in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-27-2011 9:49 AM by Beobuddy. 15 replies.
Page 1 of 1 (16 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-21-2011 5:09 PM

    Mac streamen (linkkamers)

    Dag allemaal, ik zit ook al een tijdje met een Mac mini van 2008 en een converter van dr bott naar Hdmi en puc op mijn bv7. Geloof me het is digitaal en met een beo 5/6 werkt het echt goed.

    Frontrow ziet er ook nog is gelikt uit.

    Ik heb ook een beoport maar die gebruik ik al even niet meer, bediening is minder en ziet er niet meer zo fraai uit. (in 2005 was het top;)) ik kan alleen niet luisteren in de linkkamers, op mijn dochter haar kamer wel, druk het oogje in en voilà, ook de badkamer maar als er een tv in een kamer staat werkt het niet. Ik heb al geprobeerd met het commando Vaux2 waar hij op aangesloten is maar dat werkt niet.

    Iemand enig idee waarom het wel lukt als je een oog indrukt maar niet op de beo 4?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-22-2011 7:13 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Ik vermoed dat VAux2 niet wordt ondersteund als commando in een linksysteem. Kun je het niet eens proberen met VTAPE2?

  • 12-24-2011 10:43 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Inderdaad Vmem kan ik in de badkamer de speakers aan en uit zetten maar nog steeds niet in de slaapkamer waar een BV staat. Ook niet met Link-Vmem.

    Heb je nog een ander idee?

    Dank je,

     Fijne dagen allemaal!

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-24-2011 3:41 PM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Staat er geen VTAPE2 of VMEM in het menu van de BV toegewezen op 1 van zijn scarts?

    In dat geval kijk de BV niet verder op de ML. 

  • 12-24-2011 3:58 PM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Had ik even zo snel niet aan gedacht, goeie!

  • 12-25-2011 9:28 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Alleen op dtv zit een scart ivm teletext, niet in het menu toegewezen zie ik.

    Ik heb wel mijn Mac mini aangesloten op HDMI.

    Nou las ik dit op het general forum en ben ook aam het kijken of ik het geluid digitaal kan upscalen.

    Hi Oasis,

    connect your ATV 2 not only via HDMI but also via a converter like this:

    http://www.amazon.de/gp/product/B004O2P0CS

    Then you can hear the sound of the ATV 2 in your linkrooms.

    Good luck and merry christmas!

    /Räuber

    Dus en digitaal en analoog aansluiten. Zal het werken?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-26-2011 4:53 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Ik heb een idee over wat het kan zijn. Het geluid van HDMI wordt waarschijnlijk wel omgezet naar Masterlink maar niet naar de modulator in je BV7. Alle videobronnen worden namelijk gemoduleerd via de modulator naar de TV's in de linkruimtes. Op deze manier blijft de ML vrij als er in een linkkamer wordt gekeken naar een videobron in de kamer. Dit zou kunnen verklaren waarom je het geluid wel via een audio-link kan krijgen maar niet via video. Probeer eens een AV commando voor de bronkeuze bij de link-televisie.

  • 12-26-2011 5:58 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Ok, dat wist mijn dealer niet eens, impressive.

    Dank je wel!

    Ik weet nu bijna zeker dat de BS5 er niet gaat komen. Ik zie de toegevoegde waarde echt niet.

    Als ik op een beo 4-5-6 een commando Vmem geef kan ik zo Frontrow op de tv toveren, ziet er goed uit en is prima te bedienen. Foto's kijk ik toch niet. Internetten kan ik ook, gebruik ik nooit. Ik heb een ipad. Ik heb ook een beoport liggen, niet eens meer aangesloten, tuurlijk kun je dan in de kamer zelf ook scrollen echter als je een cd opzet laat ik die ook draaien.

    Enige reden voor mij, ondans dat een BS 5 er wel supermooi uitziet, is dat je het beeld van de BS 5 in een linkkamer zou kunnen oproepen en dat kan volgens mij nooit?

    Nogmaals dank.

    Groet Chucky

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-26-2011 7:15 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Ik weet niet wat je verder nog doet met je Mini, want een Apple TV2 ipv de Mini zou dan wel eens een van toegevoegde waarde kunnen zijn. Je kunt dan ook nog eens de muziek die op je iPad staat via Airplay streamen naar je TV (en linkruimtes icm die convertor), zonder dat de TV aanstaat. Bij een Mini wordt Airplay namenlijk niet ondersteund. Tevens kun je met je iPad een iTunes bibliotheek bedienen, mits er ergens een PC/Mac aanstaat.

