in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-29-2012 4:22 AM by Blackrix. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-23-2012 3:11 PM

    Link vraagje

    een vraag m.b.t. het link systeem,

    Is een mx 4002 te vervangen voor elk ander toestel met een ML aansluiting?

    (avant, beovision 3, etc.) 

    alvast bedank....

  • 01-23-2012 3:58 PM In reply to

    Re: Link vraagje

    In bijna alle gevallen kan dat, met een aantal uitzonderingen. De AV9000 is niet mogelijk omdat deze geen optie 5 of 6 kent. Verder kan het niet met de oudere Avants (volgens mij alleen 50Hz) om dezelfde reden. Je kan het eenvoudig testen door gewoon optie 5 of 6 te programmeren, lukt dit niet, dan is de Avant niet geschikt. Als je een TV hebt uitgekozen dan moet je deze wel altijd eerst optie 5 of 6 geven voor je hem op op het linksysteem koppelt. Doe je dit niet, dan heb je al een dataconflict tussen de videomaster in de hoofdkamer en die in de linkkamer en lukt het invoeren van de optie vaak niet meer.

    Owja, nog een tip, als er een ML aansluitig op een TV zit betekent dit niet altijd dat er ML in zit (bijvoorbeeld MX8000 en MX4200). Is eenvoudig te testen. Een toestel met een ML module aan boord kan in optie 5 of 6 worden gezet, als de module er niet in zit dan kun je die opties niet invoeren.

  • 01-23-2012 4:11 PM In reply to

    Re: Link vraagje

    Beste Blackrix,

     

    Bedankt voor de reactie,

    ik dacht in eerste instantie om een MX4002 aan mijn Beovision 3 (28") te koppelen.

    maar ik heb nu een Beovision 3 32" op de kop kunnen tikken en dit zou dus moeten werken.

    (mits ik de RF module van m'n 28" op gang krijg Unsure)

     

  • 01-24-2012 12:09 PM In reply to

    Re: Link vraagje

    Heeft de BeoVision 3-28 wel een ML-module aan boord?

  • 01-24-2012 4:05 PM In reply to

    Re: Link vraagje

    Jup, een 3-28 is een ml module een optie.

    Mooie tv hoor!

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-27-2012 4:02 PM In reply to

    Re: Link vraagje

    Ik ben ook, nog steeds, super tevreden met de tv. In 2005 nieuw gekocht, meteen een surround module laten plaatsen.

    Later zelf nog de ML-module geplaatst (voor m'n 9500). Vond toen het prijs verschil tussen de 3-28 en de 3-32 voor mij iets te groot.

    Ik zie nu wel duidelijk het verschil tussen de 28' en de 32'. De 32' is  nl. 100Hz.

    Maar nog maals, ik heb verschillende "platte" t.v.'s gezien die niet aan de ouderwetse beeldbuis kunnen tippen.

    (althans, mijn meningWink)

  • 01-28-2012 5:08 AM In reply to

    Re: Link vraagje

    Een platte tv speelt een ouderwetse tv helemaal weg. Je moet Ze natuurlijk wel een goed signaal aanbieden (blueray)
  • 01-29-2012 4:22 AM In reply to

    Re: Link vraagje

    koning:
    Een platte tv speelt een ouderwetse tv helemaal weg. Je moet Ze natuurlijk wel een goed signaal aanbieden (blueray)

    Wel als je een goed vergelijk maakt. Als ik de Avant vergelijk met verschillende platte TV's van andere merken, dan speelt de Avant die volledig weg. En een beeldbuistoestel heeft het voordeel dat hij altijd 3D is, zelfs zonder bril. Hij komt letterlijk een stuk de kamer in.....Wink

Page 1 of 1 (8 items)