in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-22-2012 4:28 PM by Blackrix. 26 replies.
Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 01-19-2012 1:57 PM

    Optie

    Hoi,

    Ik heb net mijn bc2 binnen van der prizedraw begrijp er helemaal niets van de opties. Ik heb gekeken op beotech...

    Opstelling

    Bv7 woonkamer met bc2

    Kantoor mx4200 en beosound 3000

    Ik dacht

    Woonkamer

    bv7 optie 2

    Bc 2 optie 0

    In kantoor

    Mx4200 optie 5

    Beosound 3000 optie 5

    Ik kan de Bs3000 niet in optie 5 krijgen?

    Alvast bedankt!

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-19-2012 3:30 PM In reply to

    Re: Optie

    speakers in kantoor aan de mx of beosound 3000? Anders gewoon de bs3000 in optie 1 zetten.

    De MX pakt de BC2 toch wel middels de optie 5.

    Je mist hooguit  dan link radio en link cd.

  • 01-19-2012 4:35 PM In reply to

    Re: Optie

    Ik heb geen speakers in het kantoortje. Ik wil nog wel maar past nog even niet.

    Na hem in optie 1 te hebben gezet pakt de mx de bc2 en dat moet dus de beosound zijn. Kan ik mijn eigen cd-tjes draaien in mijn kantoor zonder dat de rest van het huis er last van heeft.

    De bekabeling ligt er wel en gaat naar de mx.

    Ik snap niet waarom die beosound niet in 5 wil?? Ik zie het lichtje niet flikkeren? Is ie stuk dat hij alleen in 0 1 of 2 wil?

    Dank beobuddy

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-19-2012 4:47 PM In reply to

    Re: Optie

    Dat ie alleen in optie 0,1 of 2 wil, zou op een softwareprobleem kunnen duiden.

    Heb je degene met een kleine of grote clamper? Daar is repectievelijk softwareversie 2.12 of 3.4 voor beschikbaar.

     

    Maar met beide in optie 5, moet je dan geen speakers op de 3000 hebben? Dan heb je geen master/slave setup als in optie 2 en 0.

  • 01-19-2012 4:51 PM In reply to

    Re: Optie

    Ik heb de laatste versie volgens mij met grote clamper en Nmusic en de hel rataplan, ze kwamen beolink installeren 5 jaar terug op een 2300 maar dat kan helemaal niet. Heb toen snel deze als demo gekocht.

    Ik kan de mx speakers toch gebruiken, zo werkte het voorheen ook voordat ik de bc 2 had?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-19-2012 4:52 PM In reply to

    Re: Optie

    Beolink pc 2 sorry nu beoport. Edit werkt niet op de ipad blijkbaar

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-19-2012 5:01 PM In reply to

    Re: Optie

    Hmm gaat lekker dan. Ik heb een beo 6 die het niet doet, zelf vernaggelt denk ik ket software update, een dvd speler van een jaar oud welke het heeft begeven bv7 en een beosound 3 als ik me niet vergis waarvan de volumeknop ( drukplaat en dan draaien) het ook niet meer doet. De laatste was hiervoor al een keer gerepareerd. De beolabjes 4 van mijn dochtertje ruisten ook al de tent uit.

    Het moet echt niet zo doorgaan of ik mik alles op marktplaats. Ik zie die beolit 12 en ik denk alleen nog maar fast chinese money.....

    Sorry hoor gooi even mijn frustratie eruit ben het echt beu aan het worden.

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-19-2012 5:01 PM In reply to

    Re: Optie

    Het probleem zit het hem in de optie 0 voor de beosund 3000, waar hij eigenlijk in zou moeten staan. Pas en alleen dan gaat het geluid naar de speakers in de MX.

    Ik denk, en dat is een gokje. Dat je de BS3000 los moet halen van de ML, hem verbind met een Audio Aux van de MX naar de Aux en de BS3000 in optie 0 zetten. De MX in optie 6.

    Alles resetten.

