in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-19-2012 3:26 AM by Blackrix. 14 replies.
Page 1 of 1 (15 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-31-2012 2:36 PM

    BV7 regiovrij maken

    Ik heb een BV7-40 MkIV. Graag wil ik de ingebouwde Blurayspeler regiovrij maken.

    Weet iemand hoe dat moet, of heeft iemand dit laten doen?

    Wat zijn jullie ervaringen?

  • 02-11-2012 2:57 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Niemand??????????????????

    Da's jammer, ik heb tot nu toe bijzonder weinig aan dit forum gehad.

    Op mijn toch niet al te ingewikkelde vragen krijg ik vaak geen enkele (of anders een nietszeggende) reply.

    Sorry, maar ik vind het een beetje een prutsforum. Waarschijnlijk zitten er te weinig mensen op met echte inhoudelijke (technische) kennis.

  • 02-11-2012 3:09 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Misschien eens bij je dealer informeren??
  • 02-11-2012 3:37 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    beomul:

    Sorry, maar ik vind het een beetje een prutsforum. Waarschijnlijk zitten er te weinig mensen op met echte inhoudelijke (technische) kennis.

     

    Je vraagt hier wel om om een niet officiële modificatie waarvan ik mij afvraag of je dat (officiëel) kan vragen aan aan dealer.

    Dit zijn eigenlijk de onder de toonbank door vragen.....

     

    De dealer kan er niets mee.

    Die heeft een servicetool waarmee hij de BR speler kan programmeren voor regio A, B of C. Meer niet.

  • 02-11-2012 4:29 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Je stelt een vraag over een vrij nieuw product, logisch dat niet iedereen hier de technische in's en out's weet. Kijk maar eens naar de antwoorden die hier worden gegeven op diverse technische vragen, tot linksystemen toe, als dat dan gepruts is....... Iedereen geeft antwoord met de kennis die hij of zij heeft, en helaas voor je is het antwoord op deze vraag hier helaas waarschijnlijk niet bekend. 

    Ik heb wel een lijst gevonden op het internet met verschillende titels waarbij wordt aangegeven of ze regiovrij zijn of niet. Deze lijst is niet voor niets gemaakt, waarschijnlijk zijn er meer mensen met een Blu-Ray speler die niet regiovrij te maken is. Deze lijst vinden is heel eenvoudig, gewoon even googelen.....

    http://bluray.liesinc.net/

  • 02-15-2012 12:13 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    ik vindt niet dat u erg netjes bent naar anderen, ik krijg ook wel eens geen antwoord of minder bruikbaar, maar het voor ieder vrijwillige hulp, respecteer dat wel, u mag mij wel 5€ betalen dan krijgt u van mij direct nuttig antwoord haha,

    over uw vraag,

    er staat een adv van een b&o monteur op markplaats die u mischien kunt vragen, of de dealer, maar die zullen je niet gauw helpen aan zoals velen het zien illigaal gedrag, dealers zijn daar moeilijk in

    succes
  • 02-15-2012 2:40 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Volgens mij is het niet illegaal. Tenslotte zijn de schijfjes origineel en gekocht, alleen nog niet officieel gereleased in de desbetreffende regio. So what, naar mijn idee zijn de auteursrechten keurig betaald. B&O Benelux leende ook voorheen een gemodificeerde beo4 uit aan dealers, om de DVD1, Avant DVD en de oudere BV7 regiovrij te maken. Middels een bepaalde volgorde van commando's met deze beo4 kon je dan je speler regiovrij maken. Of deze zelfde beo4 voor de br-speler werkt, weet ik niet.

    De vraag hiernaar is ook sterk afgenomen. De grootste groep van de gebruikers die dit vroeger nodig hadden hebben inmiddels wel een media-speler, en hebben de torrents en/of de nieuwsgroepen ontdekt.

  • 02-18-2012 1:50 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Ach kom nou toch mijn beste david266, ik beledig niemand maar geef uitsluitend mijn mening over het functioneren van dit forum.

    En hoezo illegaal gedrag? Net als DoubleU ben ik van mening dat als ik mijn DVD’s en Bluray’s  netjes heb betaald er niets illegaals gebeurt. Het is juist de entertainment industrie die zaken als illegaal downloaden in de hand heeft gewerkt door het inrichten van die belachelijke regiobegrenzing.   Terwijl wereldwijd een  tendens aan de gang is van globalisering gaat de entertainment industrie over tot regionalisering. Nou sorry, maar ik heb geen enkel moreel bezwaar tegen het regiovrij maken van mijn Bluray speler. Dit soort spelers zijn trouwens gewoon in de handel verkrijgbaar.

    Het enige wat ik wil is “regio A” schijfjes welke in “regio B” niet worden gereleased (die ik dus netjes heb betaald) kunnen bekijken om mijn B&O tv. Wat is daar nu toch mis aan?

  • 02-18-2012 2:12 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    hallo

    betreft het "illigaal" bedoelde ik vanuit een dealer, mij persoonlijk maakt het niks uit wat u mee doet, ik zou het ook gedaan hebben als ik dat apparaat had, over uw eerdere reactie antwoord... ik zeg wat ik ervan vond

    succes
  • 02-18-2012 2:38 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Het regiovrij maken van een speler is niet illegaal voor de eindgebruiker. Als de fabrikant het doet is het een ander verhaal. Maar of het mogelijk is voor een BV7 met Blu Ray speler weet ik niet.

