in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-03-2012 4:29 PM by koning. 70 replies.
Page 2 of 3 (71 items) < Previous 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 12-05-2011 1:14 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    nog gekker ik heb een LG dvd-drive als cd-ripper aangesloten.

    en als toppunt het werkt! 


  • 12-05-2011 1:52 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    meen je dit nou?

  • 12-05-2011 2:05 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Was al wel een beetje te verwachten. Gewoon een externe drive aan 1 van de usb poorten.

  • 12-05-2011 2:12 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    verschil van 275 euronen?

  • 12-05-2011 2:17 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    b&o ripper kreeg ik erbij. kostte me dus niets extra's

  • 12-05-2011 2:19 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Carolpa,

    ben blij dat je ook 9 mtr er tussen hebt. Heb je voor internet UTP-cat 6 gebruikt? Dealer heeft dit wel bij mij geleverd.

    Heb ergens gelezen dat eigenlijk cat-7 gebruikt moet worden maar deze dealer gebruikt dit nooit.

  • 12-05-2011 2:31 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    De verlengkabel van 9 meter inkorten gaat niet zo makkelijk.

    Dit is een gecombineerde kabel met daarin het DVI video signaal voor het scherm, de voeding en de USB overdracht.

    M.a.w. heel veel kleine draadjes.

    Cat 7 is niet nodig voor een BM5.

    Cat 7 staat voor de deur, of staat al binnen als vervanger voor ML. Daarbij heb je te maken met ondermeer audiosignalen die gevoelig zijn voor storing voor buitenaf. Cat 7 heeft extra afschermingen daarvoor.

    Een cat5e voldoet prima als de netwerkkabel voor de BM5. Cat5e is geschikt voor gigabit, maar dat zal nooit gehaald worden bij een BM5.

  • 12-05-2011 2:40 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Zwaan:

    Carolpa,

    ben blij dat je ook 9 mtr er tussen hebt. Heb je voor internet UTP-cat 6 gebruikt? Dealer heeft dit wel bij mij geleverd.

    Heb ergens gelezen dat eigenlijk cat-7 gebruikt moet worden maar deze dealer gebruikt dit nooit.

    ik weet niet meer of deze kabel cat5e of 6 is?

    Volgens mij moet je cat7 gebruiken voor vervanging van het ML netwerk (betere afscherming)


  • 12-05-2011 2:48 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Zwaan:

    Carolpa,

    ben blij dat je ook 9 mtr er tussen hebt. Heb je voor internet UTP-cat 6 gebruikt? Dealer heeft dit wel bij mij geleverd.

    Heb ergens gelezen dat eigenlijk cat-7 gebruikt moet worden maar deze dealer gebruikt dit nooit.

    Maar Carolpa heeft geen 9 meter tussen zijn (LG)ripper en de BM5. Dat zegt dan toch niets? Dat B&O uitgebreid hun spullen test geloof ik meteen, maar is in de praktijk geen garantie.

    Zwaan, voor alle duidelijkheid, mijn reacties zijn bedoeld om te helpen naar een eventuele oorzaak en zeker niet om te stoken. Ik krijg namelijk een beetje het idee dat je dat laatste denkt. Ik kan het mis hebben..

  • 12-05-2011 2:52 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Kan het mishebben hoor. Maar de 9 meter kabel transporteert al vele signalen van en naar de BM5/BS5.

    Kan het liggen aan de opstelling? Dat vertikale opstelling is wellicht minder storingsgevoelig dan een schuine plaatsing.

    Koning heeft em vertikaal? 

  • 12-05-2011 2:57 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    DoubleU:
    Maar Carolpa heeft geen 9 meter tussen zijn (LG)ripper en de BM5.

     

    helemaal juist

    de 9m is tussen de BM5 & de BS5. Trouwens is de andere usb poort van de BM5 al uitgeprobeerd?


  • 12-05-2011 3:04 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Zwaan

    Het ligt aan de USB kabel. Sluit de ripper maar eens aan aan de kant van de beomaster5. Je moet dan de stekkers omdraaien. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

    Is het een originele 9m USB kabel van B&O met de repeteren in het midden? Of een alternatieve kabel.
  • 12-05-2011 3:17 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Beobuddy:

    Kan het mishebben hoor. Maar de 9 meter kabel transporteert al vele signalen van en naar de BM5/BS5.

    Kan het liggen aan de opstelling? Dat vertikale opstelling is wellicht minder storingsgevoelig dan een schuine plaatsing.

    Koning heeft em vertikaal? 

     

     

     

    Nee,schuin aan een muur beugel

     

  • 12-05-2011 3:18 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    1983beo:
    Zwaan

     

     

    Het ligt aan de USB kabel. Sluit de ripper maar eens aan aan de kant van de beomaster5. Je moet dan de stekkers omdraaien. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

     

     

    Is het een originele 9m USB kabel van B&O met de repeteren in het midden? Of een alternatieve kabel.

     

    aan de kant van de beomaster kreeg ik hem niet aan de praat.

     

  • 12-05-2011 3:39 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    ja, maar misschien de usb-kabel. het gedeelte wat ik zie van de snoeren zijn 3 losse snoeren. Ik weet dus niet het deel in de bs5 of dit losse snoeren zijn of samen komen. de snoeren kwamen wel uit originele b&o dozen. het bestaat uit 3 losse snoeren,

    power, ML (die heb je wel van 25 meter) en dus usb. misschien wel de usb-kabel alleen inkorten.

