heeft geboden?Big Smile

    Big Smile Nee hoor, dergelijke minachting ben ik niet van.

  • 02-11-2012 6:05 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Beobuddy:

    Ik denk, en dat is mijn persoonlijke, mening dat het half rode speakerdoek niet voor iedereen is wegggelegd.

    Of beide doeken rood, of beide zwart. Hoe heb je trouwens dat speakerdoek rood gekregen. besteld of zelf gekleurd?

    Met je eens en nog steeds heb ik moeite mee met deze combinatie. Toch werden deze vermoedens weer aan de kant gelegd omdat ik reacties heb gehad van mensen die het juist prachtig vonden. Dus ja, heel persoonlijk en zoals gebruikelijk op Marktplaats, kijke kijke maar niet kope! Misschien Ebay maar eens proberen. Heb ooit al eens een set naar Griekenland verstuurd waarmee een avond was gemoeid om ze fatsoenlijk en veilig te verpakken (en heel aangekomen!).

    Speakerdoek koop ik in de US! Dus zelf gespannen...

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-12-2012 5:30 AM In reply to

    • Paul
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-07-2010
    • The Netherlands
    • Posts 103
    • Gold Member

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Leslie:

    Misschien dat ik later toch wat geld ga spenderen aan de upgrade waar Beobuddy reeds prachtige voorbeelden van heeft laten zien!

    Leslie, die verbeteringen zitten toch voornamelijk in het versterker gedeelte?  Als het bevalt kan je deze toch wisselen met  je andere set.   Misschien toch het rode gedeelte zwart maken.  Als ik nog eens een paar beolab penta's tegen kom, worden de speaker doeken wit/creme. 

  • 02-12-2012 5:34 AM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Het aanpassen van de filters geeft volgens mij het grootste verschil. Maar als je de upgrade wil doen zou ik zowel de blokken als het filter doen, dat geeft het maximale resultaat!

  • 02-12-2012 5:44 AM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    En laat ik nu net weer een mail krijgen van iemand die belangstelling heeft en ook weer mijn combinatie rood/zwarte Penta's prachtig vindt!

    Kijken waar dit op uitdraait....

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-16-2012 9:15 AM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Andere vraag met betrekking (nog steeds) tot een BM4500 waar men nu een set Penta's 1 en een set Beovox 3000 flatpanels op wil aansluiten, dus 4 speakers. Is dit mogelijk, ook met behoud van de display functie op de Penta's? Welke aansluitingen op de BM4500 moet ik dan gebruiken voor de Penta's, (1 of 2).

    Ter verduidelijking een plaatje van de achterkant van de BM4500.

    Sorry voor deze misschien hele domme vragen maar ik word in verwarring gebracht door de MCL aansluiting zoals aangegeven op het plaatje hieronder. Ik ben totaal niet thuis in het hele B&O link gebeuren.

     

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-17-2012 3:50 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    De speakers kunnen op zich tegelijkertijd worden aangesloten.

    Als je gebruik maakt van de penta1 1, dan gebruik je de speakerlink aansluiting 1, dus niet de 2.

    Als je een set op 1 aansluit, dan worden de speakers ook gemuted door het relais. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je een hoofdtelefoon gebruikt.

    De 2e set aansluiting (links en rechts) wordt gebruikt voor de linkkamers. Deze aansluitingen worden niet gemuted als er in de woonkamer de muziek niet wenselijk is.

    Als je gebruik maakt van penta's 2, dan sluit je die gewoon aan op de powerlink aansluiting ipv de speakerlink.

    Het enige nadeel dwat je hebt, is dat je niet een vorm van balans kunt instellen tussen de 2 verschillende speakersets. Het enige wat je kunt doen is de gevoeligheid van de penta's aanpassen als blijkt dat deze te luid spelen. Kwestie van uitproberen.

  • 02-17-2012 4:22 PM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Dank je wel Beobuddy, betere uitleg kan haast niet!

    Als we jullie op dit forum toch niet haddenYes -  thumbs up Mag wel eens gezegd worden, toch?

    Wou dat ik iets terug kon doen...

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-18-2012 3:16 AM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Leslie:

    Dank je wel Beobuddy, betere uitleg kan haast niet!

    Als we jullie op dit forum toch niet haddenYes -  thumbs up Mag wel eens gezegd worden, toch?

    Wou dat ik iets terug kon doen...

    Ik zal je het rekeningnummer van Beobuddy wel even doorgeven.......Stick out tongue nog even ter verduidelijking, als je de luidsprekers aansluit op de BeoMaster heb je geen mogelijkheid voor Surround. Dat werkt alleen als je de luidsprekers aansluit op de Avant.

  • 02-18-2012 3:23 AM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Situatie wordt nog gecompliceerder (denk ik).

    Beolab Penta's via Speakerlink en Beolab 4500 flatpanels op Power link, werkt dat tegelijkertijd op de BM4500?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 02-18-2012 4:58 AM In reply to

    Re: Avant in combinatie met een Beosystem 4500

    Volgens mij zou dat gewoon moeten werken. Ik weet alleen niet of je ook volumeverschillen gaat krijgen tussen de BeoLab's Penta en de 4500's. Je kan hier misschien wel iets aan bijregelen via de niveauregelaars op de speakers. Kiezen tussen de speakers is niet mogelijk, dus of alles aan of alles uit. Als je ze zou aansluiten op de Avant kun je die keuze wel maken.

Page 1 of 1 (25 items)