  • 12-26-2011 7:46 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    De BS5 heeft gelijktijdig digitaal en analoog audio uitgangen en heeft dat ook voor beeld, digitaal over DVI en analoog over videocomposiet (gele tulp).

    Dat laatste is een tussentijdse (BIOS) update geweest en is bedoeld om over de coax en modulator van de BV7 gezet te worden.

    De tv is de linkruimte moet wel het commando PC kunnen verstaan. Niet alle tv's zoals oudere XM en zo kunnen dat.

    Overigens is de issue digitaal/analoog over de link al voor jaren een feit.

    Ook ik moet een HMDI uitgang van een de satellietontvangers vergezellen van een RGB of composiet signaal van diezelfde ontvanger, als het beeld naar een linkkamer overgebracht moet worden.

    Alle BS3 gebaseerde tv's hebben hdmi ingangen, maar zetten het beeld niet intern om naar analoog voor gebruik naar de linkkamers. M.a.w. downscalen kunnen ze niet. Het zelfde geld voor het digitaal aanbieden van audio.

  • 12-26-2011 9:24 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Als ik het goed begrijp sluit je de BM 5 dus met HDMI aan en tulp en dat zou moeten werken op mijn BV 6 van 2010 in de slaapkamer. (woonkamer BV7-40 mk5)

    Beeld is sowieso over link slecht, beroerd zeg maar. Moet zeggen ligt ook wel een coax tussen van een meter of 15. Het beeld kwam te sterk binnen en drukte het signaal weg over de link dus er zit u een demper tussen maar het blijft minder.

    Dank Chucky

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-26-2011 9:44 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Ik heb al even eerder zitten kijken naar een appletv maar de 720p staat mij niet aan. Voor een bibliotheekje prima maar niet om films te kijken. Ik zal er is in verdiepen, ik heb een ipad 1 kan ik die upgraden naar het zelfde os van een ipad 2, zodat ik dezelfde functionaliteiten heb?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-26-2011 10:18 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    chucky:
    Als ik het goed begrijp sluit je de BM 5 dus met HDMI aan en tulp en dat zou moeten werken op mijn BV 6 van 2010 in de slaapkamer. (woonkamer BV7-40 mk5)

    Dat zou wel moeten werken volgens de informatie die de BM5 destijds na een update in beeld gaf.

    Alleen mijn BV6-22 in de keuken wil niet werken omdat deze een DVI ingang heeft en die is verbonden met de PC instructie.

    De instructie Link-PC werkt hier niet omdat de BV6 in optie 4 staat (BV9 en de BV6 in dezelfde ruimte) en dan sowieso alle instructies met LINK vooraf moet krijgen.  

  • 12-26-2011 10:24 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    De BM 5 heeft meerdere videouitgangen en die kunnen onder windows dan ook ieder hun eigen resolutie toegekend krijgen.

    Dus DVI voor de 1366x768 en Pal (TV) setting voor de videocomposiet (geletulp).

    Maar nogmaals, ik spreek niet uit ervaring, maar aan de hand van informatie na een update.

    En dan nog weet ik ook niet of het over de hele set BM/BS5 gaat of als je alleen de BM5 heeft. Als je de laatste alleen hebt, dan heb je sowieso de bediening via het tv scherm. En dat bevalt mij prima.

  • 12-26-2011 11:45 PM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Ja ik ben er nog lang niet uit wat het word. Ik moet ook nog even sparen, ik wil eerst weer speakers in de keuken hebben, die had ik van Leslie gekocht BL 3000 maar die passen niet meer, dus die heb ik alweer doorverkocht.

    Verder wellicht de woonkamer upgraden en ik heb nu ook een kantoor en daar moet ook nog wat in;)

    Overigens ben ik het wel met je eens dat een BM 5 voldoende is, het wordt anders een soort toonzaal van speakers tv's en radio's in je huis.

    Zo'n apple tv kost niet veel een BM 5 is toch weer flink prijziger en na de flop van de beomedia.... Echt schandalig van B&O imho. Je koopt het voor 2 k en 2 jaar later krijg je er letterlijk niks voor terug en nieuwe functionaliteiten nul niks, koop maar een BS/BM 5.

    Ik ben dus kritischer geworden

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 12-27-2011 9:49 AM In reply to

    Re: Mac streamen (linkkamers)

    Maar goed, de  BM 5 is dan ook wel een flinke stap vooruit. Deze is dan te combineren met de BS 5(encore) en krijgt nog steeds nuttige updates, zoals het gebruik van de 2 weg Beo6 en voor het gebruik van een NAS.

    Tuurlijk zijn andere goedkopere oplossing, maar die bieden ook niet de oplossing om door het hele huis je muziek mee te nemen.

Page 1 of 1 (16 items)