in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-14-2007 8:22 AM by Guy. 215 replies.
Page 1 of 9 (216 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 07-15-2007 8:02 AM

beo-5

-->
    Klik hier om naar de homepage van HiFi.nl te gaan.Klik hier voor een overzicht van alle actuele nieuwsitems.Klik hier voor een uitgebreid overzicht van merken, importeurs en verkoopspunten.In de Hi-Find van HiFi.nl vindt u actuele informatie over duizenden HiFi-producten, onderverdeeld in verschillende productengroepen.Klik hier voor een uitgebreid overzicht van HiFi-winkels in Nederland en Belgie.Klik hier om succesvol A/V componenten te (ver)kopen.U kunt ook trailers bekijken van evenementen op HiFi.nl: vodcasts, podcasts en natuurlijk filmpjes voor WMA en QuickTimeKlik hier om sets van bezoekers te bekijken en uw eigen installatie te laten zien.Klik hier voor een overzicht van honderden interessante websites.
    Uit voorraad leverbaar: LP's, (SA)CD's, DVD's, DualDisc's, tweaks en accessoires.
    Bekijk A/V meubelen en bevestigingssystemen.
    Apparatuur, muziek en films besproken door onze onafhankelijke redactie.
    Allerlei handige artikelen over HiFi, Home Cinema en meer.
    Brieven aan de redactie van HiFi.nl.
    -->
    -->Vacatures in de A/V branche.
    Woordenlijst met termen en begrippen.
    Ontvang de - gratis - nieuwsbrief met recente publicaties en nieuws.
    "); //--> \r\n \r\n \r\n"; phpads_deliverActiveX(phpads_activex); //-->

Home / Nieuws / HiFi & A/V / B&O Beo5 afstandsbediening /
      document.title=document.title + " :: B&O Beo5 afstandsbediening" B&O Beo5 afstandsbediening 11-07-2007

(ingezonden mededeling)

De Beo5, de gloednieuwe afstandsbediening van Bang & Olufsen geeft u complete controle

Bang & Olufsen heeft, bij de ontwikkeling van de Beo5 afstandsbediening, meer tijd en energie gestoken in onderzoek en de ontwikkeling van intuïtieve bedieningsprincipes, en de integratie ervan, dan ieder ander bedrijf voor consumentenelektronica. Vandaag de dag wordt de volledige bedieningstaal begrepen door alle productcombinaties van Bang & Olufsen met één afstandsbediening.

Met de nieuwe Beo5-afstandsbediening  zetten we de volgende stap: Bang & Olufsen introduceert een volledig flexibele en persoonlijke afstandsbediening die elke productcombinatie kan bedienen, de afstandsbediening kan zelfs producten bedienen met functies en opties die we nog niet kennen.

“Alhoewel de Beo5 een volkomen nieuwe afstandsbediening is die een revolutie teweegbrengt, blijft de bediening gebaseerd op principes die onze klanten kennen. Dit was erg belangrijk voor ons”, verklaart CEO Torben Ballegaard Sørensen. “We blijven trouw aan de uitgebreide ervaring met gebruikersinterfaces die wij over de jaren hebben opgebouwd, dus het bedienen van uw apparatuur blijft zo relevant, eenvoudig en intuïtief mogelijk; met de Beo5 hebben wij complete flexibiliteit toegevoegd.”

Elke klant heeft zijn eigen volledig persoonlijke afstandsbediening
    Het klinkt eenvoudig, en dat is het ook. De Beo5 wordt geleverd zonder de opties uit de fabriek van Bang & Olufsen, maar is persoonlijk op maat ingesteld voordat de klant de afstandsbediening thuis ontvangt. Ons unieke distributienetwerk is grondig getraind en opgeleid over de configuratie van de Beo5 zodat de afstandsbediening tegemoetkomt aan de behoeften van de klant, waardoor hij of zij de installatie thuis volledig kan bedienen.

De Beo5 kan op bijna elk product in uw installatie worden afgestemd. U kunt knoppen en functies toevoegen of verwijderen. U kunt de knoppen aanpassen op bijvoorbeeld linkshandig gebruik. U kunt de bediening van uw audio-/videoapparatuur combineren met andere op afstand bediende systemen zoals verlichting, gordijnen, ramen, airconditioning of beveiliging – en de volledige controle houden terwijl u rustig achteroverleunt in uw favoriete stoel.

Gebruiksgemak door logische en intuïtieve bediening
    De Beo5 heeft een nieuwe LCD-kleurendisplay met een programmeerbaar touch screen en een chemisch geharde glasplaat aan de voorkant. Hiermee kunt u functies activeren die relevant zijn voor uw persoonlijke productcombinatie door direct op het scherm te drukken.

