in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-19-2007 3:44 AM by eduard. 16 replies.
Page 1 of 1 (17 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-17-2007 7:01 AM

    Penta speakers

    Nihil novi
  • 04-17-2007 8:43 AM In reply to

    Re: Penta speakers

    Hallo Alain,

    Ik ben inmiddels met heel veel plezier in het gelukkige bezit van een setje penta III welke ik [evenals Ed dus] onderhou met glassex en dit naar volle tevredenheid; ze staan elke dag in de hoek van de living te blinken...:-)

    Het verhaal van de plofjes is vokgens mij vaker op het [general] forum besproken; met als conclusie dat het geen kwaad kan, zelf kan ik er niet over meepraten omdat mijn penta's behalve een tikje bij het uitzetten van de BS7000 geen verder geluiden hoorbaar zijn.Uit de hieraan doorgeluste beolabs5000 en beolabs 4500 is deze tik niet hoorbaar.

    Heel veel plezier gewenst met de set,maar dat zal zeker en vast goedkomen !

     

    groet,

    Leon

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-17-2007 9:52 AM In reply to

    Re: Penta speakers

    Hallo Ed,

    Ook ik heb een [uitgebreider] antwoord gegeven op de vragen van v/h Macuser aka Alain, maar krijg als respons dat een moderator de post eerst moet goedkeuren?! ik heb geen oneerbiedige woorden gebruikt [of staat er een schunnigwoordencontroleur "aan" op foute woordjes ? alles volgens de regels uitgevoerd [mijn overige posts komen wel op het forum] nieuwigheidje of toch gewoon ik ?

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-17-2007 10:19 AM In reply to

    Re: Penta speakers

    Voor de inschakel plof is een modificatie voor.

    Prijs dacht ik ongeveer 55 euro de speaker!!

     Plof kan geen kwaad maar is byzonder iritant,mag ook eigenlijk niet voor zo'n dure luidspreker

  • 04-17-2007 12:08 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Penta speakers

    beologisch:

    Hallo Ed,

    Ook ik heb een [uitgebreider] antwoord gegeven op de vragen van v/h Macuser aka Alain, maar krijg als respons dat een moderator de post eerst moet goedkeuren?! ik heb geen oneerbiedige woorden gebruikt [of staat er een schunnigwoordencontroleur "aan" op foute woordjes ? alles volgens de regels uitgevoerd [mijn overige posts komen wel op het forum] nieuwigheidje of toch gewoon ik ?

    Hallo leon,

    dat moet een schoonheidsfoutje zijn ! Smile 

     

  • 04-17-2007 12:19 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Penta speakers

    beologisch:

    Hallo Alain,

    Ik ben inmiddels met heel veel plezier in het gelukkige bezit van een setje penta III welke ik [evenals Ed dus] onderhou met glassex en dit naar volle tevredenheid; ze staan elke dag in de hoek van de living te blinken...:-)

    Het verhaal van de plofjes is vokgens mij vaker op het [general] forum besproken; met als conclusie dat het geen kwaad kan, zelf kan ik er niet over meepraten omdat mijn penta's behalve een tikje bij het uitzetten van de BS7000 geen verder geluiden hoorbaar zijn.Uit de hieraan doorgeluste beolabs5000 en beolabs 4500 is deze tik niet hoorbaar.

    Heel veel plezier gewenst met de set,maar dat zal zeker en vast goedkomen !

     

    groet,

    Leon

     

     

    Glassex ?

    Oei, dat zou ikzelf nooit gebruiken op die materialen (zoals gespoten kunstof) aangezien er een derivaat van ammonia in zit. 

    Afgezien van het mogelijk aantasten laat Glassex ook een film achter.  

    Op meerdere forums (audio/tv/auto's) wordt het gebruik van Glassex dan ook afgeraden.

    Ikzelf gebruik een microvezeldoekje, licht vochtig met een druppel milde ontvetter (shampoo) .

    Werkt feilloos, ik reinig er al jaren mijn B&O mee Smile 

  • 04-17-2007 2:19 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Penta speakers

    beologisch:

    Hallo Ed,

    Ook ik heb een [uitgebreider] antwoord gegeven op de vragen van v/h Macuser aka Alain, maar krijg als respons dat een moderator de post eerst moet goedkeuren?! ik heb geen oneerbiedige woorden gebruikt [of staat er een schunnigwoordencontroleur "aan" op foute woordjes ? alles volgens de regels uitgevoerd [mijn overige posts komen wel op het forum] nieuwigheidje of toch gewoon ik ?

     

    Ja, er staat een filter aan.

    Ik wilde een reply posten m.b.t.reinigen, en  G L A S S E X , dat aanelkaargeschreven door de filter wordt tegengehouden.

    (als een woord uit een lijst meer dan .. maal voorkomt, wordt filter actief)  

    Daardoor werd ook mijn reply niet weergegeven, onder "moderator preview" Smile

     

    Over G L A S S E X wilde ik schrijven dat ik het niet zou gebruiken,

    bevat derivaat van ammonia en laat laag achter.  

    Gewoon microvezeldoekje , licht vochtig met een weinig milde reiniger (bijv. shampoo)

    Werkt perfect. Smile 

  • 04-17-2007 2:52 PM In reply to

    Re: Penta speakers

    met spiritus krijg je de lollie vingers er ook af!Stick out tongue

  • 04-17-2007 2:52 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Penta speakers

    eduard:
    Mijn dealer gebruikt glassex, lifestyle gebruikt glassex, en geen van deze hebben de problemen die jij omschrijf, vreemd Confused

    welke "problemen" ? 

    Dat laagje is vettige laag, dat bij regelmatig gebruik achterblijft.  

     

  • 04-17-2007 2:52 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Penta speakers

     

    Over welke "problemen" heb ik geschreven ??? 

    Dat laagje is vettige laag, dat bij regelmatig gebruik achterblijft.  

     

  • 04-19-2007 3:35 AM In reply to

    Re: Penta speakers

    Hallo Ed,

    Gelukkig leren we allen elke dag weer iets bij en blij van hulp te kunnen zijn geweest; voor mij lag de verklaring dan ook voor de hand (zit al een behoorlijk aantal jaren in de ICT te kneuen...;-) ben zelf niet zo van de filters enzo.Veel suc6 verder met het uitkristaliseren van de functionaliteit van de site.

     

     

     

     

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
Page 1 of 1 (17 items)