in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-15-2011 7:49 AM by Johan á Plógv. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-10-2011 4:16 PM

    Et par spørgsmål vedrørende BeoCenter 9000 + BeoVox cx 100

    Hej alle sammen. Har længe kigget efter et BeoCenter anlæg, men kom til at tænke på om man kunne få en boks hvor man kunne sætte et USB stik i, og så have musik der på, så man f.eks slap for at brænde en ny cd hver gang der var noget man gerne ville høre :-)

    Så har jeg købt et par BeoVox cx 100 i aluminium, og har renoveret dem her tidligere på dagen, men jeg har opdaget at de linjer som går hen af siden af højtaleren er gule (tror de har stået i et ryger-hjem), og har prøvet at vaske dem med sprit, det hjalp ikke. Så prøvede jeg også Cilit Bang med klorin, men det hjalp utrolig lidt.
    Er der nogen der har erfaringer med at gøre disse højtalere rene og pæne igen?

    Derudover har jeg købt nogle stik til højtalerne så de kan sluttes til et anlæg, jeg har købt disse http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/hoejttalerstik/din_hoejttaler_hun_stik_5715_da.html, passer disse stik til højtaleren, og er det nemt nok at sætte ledning på disse stik? 

     

    Håber der er nogen der kan hjælpe mig med mine spørgsmål :-) 

  • 11-12-2011 7:14 PM In reply to

    • Fritz
    • Not Ranked
    • Joined on 11-14-2007
    • Posts 35
    • Silver Member

    Re: Et par spørgsmål vedrørende BeoCenter 9000 + BeoVox cx 100

    Hej

    Hvis du skal have fjernet nikotin skal du forsøge med en eddikesyre opløsning. Hvor kraftig opløsningen skal være afhænger af nikotinen. Start med en svag opløsning og derefter stærkere.

  • 11-14-2011 6:30 AM In reply to

    • Fritz
    • Not Ranked
    • Joined on 11-14-2007
    • Posts 35
    • Silver Member

    Re: Et par spørgsmål vedrørende BeoCenter 9000 + BeoVox cx 100

    Glemte lige i farten,

    Prøv lige først at bruge almindelig eddike, det plejer at hjælpe.

  • 11-15-2011 7:49 AM In reply to

    Re: Et par spørgsmål vedrørende BeoCenter 9000 + BeoVox cx 100

    Hej. Nu har jeg også prøvet med eddike, men jeg synes overhovedet ikke det hjalp :-( Er der evt andre der har nogle gode råd? :-)

Page 1 of 1 (4 items)