    Over de mening over het forum, je geeft aan dat er waarschijnlijk te weinig mensen aanwezig zijn met inhoudelijke technische kennis. Ik weet dat hier op het forum zelfs mensen zijn die professioneel met B&O werken of hebben gewerkt, en na zo'n reactie kan ik me voorstellen dat die je helemaal niet meer helpen. Je noemt dit een prutsforum omdat je niet direct een antwoord krijgt over nieuwe producten waar de meesten hier alleen maar over kunnen dromen en dus niet thuis hebben staan. Mijn mening is dat je dan misschien een ander forum moet zoeken waar je wel je antwoorden weet te krijgen. En daar wens ik je veel succes bij, maar geef je weinig kans.

  • 02-18-2012 4:02 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Beomul

    Het dvd gedeelte is regio vrij te maken. Het blu ray gedeelte niet. Dit schijnt ingewikkeld te zijn.

    Het dvd gedeelte kan regiovrij gemaakt worden door middel van een speciale afstandsbediening die iedere dealer kan lenen van B&O

    Bron: dealer (had je zelf natuurlijk ook even na kunnen vragen)
  • 02-18-2012 5:17 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Blackrix:

    Het regiovrij maken van een speler is niet illegaal voor de eindgebruiker. Als de fabrikant het doet is het een ander verhaal. Maar of het mogelijk is voor een BV7 met Blu Ray speler weet ik niet.

    Over de mening over het forum, je geeft aan dat er waarschijnlijk te weinig mensen aanwezig zijn met inhoudelijke technische kennis. Ik weet dat hier op het forum zelfs mensen zijn die professioneel met B&O werken of hebben gewerkt, en na zo'n reactie kan ik me voorstellen dat die je helemaal niet meer helpen. Je noemt dit een prutsforum omdat je niet direct een antwoord krijgt over nieuwe producten waar de meesten hier alleen maar over kunnen dromen en dus niet thuis hebben staan. Mijn mening is dat je dan misschien een ander forum moet zoeken waar je wel je antwoorden weet te krijgen. En daar wens ik je veel succes bij, maar geef je weinig kans.

    He dat is jammer, weer zo’n overspannen reactie.

     

    1.       Over het niet direct antwoord krijgen, tja wat is niet direct. Maar als ik na 2 weken geen enkele reactie heb ontvangen kan je ook niet zeggen dat ik erg ongeduldig ben.

    2.       Daarnaast is de BV7 geen nieuw product want ik heb hem al 2 jaar.

    Vervolgens vind je dat ik maar naar een ander forum moet verhuizen omdat mijn reactie je niet aanstaat. Maar het forum zijn wij toch allemaal, of is meneer Blackrix opeens diegene die bepaald wie wel of niet op dit forum toegelaten dient te worden. Ik mag toch wel aangeven hoe ik vind dat dit forum functioneert als forum. Ik verwijt niemand iets op persoonlijke titel.

  • 02-18-2012 5:20 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    1983beo:
    Beomul

     Het dvd gedeelte is regio vrij te maken. Het blu ray gedeelte niet. Dit schijnt ingewikkeld te zijn.

     Het dvd gedeelte kan regiovrij gemaakt worden door middel van een speciale afstandsbediening die iedere dealer kan lenen van B&O

     Bron: dealer (had je zelf natuurlijk ook even na kunnen vragen)

    V.w.b. dat laatste heb je gelijk, maar ik ging er alvast vanuit dat dealers hier niet aan meewerken om hun relatie met de fabriek niet op het spel te zetten. Daarnaast was ik benieuwd of er forumleden waren die hier al ervaring mee opgedaan hadden, blijkbaar niet dus.

  • 02-18-2012 5:50 PM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Zoals eerder al aangegeven.

    De BluRay speler in de BV7 kan alleen met de servicetool van regio worden gewijzigd.

    De DVD -spelers van de BV7 en andere tv's kunnen middels de speciale Beo4 en de servicetool worden aangepast.

    Het zelf veranderen en het dus aanpassen van de software in de B7 en diens BR-speler, maakt dat je

    - de garantie verliest door eigenhandige aanpassingen.

    - je eigenlijk (B&O)software aanpast die auteursrechtelijk beschermd zijn. Je bent dus naar mijn idee wel illegaal bezig. Veel gedaan bij diverse ander merk spelers, maar toch illegaal, denk ik.

     

    Als voorbeeld. Ik verkocht enige tijd geleden een navigatieapparaat op marktplaats en merkte daarbij op dat ik de software had aangepast om toch gebruik te kunnen maken van de tv funktie in het apparaat. Een kleine software tweak.

    Ik kreeg nog geen 2 uur later de melding van marktplaats dat de advertentie was verwijderd door het schenden van auteursrechtelijk beschermde software van de fabrikant.

  • 02-19-2012 3:26 AM In reply to

    Re: BV7 regiovrij maken

    Ik heb alleen aangegeven dat als je de manier van antwoorden hier niet bevalt je misschien ergens anders je antwoorden moet halen. Het forum zijn wij inderdaad allemaal, dus moet je iedereen ook met respect behandelen. 

Page 1 of 1 (15 items)