De technologie achter de bediening van de display is een combinatie van twee verschillende typen van bediening door middel van aanraking: Sensi-touch – waarmee u de knop detecteert, en soft-touch – waarmee u een functie activeert door de knop echt in te drukken. Wij noemen dit Touch-and-Go. Er zijn 12 van deze zogenaamde dynamische knoppen, die benoemd of verplaatst kunnen worden naar gelang de wensen van de klant.

Een nieuw visueel standpunt
    Als u de Beo5 op tafel legt, trekt de vormgeving uw aandacht; omdat de Beo5 rechtop staat, weet u altijd waar de afstandsbediening is. De ongebruikelijke visuele expressie van de Beo5 is een tegenstelling in vormgeving – de cirkel en het vierkant. De ronde aluminium bal, met de sensi-touch toetsen en een volumewiel, gecombineerd met de vierkante glazen display en de soft-touch toetsen.

“De ontwerper heeft zijn inspiratie gehaald uit een oud symbool voor macht en controle: de scepter”, legt Product Manager Torben Kyed uit. “De bal ligt net als de scepter veilig in uw hand, en de display is het ornament dat vaak gezien wordt bovenop de scepter.”

Ligt veilig in de palm van uw hand
    Er is veel tijd gestoken in het ergonomische ontwerp van de Beo5. Uitgebreide gebruikerstests hebben uitgewezen dat de driedimensionale vorm van de bal en het ontwerp van de achterkant zorgen voor een stevige grip en tevens de reikwijdte van de duim beperken om de uiterste hoeken van de afstandsbediening te bereiken. Een ander belangrijk aspect is het juiste gewicht en de juiste balans, die worden gewaarborgd door het plaatsen van een element in wolfraam in de bal. De materialen zijn zorgvuldig geselecteerd en onderstrepen het belang van vakmanschap en stevigheid.

Stevigheid is essentieel
    De display heeft een op maat gemaakte voorkant van gehard glas, met een door de ontwerper gespecificeerde dikte en slijping die de elegantie en optimale stevigheid waarborgen, maar zonder scherpe randen die in uw vingers kunnen snijden. De afstandsbediening heeft een robuuste achterkant van infrarood-transparant plastic dat zorgt voor het uitstekende signaalbereik dat de klanten van Bang & Olufsen gewend zijn.

Hiernaast wordt de Beo5 onderworpen aan strenge mechanische testen zoals bestendigheid tegen handcrème, krasproeven, extreme temperaturen en strenge valproeven om ervoor te zorgen dat de duurzaamheid en stevigheid net zo hoog of hoger is dan die van bestaande afstandsbedieningen van Bang & Olufsen. Dus u hoeft zich geen zorgen te maken als u de Beo5 laat vallen – gewoon oprapen en u hebt de bediening weer in handen!

• 07-18-2007 2:00 PM In reply to

Re: beo-5

Er is toch nog een behoorlijk stroomverbruik als ik zo de specificaties zie.

• 07-18-2007 3:00 PM In reply to

Dat is iets waar ik me ook zorgen over maak. Standby-tijd is zo wel acceptabel, maar dat verandert ongetwijfeld na een tijd gebruiken. Oplaadbare batterijen blijven nu eenmaal een zwak punt.
  • 07-19-2007 7:36 PM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Als jullie 'em niet willen; geef maar aan mij!Big Smile

Marcel

• 07-20-2007 1:47 PM In reply to

Maar als ik het goed begrijp, moet je bij het bestellen gelijk de diverse extra apparatuur opgeven?

Dus je geeft aan welke beamers, extra HD/DVD-spelers en andere je hebt staan thuis en dan kun je deze direct bedienen als je

hem thuis uitpakt.

Klopt dat?

Is op zich best handig, maar het maakt je een beetje afhankelijk van de dealer bij elke wisseling/aanvulling.

Buiten het feit dat er dus derden zijn die weten wat je hebt staan.

• 07-23-2007 3:35 PM In reply to

• Jandyt
    • Top 10 Contributor
      Male
    • Joined on 04-01-2007
    • Clitheroe, Lancashire, UK
    • Posts 13,004
    • Founder

Nice photo's mate.
    There's none like that hiding in the back of MY PC
    BTW I have ordered my Beo5!!!

Andy T.

Poor me, never win owt!

• 07-23-2007 8:25 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

jandyt:

Nice photo's mate.
    There's none like that hiding in the back of MY PC
    BTW I have ordered my Beo5!!!

Andy T.

Hi Andy,

I've uploaded the User Manual Beo5 to the User & Service Manuals.

