in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-03-2011 4:37 PM by DoubleU. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-01-2011 8:34 AM

    Beovision 7-40 MKII - MacMini geluid stopt

    Hallo,

    Aan mijn Beovision 7-40 heb ik een mac mini aangesloten. Deze is aangesloten op een toslink converter naar coax. Sinds een tijdje heb ik last dat geluid wegvalt (ik weet het niet zeker maar het zou kunnen zijn dat het is gebeurd sinds we 2 beolabs 3 erbij hebben gekocht). De mac is het probleem niet, ook een andere mac geprobeerd en hier gebeurd hetzelfde. Soms is het probleem een kwartier er niet, soms meerdere keren in een minuut. Het geluid valt even weg, terwijl de mac gewoon doorspeelt. Ik heb het afspelen op de diverse mogelijkheden geprobeerd (stereo, 2 speakers, 4 speakers en op 5 speakers) Bij alle settings doet zich het probleem voor.

    Ik heb de audio dus aangesloten met een "HQ DIGITAAL AUDIO CONVERTER TOSLINK NAAR RCA Optisch (Toslink), RCA" en deze met een 75Ohm kabel naar de TV. de Mac is verder aangesloten op AV5. Het beeld is aangesloten op HDMI B en geeft verder geen problemen.

    Is er iemand die enig idee heeft? Het heeft goed gewerkt, ondanks dat een converter van het mindere optische toslink naar coax er tussen zit.

  • 12-02-2011 1:38 PM In reply to

    Re: Beovision 7-40 MKII - MacMini geluid stopt

    Gebruik eens een standaard audiokabeltje met van die tulpjes eraan voor het overdragen van het digitale audiosignaal.

    Kan zijn dat de 75 ohms kabel teveel dempt.

  • 12-02-2011 2:31 PM In reply to

    Re: Beovision 7-40 MKII - MacMini geluid stopt

    ostfahrer:

    Ik heb de audio dus aangesloten met een "HQ DIGITAAL AUDIO CONVERTER TOSLINK NAAR RCA Optisch (Toslink), RCA" en deze met een 75Ohm kabel naar de TV. de Mac is verder aangesloten op AV5. Het beeld is aangesloten op HDMI B en geeft verder geen problemen.

    Titel van je post zegt 7-40MK2, maar toch hdmi B op AV5. Deze aansluitingen zitten niet op de MK2.

    Bovendien, loopt dan het geluid dan niet via de hdmi wat de converter overbodig maakt?

  • 12-02-2011 3:34 PM In reply to

    Re: Beovision 7-40 MKII - MacMini geluid stopt

    Ik heb zelf een MacMini van 2008. Deze heeft geen hdmi, alleen een DVI-aansluiting.

  • 12-02-2011 3:48 PM In reply to

    Re: Beovision 7-40 MKII - MacMini geluid stopt

    Pff, logisch! Heb zelf de 2009 versie.. Surprise

    De converter blijft natuurlijk ook verdacht. Misschien kun je nog een andere bron met coaxiaal uit (bv dvd-speler) rechtstreeks naar de BV7 proberen.

  • 12-03-2011 1:25 PM In reply to

    Re: Beovision 7-40 MKII - MacMini geluid stopt

    Beo 7-40 MKII heeft de aansluiting wel maar goed. Gisteren een Nieuwe Mac Mini gekocht, aangesloten via HDMI en probleem opgelost.

     

    ostfahrer:

    Hallo,

    Aan mijn Beovision 7-40 heb ik een mac mini aangesloten. Deze is aangesloten op een toslink converter naar coax. Sinds een tijdje heb ik last dat geluid wegvalt (ik weet het niet zeker maar het zou kunnen zijn dat het is gebeurd sinds we 2 beolabs 3 erbij hebben gekocht). De mac is het probleem niet, ook een andere mac geprobeerd en hier gebeurd hetzelfde. Soms is het probleem een kwartier er niet, soms meerdere keren in een minuut. Het geluid valt even weg, terwijl de mac gewoon doorspeelt. Ik heb het afspelen op de diverse mogelijkheden geprobeerd (stereo, 2 speakers, 4 speakers en op 5 speakers) Bij alle settings doet zich het probleem voor.

    Ik heb de audio dus aangesloten met een "HQ DIGITAAL AUDIO CONVERTER TOSLINK NAAR RCA Optisch (Toslink), RCA" en deze met een 75Ohm kabel naar de TV. de Mac is verder aangesloten op AV5. Het beeld is aangesloten op HDMI B en geeft verder geen problemen.

    Is er iemand die enig idee heeft? Het heeft goed gewerkt, ondanks dat een converter van het mindere optische toslink naar coax er tussen zit.

     

  • 12-03-2011 4:37 PM In reply to

    Re: Beovision 7-40 MKII - MacMini geluid stopt

    Specs MK2:

    http://www.bang-olufsen.com/product-archive?ProductName=BeoVision%207%20-%2040%20MK%20II

    Maar in ieder geval fijn dat het opgelost is! Smile

     

Page 1 of 1 (7 items)