    Dvi signaal gaat middels snoer van bm naar tv.

  • 12-05-2011 3:44 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    1983Beo,

    ik begrijp niet wat je bedoelt, mijn ripper zit nu vast aan mijn bs5, zoals het bedoelt is. Wel kwamen de kabals uit originele b&o dozen. Wat bedoel je met repeteren in het midden????

  • 12-05-2011 3:56 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    De originele USB kabel van B&O zijn 2 4.5m kabels aan elkaar. In het midden zit een blokje van 5x5 cm. Dit is de repeater. Als je een USB kabel aan een stuk hebt van 9m dan is het geen originele B&O kabel en is dat het probleem.

    Je kan de ripper ook direct op de beomaster (zwarte kast) aansluiten. Je moet dan alleen de meegeleverde korte kabeltjes bij de ripper omdraaien anders past het niet. Het is niet ideaal maar alleen om te testen of de ripper werkt.
  • 12-05-2011 3:56 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    @beobuddy

    ik heb je paardenmiddel gedaan. Krijg wel middels pc opdracht scherm met de opties radio, cd photo. kan alleen niets selecteren met beo4

  • 12-06-2011 2:31 AM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Als ik zo de ervaringen lees, denk ik toch dat je te maken hebt met slecht zittende of werkende kabels tussen de bm5 en bs5. Maar wil je het proberen, dan hang je een toetsenbord aan de bm5 (usb toetsenbord voldoet). Kies PC, zorg dat je beeld hebt op het scherm van de bv8. Trek de stekker van de bm5 los. Wacht even een paar seconden. Doe de stekker terug en hou het scherm in de gaten. Je zal nu eerst het B&O scherm krijgen en kort daarna een windows opstartscherm met de keuze voor een recovery. Gebruik de pijltjestoetsen van de keyboard om de recovery te kiezen. Zorg er wel voor dat je kabels tussen de bm5 en bs5 los laat. Als het systeem een recovery heeft gedaan, dan kun je via het hoofdmenu,menu,9, 0 0 Go, maintenance, update software, de software bijwerken.

  • 12-06-2011 9:50 AM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Doubleu, ik heb niet het idee dat je stookt hoor. Ben blij dat ik input krijg van jullie. Ik moet alleen geduld hebben voordat nieuwe bm5 geleverd wordt. Ik hoop inderdaad dat dat het is.

    Anders: zal ik toch andere kabels moeten hebben (dealer werkt veel met 9mtr). Ik heb ook een andere dealer gebeld wat hij gebruikt.

    Dealer zegt wel dat het originele B&O kabels zijn, maar op de usb-kabel staat toch echt chinglung (chinees merk).

    Ben benieuwd wat er op jullie usb-kabel tussen bm5 - bs5 voor naam staat.

    Alternatief is om het eerst te laten werken zonder ripper. Ik neig toch om mijn originele cd's te rippen naar FLAC. (advies van beobuddy, dacht ik)

  • 12-06-2011 12:00 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Er is geen verschil tussen Flac en WMA lossless.

    Beide zijn "gezipte" versies van muziekbestanden. Na het "unzippen" krijg je in beide gevallen het origineel terug.


  • 12-06-2011 1:31 PM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Het zou zomaar kunnen dat het met de nieuwe BM5 en je lange originele kabels wel goed werkt. Waarmee ik wil zeggen dat niet alle BM5's even gevoelig zijn voor langere kabels. Het zou verklaren waarom het in Struer wel goed gewerkt heeft met testen. Bij de klanten komen deze bugs dan pas aan het licht. De "early adopters" zijn in dat geval helaas de klos om de kinderziektes te ontdekken.

    Ik heb zelf ooit een slechte ervaring gehad met een lange USB-kabel in een niet-B&O setup. Soms werkt het, soms niet. Erg vervelend om dan de fout eruit te halen als het zaakje niet stabiel is en niet weet waar je het moet zoeken.

     

  • 12-08-2011 2:21 AM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Een foto van de ripping unit achter het scherm van de BeoSound 5

     

    Text van dealer website:

    Het CD Ripping Device is een discrete oplossing met een elegant design, dat direct op de buis achter uw BeoSound 5 wordt bevestigd. Gemakkelijk toegankelijk, maar onopvallend geplaatst. Het apparaat kan gemakkelijk aan de BeoSound 5-systemen worden toegevoegd - gaten boren o.i.d. is niet nodig. Ook zijn geen extra kabels nodig.

  • 12-09-2011 1:55 AM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    @koning: ripper werkt. (kom ik op ander topic op terug) Soms pakt hij inderdaad geen cover mee. Hoe krijg ik het snelst deze cover toegevoegd??? Ik heb mp3tag.. Moet ik nu eerst het material dat op bm5 staat openen, middels map toevoegen,in mp3tag?? Overigens soms wel vreemd: ripper geeft na bewerken 3 opties om te rippen ( bv cd sacd dual-layer) met afbeelding van cover. Na rippen is cover toch niet meegekomen.. Gr. Zwaan en ook jij bedankt voor je interese en opties.

  • 12-09-2011 10:37 AM In reply to

    Re: Beosound 5 ripper

    Je kan een cover van seekacover.com amazon etc afhalen (gewoon op de cover gaan staan en kopieren)

    Daarna plak je hem in mp3tag en opslaan,dan staat hij erin.

Page 2 of 3 (71 items) < Previous 1 2 3 Next >