in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-07-2012 2:03 PM by LarsH. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-07-2012 4:51 AM

    Bakhögtalare ??

    Har precis köpt en beovision 10-40, väntar på leverans. 

    Som fram/musikhögtalare har jag beolab3. musiksystem är ett beocenter2.

     

    Mina funderingar är vad jag skall ha för bakhögtalare, butiken rekommenderade beolab4, dessa är snygga och passar på stativ bakom soffan. Men är det ett bra val? Jag funderar på om man skall ha begagnade beolab4000 istället, det trevligaste hade varit beolab3 bak oxå, men det blir lite mycket pengar.

    Kan det vara så att beolab4 blir lite klena och tunna?

     

    Är det någon som har erfsrenhet av någon liknande setup?

    BeoCenter 2, Beovision 10-46, BeoLab3, BeoLab4000, BeoLab3500, Beo4

  • 01-07-2012 2:03 PM In reply to

    • LarsH
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 06-23-2007
    • Uppsala, Sweden
    • Posts 42
    • Gold Member

    Re: Bakhögtalare ??

    rikarde:

     

    Har precis köpt en beovision 10-40, väntar på leverans. 

    Som fram/musikhögtalare har jag beolab3. musiksystem är ett beocenter2.

     

    Mina funderingar är vad jag skall ha för bakhögtalare, butiken rekommenderade beolab4, dessa är snygga och passar på stativ bakom soffan. Men är det ett bra val? Jag funderar på om man skall ha begagnade beolab4000 istället, det trevligaste hade varit beolab3 bak oxå, men det blir lite mycket pengar.

    Kan det vara så att beolab4 blir lite klena och tunna?

     

    Är det någon som har erfsrenhet av någon liknande setup?

     

    Hej!

    Jag har själv en BeoVision 7-40 MkIII, BeoLab 7-4 som center, BeoLab 9:or som frontar. Sen har jag ett par BeoLab 4:or bak. Fungerar utmärkt och enda jag gjort är att dra upp bak voymen ett snäpp i förhållande till 9:orna. Testa orderntligt så att du får lagom nivå i bakre högtalarna. Nu när jag skruvat upp det här snäppet har det blivit mycket bra. Mao, helt ok att ha 4:orna bak.

    Tidigare hade jag 3:orna och 2:an som sub plus 4:orna bak. Mitt tips är att spara pengar ett tag, byt ut 3:orna mot begagnade 9:or så småningom...

    Mvh, Lars

    ___________________________________________________________________
    BeoVision 7-40 MkIII, BeoSound 5, BeoLab 9, BeoLab 4, BeoVision 3-32, MX 7000, Beo4*3, BeoCom 2, BeoCom 5

Page 1 of 1 (2 items)