in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-14-2007 8:22 AM by Guy. 215 replies.
Page 6 of 9 (216 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 10-10-2007 11:42 AM In reply to

    Re: beo-5

    Hij valt mij vies tegen , vooral de hardheid waarmee je op het schermpje moet drukken , een lichte aanraking was veel mooier geweest , dit kan de Beo-4 nooit vervangen !

     Het indrukken van de knopjes op de Beo-4 kost minder "kracht" als het aanklikken van het scherm , ik moet zo hard drukken dat het schermpje gewoon een beetje mee buigt !!!

     Ik vind het echt een tegenvaller !

  • 10-10-2007 12:30 PM In reply to

    Re: beo-5

    eduard:
    HarleyD:

    Hij valt mij vies tegen , vooral de hardheid waarmee je op het schermpje moet drukken , een lichte aanraking was veel mooier geweest , dit kan de Beo-4 nooit vervangen !

     Het indrukken van de knopjes op de Beo-4 kost minder "kracht" als het aanklikken van het scherm , ik moet zo hard drukken dat het schermpje gewoon een beetje mee buigt !!!

     Ik vind het echt een tegenvaller !

    Hmm........................ Hamer??...................................Whistle

     Hahaha die komt mij bekend voor !

  • 10-11-2007 9:04 AM In reply to

    Re: beo-5

    Na een avond flink ermee spelen ( de Beo5 voor de duidelijkheid ) ben ik eruit !

     Het is een niet te gebruiken k*t ding , echt zonde van mijn 535 euri's !!!!!!!!

     Staat wel leuk op de kast ....

  • 10-11-2007 10:56 AM In reply to

    Re: beo-5

    Had je hem dan al gekocht?   Als ie wat weg heeft van de philips pronto......god zal je beware!
  • 10-11-2007 1:14 PM In reply to

    Re: beo-5

    Is een pronto ook niks dan? Ik zat juist te denken aan een TSU-9400

     

  • 10-11-2007 1:40 PM In reply to

    Re: beo-5

    @ Michel

    Ik heb hem idd gekocht gisteren .........

    Hij is niet super ingewikkeld , maar gewoon omslachtig ........als dat ding op tv staat en je wil ff je light bedienen pffffffff , de beo-4 ff pakken is minder werk .

    Dan heb ik het nog niet eens over "STAND " of "FORMAT "bedienen ........dit is geen dagelijks gebruiks voorwerp .

     Dan nog het drukken op het scherm , dat kost echt kracht om over de vette vingers op het schermpje maar te zwijgen ..

    Wel is hij mooi en eindelijk verlicht .................

  • 10-11-2007 4:47 PM In reply to

    • Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

    Re: beo-5

    Vind de BEO5 gewoon een prachtig toestel en gebruiksvriendelijk, zeker NIET omslachtig.

     

     

    Guy 

  • 10-12-2007 7:01 AM In reply to

    Re: beo-5

    Guy:

    Vind de BEO5 gewoon een prachtig toestel en gebruiksvriendelijk, zeker NIET omslachtig.

    Guy 

    Dat kan , ieder zijn mening !!! ( prachtig vind ik hem ook )

     

  • 10-13-2007 3:02 AM In reply to

    Re: beo-5

    Ik had er eentje gekocht. Na 4 weken bij de handelaar met hopeloze pogingen van programmatie, is ie uiteindelijk terug naar fabriek.
    Heb een waardebon gevraagd voor een andere aankoop. Tijdens het uurtje dat ik hem mocht uittesten, begreep ik snel dat het bedieningsgemak van de Beo4 voor mij belangrijker was dan de functies en design van de Beo5.
    En bedieningsgemak is juist wat ik het meeste apprecieer bij B&O.
  • 10-14-2007 6:01 AM In reply to

    Re: beo-5

    Als ik het zo eens allemaal lees heeft B&O weer eens gekozen voor het OEHH en AAAH van de buitenkant en het bedieningsgemak duidelijk ondergeschikt gemaakt.

    Te hard drukken op het kleine scherm, vette vingerafdrukken aan de lopende band en ingewikkelde bediening.

    Ze hebben duidelijk een niet uitontwikkeld product te vroeg op de markt gebracht. Misschien een noodgreep om de omzetten op pijl te houden?

  • 10-14-2007 1:49 PM In reply to

    Re: beo-5

    Een Beo5 kopen om alleen de lightcontrols mee te kunnen is een beetje overdreven toch?
  • 10-14-2007 2:41 PM In reply to

    Re: beo-5

    Niet helemaal mee eens.

    wat mij op viel bij de philips pronto was dat als je maar even het scherm aanraakte meteen er gereageerd werd.

    Opzich zou je zeggen zo moet het toch werken,dus niet!!

    Voor je het wist zat je net ff mis en drukte je de t.v weer uit een complete nachtmerrie.

    Ik denk daarom dat ze voor deze tiptoets bediening hebben gekozen

  • 10-14-2007 3:36 PM In reply to

    Re: beo-5

    Diegenen die als een van de eersten een Beo5 bezitten, zijn momenteel de beta-testers, voor de dealer.

    Ik denk dat het uiteindelijk best goed komt met de Beo5. De mogelijkheden die de afstand kan bieden en de kennis van het programmeren van de dealer, ligt nog iets te ver uitelkaar. Dat heeft even tijd nodig.


  • 10-14-2007 3:50 PM In reply to

    Re: beo-5

    Ik heb begrepen dat je macro's kunt programmeren,is het mogelijk om macro's te programmeren die tijds afhankelijk zijn met de beo5?

