in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-01-2011 8:21 AM by bertolini. 0 replies.
Page 1 of 1 (1 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-01-2011 8:21 AM

    Bezoekje aan een echte B&O freak...

    Afgelopen weekend had ik na al mijn up's and down's al het nodige contact gehad met Leslie.. ( voor de meeste hier wel een bekende..) Er moest een interne batt. geplaats worden in mijn beolink 7000 en had mijn beocord meegenomen..om er eens door hem ernaar te laten kijken..als je hem aanzet gaf deze enorme hoge tonen ..snijpent geluid.. of dit nu een kwestie is van een snaar geen idee.. heb nog maar een paar cassette bandjes dus moet wel leuk blijven qua kosten...haha Al is hij zoals hij zelf beaamd geen technicus maar heeft zoveel contacten in deze wereld dat hij altijd wel weer iemand weet die hier weer verstand van heeft....Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog steeds verwonderlijk ben over de techniek en design van het merk B&O en dan te bedenken dat iemand dit 20 tot 25 jaar geleden heeft ontworpen en ten uitvoer heeft gebracht is voor mij tot op de dag van vandaag nog verwonderlijk..deze man moest een allien zijn geweest..kan niet anders..Big Smile Maar goed dat zullen de meeste wel denken op dit forum..Ben sinds kort in het bezit van een beosystem 6500 met beolabs penta MKII. ( wilde er graag nog een vintage setje bij hebben en wat is er dan niet mooier als B&O...Had in het begin wat problemen met het bekend maken van de beolink 1000 op mijn systeem..maar na googelen en volgens mij zelfs op dit forum er achter gekomen en viola alles werkt..!!!  Top dat dit soort forums bestaan.. kom er dan anders maar eens achter..!!  [:'(] Nu weet ik dat er voor alles tegenwoordig freaks en forums bestaan.. de ene is nog meer freak als de ander..maar toen ik bij Leslie de woonkamer inliep..kon je hier al aardig proeven dat we hier te maken hadden met een echte B&O freak ...vol trots liet hij mji zien wat er effe zo'n beetje stond te glimmen, draaien, en te spelen.. maar vooral verfraaien is aan Leslie besteed..zoals ( in opdracht van een klant ) het opnieuw bekleden van de beolabs.. maar ook foam randen en het verfraaien van de voet van de beolabs met rvs beplating i.p.v. dat plastiek..en zag er dan ook zeer fraai uit..!! nog enigszins te kijken wat deze liefhebber allemaal in zijn woonkamer had staan..vroeg hij of ik het boven ook even wilde zien..zien...? wat zien..? heb je nog meer dan..? hup naar boven..was reuze benieuwd.. de kamerdeur ging open en mijn mond viel open van verbasing.. een smal pad door de kamer bracht je naar het einde van de kamer..meer ruimte was er niet..de rest stond vol met B&O..je kon het zo gek te niet bedenken..van cd houders tot mobile telefoons..beogram elementen.. vitrines.. design meubels.. hele beosystemen netjes gestapeld op elkaar.. je kon beter zeggen..wat heeft hij niet..?..Damm daar kon je een B&O museum beginnen..!!  Geweldig.. ik zei tegen hem.. je bent besmet.. besmet met het Beo virus..!! Hij moest er wel om lachen..Ik kon het niet voor me houden om de vraag te stellen..ben je getrouwd..? ja.. kreeg ik als antwoord..Dat zien we straks dan ook bij het TV programma..help mijn man heeft een hobby..haha Beneden weer aangekomen heeft hij de interne batterij vervangen.. maar bleek niet 2 richting te communiseren.. heeft mij een andere 7000 meegegeven om te kijken of deze wel goed communiceerd.. en wat kennen we elkaar..1 week..? en gezien slechts 1 x gewoon een geschikte vent en enorme voorliefde voor het merk B&O.. zelfs al kan hij je niet direct helpen.. dan vind hij via via wel een oplossing..zonder dit soort freaken zouden er niet meer dit soort forums bestaan en zou de vintage langzaam gaan uitsterven...het weekend ga ik nog even bij hem langs..kijken of het gelukt is met mijn beocord..en om nog even snel het beogevoel op snuiven..Yes -  thumbs up..en wellicht weer een klusje voor hem heb.. kan namelijk een Beogram 6006 overnemen waarvan de arm slechts een tikkeltje los komt en vervolgens weer in de rust stand beland.. het element is een MMC20-E die volgens de huidige eigenaar nog in prima staat is.. dus nu ik toch op het forum ben.. zegt iemand dit iets of wellicht een andere technische freak die mij hierbij kan helpen.. moet allemaal leuk blijven het gaat tenslotte om een 2de set..of zeggen jullie blijf eraf...of nog anders heeft iemand voor een leuke prijs nog een beogram staan..gaat mij meer om af te toe een vinyl te draaien...!!   Gr. Bertolini

     

     

Page 1 of 1 (1 items)