in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-29-2011 2:20 PM by david266. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-26-2011 10:19 AM

    Hdr 1 vragen...

    ik heb een hdr1 staan nooit gebruikt, hebbvia internet een manual gelezen maar kom er niet uit zover, de volgende vragen heb ik betreft de hdr;

    1 werkt de hdr1 op een avant 28" vhs type?

    2 ik lees in de manual dat ik de hdr aan moet melden via setup of iets, maar hoe en wat precies... staat er niet echt.

    3 wordt de hdr1 via infrarood tv bedient, dus commando van ab gaat via tv naar scart hdr?

    hij is nu aangesloten via scart op vtape van de avant maar reageert niet zegt in de display avant load tape, waarschijnlijk omdat de vhs ontkoppeld is met scart, geen idee, ik wil hem liever niet om te testen op de bv5 doen omdat daar alles tegen de muur verstopt zit en ik anders erg veel dien te verbouwen haha

    alvast mijn dank, fijne dagen en een b&o goed nieuwjaar..

    gr
  • 12-26-2011 10:31 AM In reply to

    Re: Hdr 1 vragen...

    Toch heb je de grootste kans van slagen op de BV5.

    Bij de avant zal de HDR1 alleen werken als VTAPE2. En dan nog mis je de kanalen lijst in de HDR1.

    Die zul je zelf moeten samenstellen. omdat er geen "tunerdump" zal plaatsvinden. Dat gebeurt alleen op de VTAPE aansluiting van de avant, waar de originele VTR van de Avant zit.

    Verder zal de RECORD RECORD instructie dan ook niet werken op de avant, die blijft dan ook voorbehouden voor de interne VHS.

    Alleen bij de nieuwere avant RF's is de software wel in staat om de HDR1 op de VTAPE te kunnen bedienen. Dan volstaat het om de interne VHS los te kopppelen (scart loshalen) en daar de HDR1 voor in de plaats te zetten.

    Om te kunnen zien of je avant in staat is, moet je kijken bij connections. Als daar VTAPE, AV en Decoder te selecteren zijn, gaat het goed komen.

    Bediening HDR1 gaat via de scart.

  • 12-26-2011 11:24 AM In reply to

    Re: Hdr 1 vragen...

    hallo en bedankt vioor de reactie, toch zou ik hem op de avant willen, omdat ik daar meer tv kijk als op de alsdat dus kan, ikga kijken voor het testen op de bv5 maar dat wordt een klusje nog, mocht het nodig zijn dan vraag ik nog wel hier, dank u
  • 12-27-2011 6:12 AM In reply to

    Re: Hdr 1 vragen...

    beobuddy,

    ik heb de hdr nu aangesloten gekregen via wat u zei vtape-2 in list ab te zetten, de hdr werkt nu echter wat u al zei kloppen de zenders niet, ik mis er een aantal en krijg deze niet toegevoegd of gewijzigd, enige dat er aan instellingen voor lijkt te zijn is setup dan extra dan afstemmen maar hier kan ik enkel programmanr fijnstemmen en mono stereo kiezen

    weet u hoe ik het kan krijgen? mvg
  • 12-27-2011 9:41 AM In reply to

    Re: Hdr 1 vragen...

    Ik weet niet welk type avant we het over hebben.

    Mogelijke oplossing:

    - Maak de boel/set spanningsloos

    -Haal de scart van de interne video los

    -set de avant onder spanning en start hem op. (op deze manier ziet de avant dat de VHS eraf is (bij juiste type))

    -haal de avant weer van de spanning af.

    -koppel de HDR1 op de VTape ingang van de avant

    - spanning op de HDR1

    -spanning op de avant

    - start de avant op en kies VTAPE

    In dit senario zou er een zgn tunerdump moeten plaatsvinden. De avant herkent dat er een "video" wordt aangesloten en geeft de kanalenlijst via de tunerdump door naar de Vtape (in dit geval de HDR1)

    Laat hem even staan voor een paar minuten.

    Koppel daarna alles weer los van de netspanning.

    Bouw de boel daarna weer terug met de HDR1 op de AV (VTAPE2) ingang.

     

    Als dit niet werkt, dan is de enige oplossing om de BV5 erin te betrekken en daarvan zijn zenderlijst naar de HDR1 te laten sturen.

    Het is dan wel mogelijk om daarna de HDR1 dan weer op de avant aan te sluiten. De zenderlijst blijft in de HDR1 zitten.

  • 12-27-2011 10:15 AM In reply to

    Re: Hdr 1 vragen...

    wederom vriendelijk bedankt,

    ik ga vanavond kijken ernaar

    bedankt ik heb al veel aan het forum gehad zo leer je nog eens wat haha
  • 12-27-2011 11:58 AM In reply to

    Re: Hdr 1 vragen...

    het werkt!!!!!!!!!!!!!

    zendertrucje met avant lukte niet, maar via bv5 wel, heel even eraan gehangen die hdr en hij heeft de zenders ontvangen, morge die loodzware bv5 weer aan de kabels terug hangen

    kort vraagje nog blijven de zenders ook in de hdr als de stroom met bijv vakantie langdurig er af is?

    nogmaals dank ik ben erg blij met de hulp
  • 12-29-2011 1:49 PM In reply to

    Re: Hdr 1 vragen...

    Voor zover ik weet gaat dat best goed. Die zenders zullen er in blijven staan.

    Succes verder met de hdr1

    Je weet dat je met deze config geen record record kunt doen en geen teletext timers kan aanmaken?

  • 12-29-2011 2:20 PM In reply to

    Re: Hdr 1 vragen...

    beobuddy,

    ja ik weet dat record niet werkt via ab, u zei het eerder al en bij indrukken zie in de display avant load tape, dus dat klopt haha
Page 1 of 1 (9 items)