    Bij een cd instructie zal de MX eerst dan via audio aux de BS3000 moeten aanspreken en met een link cd de BC2.

    Als de BS3000 inoptie 0 zou staan, staat hij dat samen met de BC2 op hetzelfde ML netwerk. Bij het vragen van cd of radio gaat het dan mis. Wie moet er dan aanspringen is de vraag.

    Dus ik denk dat je BS3000 van de ML moet afhalen en alleen, middels de audio-aux, met de MX moet verbinden. Juist omdat je over de speakers van de MX wil draaien.

  • 01-19-2012 5:02 PM In reply to

    Re: Optie

    Het probleem zit het hem in de optie 0 voor de beosund 3000, waar hij eigenlijk in zou moeten staan. Pas en alleen dan gaat het geluid naar de speakers in de MX.

    Ik denk, en dat is een gokje. Dat je de BS3000 los moet halen van de ML, hem verbind met een Audio Aux van de MX naar de Aux en de BS3000 in optie 0 zetten. De MX in optie 6.

    Alles resetten.

    Bij een cd instructie zal de MX eerst dan via audio aux de BS3000 moeten aanspreken en met een link cd de BC2.

    Als de BS3000 inoptie 0 zou staan, staat hij dat samen met de BC2 op hetzelfde ML netwerk. Bij het vragen van cd of radio gaat het dan mis. Wie moet er dan aanspringen is de vraag.

    Dus ik denk dat je BS3000 van de ML moet afhalen en alleen, middels de audio-aux, met de MX moet verbinden. Juist omdat je over de speakers van de MX wil draaien.

  • 01-19-2012 5:05 PM In reply to

    Re: Optie

    Alles gaat naar de meterkast. Een apart ml netwerkje tussen de mx en de bs zou dan ook werken?

    Heeft ook nadelen, geen link op de tv.

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-19-2012 5:09 PM In reply to

    Re: Optie

    En als ik een paar speakers koop en aan de mx hang werkt het dan wel. Dat is nl de uiteindelijk opstelling. De powerlinks zittennzelfs al in de muur?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-19-2012 5:20 PM In reply to

    Re: Optie

    Een apart ml netwerkje gaat zeker werken. Met of zonder die extra speakers aan de MX, dat maakt niet. In de MX hoef je daarvoor alleen maar PL aan of uit te zetten. In de huidige setup gaan in ieder geval de extra speakers aan de MX het niet oplossen. In diverse linkvoorbeelden zie je dus wel ieder audio of video apparaat in een linkruimte in optie 5 staan. Dit omdat ze ieder dan zelf het geluid kunnen weergeven.

  • 01-19-2012 5:27 PM In reply to

    Re: Optie

    Ok vandaar de speakers aan de radio ipv de tv. Helder.

    Dank je wel!

    Maar is prutsen van het weekend ( hoop ik anders moet ik werken)..

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-21-2012 3:01 AM In reply to

    Re: Optie

    Je kan niet twee audiomasters in een linksysteem hebben, dat gaat gegarandeerd mis. Als je de BeoSound 3000 wil koppelen aan de MX, dan zal je een apart linksysteem moeten opzetten met de 3000 en de MX. Je hebt dan alleen niet meer de bronnen uit de woonkamer. Als je alleen CD's wil kunnen draaien is er wel een andere mogelijkheid. Koppel de BeoSound 3000 af en gebruik hem niet meer in je opstelling en koppel een DVD1 aan je MX. Je kan dan CD's draaien in de DVD1 met de functie AV-DVD (beeldbuis blijft dan uit). Wil je de DVD-speler uit de woonkamer zien, kies dan Link-DVD op je Beo4!

  • 01-21-2012 5:39 AM In reply to

    Re: Optie

    Hallo,

    Probeer de BV7 op optie 4 en rest opite 0-0 of 1-0.

    En dan zul je de BS3000 vial Link -cd kunnen bedienen.

    Hoop dat 't lukt.

