in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-22-2011 3:38 PM by DoubleU. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-20-2011 5:21 AM

    Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Ik wil al mijn muziek op een externe hd plaatsen die alleen zijn stroom krijgt van de usb-poort (max 5 volt) ik heb mappen gemaakt op die hd en vanuit Itunes (ik werk met een Mac) muziek in die mappen gekopieert.

    Nu geeft dat 2 problemen:

    1, hij gaat in pauze als er een nummer van een verzamel cd is afgespeeld.

    2, hij ziet de mappen niet en krijg ik dus alles door elkaar te zien, terwijl het mijn bedoeling is om bv een map Jazz/Soul/Klassiek enz te zien.

    Heeft iemand een idee?

     

     

  • 11-20-2011 10:25 AM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Jim

    Als je er net muziek op zet gaarde beosound 5 eerst alle muziek analisten met mots. Zodra hij hier mee klaar is gaat ie niet meer op pauze.

    Daarnaast kijkt de beosound 5 net als bijna alle digitale apparaten niet naar mappen maar alleen maar naar de bestanden en de tag van de bestanden. Je kan je muziek dan ook kiezen op artiest of album. Een map kan je niet selecteren. Dit is meer voor ze zelf dat alles netjes geordend staat. Maar al zet je alle nummers door elkaar in de beosound 5 dan zou dit niets uitmaken.
  • 11-20-2011 11:27 AM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    1983beo,

     

    Dank voor je reactie.

    Zo zou ik het nooit bekeken hebben, B&O zet me toch wel op het verkeerde been, als ik naar de radio kijk, kan je selecteren op Gerne, taal, noem maar op, alleen bij je eigen muziek kan je dus niet kiezen voor bv Jazz als je daar zin in hebt, maar op naam.

    Ik moet hier erg aan wennen, vind het nogal inconsequent.

    Nogmaals dank, 

  • 11-20-2011 1:48 PM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Jim

    Klopt. Maar het idee van B&O hier achter is dat het systeem beschikt over mots (more of THE Same) als heus een jazz nummer afspeelt dan zoekt het apparaat daarna nummer op die gerelateerd zijn aan het door jou gekozen nummer. Dit vervangt eigenlijke de genre zoek functie
  • 11-20-2011 3:45 PM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    1 als je 1 nummer kiest dan speelt hij alleen dat nummer. Kies je een album dan speelt hij de album. Als mots aanstaat zal de bs5 echter steeds weer vergelijkbare nummers afspelen. M.a.w. Je krijgt een doorlopende lijst met nummers

     

     

    2. Nummers bij elkaar in een directory zetten heeft geen meerwaarde voor de bs5. Zorg dat de tags coherent en juist gevuld zijn. Juist hiermee werkt de bs5


  • 11-21-2011 2:52 AM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Carolpa bedankt voor de uitleg. Waar zou ik wat meer informatie kunnen vinden over de Tags, want ik ben bang dat ik dat wel nodig heb. 

  • 11-21-2011 3:16 AM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Als je in iTunes alle tags goed invult, worden de mappen automatisch geordend door iTunes.

    Ga naar Muziek, in de linkerkolom

    1 of meerdere tracks selecteren, r-muisknop, en naar info

  • 11-21-2011 7:45 AM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Dank je DoubleU,

    Ik krijg dan " informatie voor meerdere onderdelen" dit zijn dus de tags, denk ik.

    Dat is nogal wat er ingevuld moet worden, zijn die echt allemaal nodig of zijn er met het oog op de Encore een paar essentiele?

  • 11-21-2011 1:37 PM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    bij MP3 WMA, AAC, etc kunnen de bestanden naast de muziek informatie ook informatie over Artiest, Albums, Hoezen, etc bevatten in de zogenaamde TAG.

    Deze extra informatie wordt door de BS5 gebruikt voor de indeling bij Artiesten, Albums, Hoezen, etc.  Van belang is dat je een consequente benadering kiest van hoe je de tag's van informatie voorziet. Dit is in meer of mindere mate een persoonlijke keuze. Hoe eenduidiger hoe beter je menu's van de BS5

    Trouwens mijn voorkeur naar het vastleggen van de hoezen in elk muziekbestand (" embedded"). Vele software maken het ook mogelijk om hoezen met een specifieke benaming in de directory bij de muziekbestanden te plaatsen (dit kan bij iTunes bijvoorbeeld)

    Bij embedded heb je altijd alle info, ook na het kopieeren of verplaatsen van het muziekbestand.

     

    een zeer makkelijk programma om tag's aan muziekbestanden toe te voegen of te wijzigen is mp3tag (zie mp3tag.de). Juist met dit programma heb je de vrijheid zelf je keuzes te maken 


  • 11-21-2011 6:58 PM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Inderdaad makkelijk, maar als je met Apple werkt zit je nou eenmaal vast aan iTunes. Ik heb ook nog geen andere goede tag-editor kunnen vinden voor een mac.

    Het embedded verhaal werkt ook niet als je iTunes je hoesjes laat zoeken. De hoesjes worden dan niet in het muziekbestand zelf gezet, maar in een aparte map. Niet wenselijk dus als je je muziek overzet naar een niet-Apple produkt, zoals een BS5. Manueel de hoesjes toevoegen geeft geen problemen.

  • 11-22-2011 6:18 AM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    neemt niet weg dat embedded makkelijker werkt.

    ze zijn er wel tag-editors voor MAC. maar het rippen en taggen doe ik uitsluitend in het W7 domein.


  • 11-22-2011 6:37 AM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Carolpa en DoubleU,

     

    Hartelijk dank, ik ga er mee aan de slag, zal me wel een klusje worden ben ik bang.

    Ik sluit me maar een week op, maar dan heb ik ook wat, hoop ik. In iedergeval een flinke baard

  • 11-22-2011 3:38 PM In reply to

    Re: Encore 5 zonder NAS maar met externe Flash drive

    Carolpa:

    ze zijn er wel tag-editors voor MAC. maar het rippen en taggen doe ik uitsluitend in het W7 domein.

    De zoektocht naar een fijne tag-editor voor MAC heb ik al opgegeven, want inmiddels kan ik nu fijn werken met iTunes.

    iTunes in Windows heb ik altijd een drama gevonden.

Page 1 of 1 (13 items)