(available languages : English, Dutch, German, French, Danish, Swedish, Spanish and Italian) 

Smile

De Handleiding Beo 5 heb ik toegevoegd aan de User & Service Manuals.

• 07-24-2007 3:44 PM In reply to

• Hamburg
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 36
    • Bronze Member

Prijs in Denemarken ligt volgens m'n dealer iets hoger dan DKK 5,000 dus zo'n € 700
  • 07-25-2007 11:58 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Dat lijkt me meer dan genoeg!

Leverbaar vanaf?

• 07-25-2007 12:28 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Rombeek:

Dat lijkt me meer dan genoeg!

Leverbaar vanaf?

Flink aan de prijs,

maar een Beolink 7000 kostte volgens de prijslijst al 615 GBP, dus meer dan 900 Euro (slik)

• 07-25-2007 2:22 PM In reply to

Kan zo 'n Beo 5 alles bedienen van ieder merk?

Dus kan ik gewoon zo,n Beo5 kopen en mijn Pioneer plasma en Arcam Av reciever en mijn satelietontvanger en kabel ontvanger gewoon er allemaal mee bedienen, zonder dat ik zelf een B & O televisie heb?

• 07-25-2007 2:32 PM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Uit de manual maak ik op van wel (en natuurlijk zeker icm Lintronic)....
  • 07-25-2007 7:38 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Bingo:

Dus kan ik gewoon zo,n Beo5 kopen en mijn Pioneer plasma en Arcam Av reciever en mijn satelietontvanger en kabel ontvanger gewoon er allemaal mee bedienen, zonder dat ik zelf een B & O televisie heb?

Voor zover ik heb begrepen kun je met de Beo5 een B&O videoproduct met een
    ingebouwde PUC (Peripheral Unit Controller) bedienen (zoals BeoSystem 3, BC6 enz.)

PUC op BC6 (opvolger van STB-controller)
    De dealer kan dan software van Beo5 aanpassen / knoppen toevoegen aan Beo5.

Maar of je ook audio en videoproducten van andere merken kunt bedienen door een software-upgrade weet ik niet.
    (ik bedoel meer de bereidwilligheid tot afstemmen op andere merken dan de techniche kant ! LOL )
    Als het vergelijkbaar is met gewoon inlezen / uploaden vanuit database en "trigger & action" toewijzen aan toets (Lintronic etc.) ,
    dan is de Beo5 zeer interessant m.b.t. goede integratie & gemak voor eindgebruiker. 

Met alle respect voor Lintronic, de meerderheid van B&O-kopers heeft weinig zin om zelf met Lintronic aan de slag te gaan,
    als een dealer die service kan bieden voegt het denk ik wel iets toe.
    Wel vraag ik me af tot hoe ver die service dan zou (moeten) gaan,
    kun je straks "wild" gaan combineren met producten van andere merken ?
    Zou B&O dat zelf willen ?
    Ik denk eerder dat ze het meer bedoelen als ondersteuning voor STB's / HDD-recorders, etc. ,
    en integratie met domotica / home automation.

Een PUC dus, een soort uitgebreide STB-controller ?
    Welke controllers zijn er, DVD-controller, STB-controller, ...
    Is PUC dan alles-in-1-controller ? 
    al-dan-niet standaard is op een aantal B&O-producten,
    maar is er ook een stand-alone-versie van ?
    (met het idee van integratie met Beolink bijv.)  

• 07-26-2007 3:21 PM In reply to

• Hamburg
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 36
    • Bronze Member

Dan zou een tripje met Transavia zich kunnen lonen Big Smile
  • 07-26-2007 7:29 PM In reply to

Bingo:

De Beo5 zal een ruim aanbod van randapparatuur gekoppeld aan een B&O TV zeer simpel kunnen aansturen. Waar je nu vb eerst <Go> <Up> dient te drukken zal je gewoon <Up> kunnen gebruiken. De Beo5 zal dan wel de nodige juiste codes naar de STB/... sturen

Karel.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 07-27-2007 12:01 PM In reply to

Helaas heb ik er dus niks aan. Jammer want ik vind em erg mooi.

Maar aangezien mijn nieuwe televisie een Pioneer 50 inch full HD wordt kan ik dus niks met dat ding bedienen.

• 07-27-2007 12:04 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Bingo:

Helaas heb ik er dus niks aan. Jammer want ik vind em erg mooi.

Maar aangezien mijn nieuwe televisie een Pioneer 50 inch full HD wordt kan ik dus niks met dat ding bedienen.

Heb je een Lintronic converter ?

Dan zou je zowel Beo4 als Beo5 kunnen gebruiken.

Page 1 of 9 (216 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last »