    Grt,

     

  • 01-21-2012 2:46 PM In reply to

    Re: Optie

    Het wijzigen van de optie van de BV7 veranderd niets aan het feit dat er twee audiomasters in het systeem zitten, en helaas is dat in een linksysteem niet mogelijk......

  • 01-21-2012 2:58 PM In reply to

    Re: Optie

    Heb je 't geprobeerd?

     

  • 01-21-2012 3:33 PM In reply to

    Re: Optie

    Hoef ik niet te proberen, is gewoon in een masterlinksysteem niet mogelijk. Uitleg: als je twee audiomasters in een linksysteem hebt weet het linksysteem niet naar welke audiomaster de commando's moeten gaan. Hetzelfde geldt voor twee videomasters. Van elk kan er dus maar één in een linksysteem zijn. Om deze reden zijn de opties ook ontwikkeld. 

  • 01-21-2012 4:00 PM In reply to

    Re: Optie

    Dat weet ik.

    Daarom heb ik gedaan met BS9000 en BS3200 ouverture en 't werkte!

  • 01-21-2012 4:08 PM In reply to

    Re: Optie

    Was op één van beide audioproducten een set luidsprekers aangesloten?

  • 01-21-2012 4:29 PM In reply to

    Re: Optie

    Blackrix:

     als je twee audiomasters in een linksysteem hebt weet het linksysteem niet naar welke audiomaster de commando's moeten gaan. Hetzelfde geldt voor twee videomasters. Van elk kan er dus maar één in een linksysteem zijn. Om deze reden zijn de opties ook ontwikkeld. 

     

    Daar zijn inderdaad de opties 5 en 6 voor gebruik in een linkkamer.

    Bij deze optie gaat de lokale (lees: in de linkruimte geplaatste) "videomaster" eerst bij zijn eigen beschikbare bronnen te raden (aangesloten VATPE, DVD etc) en bij het ontbreken van de gevraagde bron, wordt diezelfde bron in de hoofdruimte aangesproken.

     

    Dus met optie 5 of 6. Bij een simpele VTAPE instructie in de linkruimte, zal de VTAPE in de hoofdruimte worden gesproken als deze niet aanwezig is in de linkruimte.

    Er hoeft pas gebruik gemaakt te worden van LINK VTAPE als er wel een VTAPE aanwezig is de linkruimte.

    Het  is best een slim systeem.

    Optie 6 in een linkruimte geeft dat er ook radio en cd wordt doorgegeven vanuit de hoofdruimte naar de linkruimte.

     

    Maar om terug te komen. Een optie 5 zou een oplossing zijn voor de BS3000, als hij die zou pikken. De audiomasterfunktie in de BC2 uit zetten geen optie denk ik. Bij gebruik van cd of radio in de hoofdkamer zou dan steeds de cd of radio in de linkkamer worden aangesproken. Tenminste als de BS3000 in optie 1 of 2 zou staan.

     

  • 01-22-2012 2:26 AM In reply to

    Re: Optie

    Kent de BS3000 wel optie 5 of 6? Volgens mij wel optie 4 voor gebruik in een linkruimte en voor zover ik me herinner kon dit wel eens zijn toegevoegd in een latere softwareversie. Je moet dan wel luidsprekers aansluiten op de BS3000, want je kan alleen signaal naar van een master naar een slave sturen, niet andersom of van een slave naar een slave. De MX zal in deze opstelling altijd naar de BC2 gaan voor zijn signaal omdat dit de audiomaster in het systeem is.

  • 01-22-2012 4:13 AM In reply to

    Re: Optie

    Sorry ik ben een slaaf die soms werkt op zaterdag;)

    Bv7 optie 4

    Beocenter2 optie 0

    Mx4200 optie 1

    Beosound 3000 optie 0

    Werkt niet, sorry

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-22-2012 4:15 AM In reply to

    Re: Optie

    Nee. Ik heb alles via de tv's lopen, op de mx heb ik geen speakers

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 01-22-2012 4:17 AM In reply to

    Re: Optie

    Deze kent alleen 012

    Hij is van 2006?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

Page 1 of 2 (27 items) 1 2 Next >