    Ik bedoeld als je de tv aanzet om 16:00 uur blijven de lichten uit en als je het om 21:00 uur doet dimmen de lichten 

  • 10-15-2007 2:36 AM In reply to

    Re: beo-5

    Je kunt hem niet tijdsafhankelijk programmeren, dan zou je al 2 tv-functies moeten maken. 1 voor overdag en 1 voor 's avonds.

    Ik moet zeggen na ong. 2 weken gebruikt te hebben, dat ik sneller de beo4 pak dan de 5 . Het grote voordeel van de beo5 t.o.v. de beo4-light vind ik de macro's. Qua bedieningsgemak...... nog steeds de beo4, gewoon de kracht van de eenvoud. Ondanks dat ik de beo5 al, denk ik, 15x opnieuw geprogrammeerd heb!

  • 10-15-2007 6:53 AM In reply to

    Re: beo-5

    Bingo:

    duidelijk een niet uitontwikkeld product te vroeg op de markt gebracht. Misschien een noodgreep om de omzetten op pijl te houden?

    Damn Bingo! Ja.. dat moet het zijn!!! Dat we daar zelf nog niet opgekomen waren!

    Anyway... sinds afgelopen zaterdag zelf met de Beo5 aan't spelen geweest. Als je blindelings een Beo4 gebruikt is het serieus wennen aan de Beo5. Indien de Beo5 goed geconfigureerd wordt door de dealer zal het voor vele klanten een zeer handig toestelletje zijn. De macro functie is echt iets wat ontbrak bij de Beo4 en dat wordt in de Beo5 ruimschoots goedgemaakt. Aanraakscherm is zoals het moet zijn... Een lichte aanraking is niet voldoende om de functie te selecteren.. "per ongeluk" een functie selecteren is er niet bij. De vette vingerafddrukken... tja.. daar is geen oplossing voor! Hoe voorkom je vette vingerafdrukken? Juist.. door het niet aan te raken. Not an option dus.

    Je kan de Beo5 zo ingewikkeld of zo simpel maken als je zelf wil... Dat voorlopig de Beo5 door de dealer dient geconfigureerd te worden lijkt, in dit stadium, normaal... aangezien de config software niet echt gebruiksvriendelijk is. Een computer leek gaat er niet in slagen om de Beo5 geconfigureerd te krijgen. De software laat echt wel zien tot wat de Beo5 in staat is! Er kan van de de Beo5 een WHOW toestel gemaakt worden... maar er kan evengoed een DOH! toestel van gemaakt worden...
    En zoals reeds gezegd.. Indien de Beo5 goed geconfigureerd wordt.. Dan slaagt zelfs m'n moeder er in om die te gebruiken! Alle functies die niet nodig zijn haal je er uit... en je voegt enkel het hoogstnodige toe.

    Het zal in ieder geval wennen worden om van de Beo4 naar de Beo5 over te schakelen..

     

     

     

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 10-15-2007 9:19 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: beo-5

    Als ik hier zo lees over de slechte gebruiksvriendelijkheid van de Beo 5 dan denk ik dat diegene het verkeerde apparaatje gekocht hebben. In mijn ogen is de Beo 5 net zoals de 7000 een voorwerp dat je op een mooi kastje neerzet. Deze gebruik je dan hooguit een paar keer per dag, maar dat was het dan ook. Een 7000 is ook een ramp waarneer je deze als tv-zapper wilt gebruiken en daarvoor is hij dan ook niet gemaakt. Een goede zapper heeft gewoon een langwerpige vorm met degelijke knopjes, en bovendien moet hij ertegen kunnen om eens op de grond te vallen.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 10-15-2007 10:03 AM In reply to

    Re: beo-5

     Over de degelijkheid van de Beo5 maak ik me geen zorgen. Die zal best goed zijn.

    Wel denk ik als de nieuwigheid eraf is dat hij veelvuldig op marktplaats en ebay zal staan:-)

    De Beolink 7000 was ook prachtig maar niet handig. Ik schaar de Beo5 in dezelfde categorie. Temeer daar ik al diverse geluiden hoor dat de mensen weer meer naar de Beo4 gaan grijpen.

    Als dat echt structureel is bij veel gebruikers heeft B&O zijn huiswerk niet goed gedaan en zich teveel op de buitenkant gericht.

    Het schermpje van de Beo5 lijkt me te klein voor een goed overzicht en als je dikke vingers hebt al helemaal niet makkelijk.

  • 10-15-2007 10:19 AM In reply to

    Re: beo-5

    Men mag een BeoLink7000 absoluut niet vergelijken met een Beo5! De BeoLink 7000 was niet bedoeld om constant in de hand te hebben...

    Ivm het te kleine schermpje en dikke vingers.. M'n handen en vingers zijn niet van de kleinste.. maar heb geen enkel probleem met de bediening! Stap je dealer binnen en vraag of je even met de Beo5 mag spelen. Je zal merken dat er over het aanraakscherm goed is nagedacht!

    De Beo4 is ondertss een kleine 14j op de markt... voor velen onder ons is de Beo4 een ding dat we dagelijks gebruiken... het heeft tijd nodig voor je aan zo'n nieuwe remote gewoon geraakt... en ja.. het kan frustrerend werken als je een bepaalde functie niet direct kan vinden... Veel hangt écht af hoe de Beo5 door je dealer afgeleverd wordt!

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 10-15-2007 10:56 AM In reply to

    Re: beo-5

    Ik hoop het Karel.

    Een waardige opvolger van de Beo4 zou geweldig zijn!!!

Page 6 of 9 (216 items) « First ... < Previous 4 5 6 7 8 Next > ... Last »