in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-12-2012 3:53 AM by Blackrix. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-11-2012 1:30 PM

    geluid van a aux (beosound9000) bij het kijken naar DTV (BV4)

    Kan iemand mij vertellen hoe ik kan kijken naar DTV op mijn BV4, terwijl ik het geluid krijg vanaf de a aux aansluiting op de Beosound 9000?

    Ik heb de AV functie op de beo4 ab aangezet, maar als ik DTV kijk, list/AV/radio indruk, krijg ik keurig het geluid van de radio bij het beeld van DTV, maar als ik dan a aux indruk op de beosound9000 hoor ik een klik, gaat t scherm op zwart en hoor in inderdaad wel het beoogde geluid..... Maar heb dan dus geen beeld...... Moet ongetwijfeld iets in de instellingen veranderen maar ik heb er niet zoveel verstand van dat ik durf te expirimenteren.....

    Mischien iemand een advies??

    Even de achtrergrond..... heb een appletv2 gekocht, en die is naar nu blijkt alleen te koppelen aan mijn systeem (beosystem2) via een hdmi/dvi kabel en vwb de sound, een omzetting naar analoog via een gefen digitaal-analoog converter, en dan via een tulp rw/din 5pins de 9300 in..... 

    Gek, want de PS3 zit ook op het systeem, en die gaat gewoon optisch uit naar convertertje coaxiaal in spdiff, werkt perfect! dolby surround en al! Als ik echter de ATV2 op deze manier aansluit dan doet t geluid niets...... Dan dus maar stereo, ben nu al blij als ik t setje aan t werk krijg......

    Dennis

  • 02-11-2012 1:57 PM In reply to

    Re: geluid van a aux (beosound9000) bij het kijken naar DTV (BV4)

    Ik denk dat je een soort denkfout maakt.

    Als je de A.Aux knop van de beosound indrukt, vraag je in principe om een audiobron.

    Dat je hem via een AV instructie wel bij een tv beeld kunt voegen is meegenomen. Maar het is niet zo dat je met die A.Aux knop ook de tv inschakelt.

    V.w.b. de ps3. Die heeft de mogelijkheid tot simultaan stereo, als ook digitaal uit te sturen. Dat heeft als voordeel dat zolang de audio gewoon stereo is, deze gewoon wordt aangenomen door de system 2 m.b.v. de rood/witte tulpjes en als het geluid Dolby Digital of DTS wordt de system 2 automatisch omschakelt.

     

  • 02-11-2012 2:41 PM In reply to

    Re: geluid van a aux (beosound9000) bij het kijken naar DTV (BV4)

    Het probleem is dat de functie AV en A.AUX beide onder de List van je Beo4 zitten, en die kan je dan niet koppelen. Heb je misschien nog ergens een BeoLink 1000 of een Beo4 met AV op het toetsenbord?

  • 02-11-2012 6:47 PM In reply to

    Re: geluid van a aux (beosound9000) bij het kijken naar DTV (BV4)

    YES! ben eruit, moest gewoon list/AV/A.mem indrukken, en t werkt naar behoren! Cool ding trouwens die appletv2 met jailbrake!

    Dank voor de reakties!

  • 02-12-2012 3:53 AM In reply to

    Re: geluid van a aux (beosound9000) bij het kijken naar DTV (BV4)

    En daar was ik dan weer niet opgekomen...... Veel luisterplezier!

Page 1 of 1 (5 items)