in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-06-2011 6:34 PM by Leslie. 19 replies.
Page 1 of 1 (20 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-03-2011 7:22 PM

    TV Drenthe op onze Avant

    Ziggo heeft per 1 november TV Drenthe uit het zenderpakket gehaald. Mijn vrouw, als echte Drentse, mist deze zender enorm net als alle andere Noordelijke zenders die eruit liggen. Wij wonen in Noord Brabant en  vroegen ons af of er ander opties zijn om de regionale zenders, dus TV Drenthe, in het Brabantse via de satelliet te kunnen ontvangen. Ik heb vernomen dat er satelliet decoders zijn om in een Avant in te bouwen zodat je er alleen nog maar een schotel op hoeft aan te sluiten. Iemand die er meer van weet? Groeten van de vrouwSmile

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-03-2011 8:18 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Helaas, ook TV Drenthe is al over naar mpeg4. Deze is dus alleen nog te ontvangen met een HD-ontvanger..

  • 11-04-2011 3:28 AM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

  • 11-04-2011 12:23 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Als je een STB-C controllertje in je avant hebt, dan heb je dan nog wat opties voor het aansturen van een settopbox.

    Ook daarvoor heb je kleine boxjes die mooi achter de avant passen, eventueel  met en zonder hardeschijf.

    Maar inderdaad, gezien de nieuwe compressie mpeg4, ben je aan een hd ontvangertje gebonden, ondanks dat een eventueel te ontvangen zender wel in SD uitzendt.

     

     


  • 11-04-2011 1:29 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Namens vrouwlief en mezelf dank ik jullie voor de reacties en Beobuddy voor de foto! Dat wordt dus een HD decoder en een schotel met toebehoren kopen. Ik heb TV Drenthe opgebeld en die zenden free to air uit in MPEG4 waarvoor ik dus een HD decoder nodig heb. Wellicht een domme vraag maar welke type decoder zou ik dan nodig hebben om via STBC waarvan er een zich in de Avant bevindt aan te sturen?

    Ik zie op je foto Beobuddy dat je een Dreambox hebt? Wat kost zo'n apparaat?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-04-2011 4:49 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Een dreambox heb je vanaf zo'n ruime 300 euro, de 500HD. Dan heb je een single tuner zonder interne schijf.

    Die zijn wel heel klein qua formaat (13x20x4cm). Maar er zijn er goedkoper.

    Een mooie kleine ontvanger is ook de philips 7141.

    Je kan ook op www.canaldigitaal.nl kijken wat voor aanbieding ze hebben.

    ik heb zelf ervaring met onder meer Topfield, Dreambox, VU+Duo en Phiilips en nog wat andere.

    Alleen met de Philips weet ik niet of die allemaal dezelfde ir-codes gebruiken.

    Sowieso bij dreambox en topfield (7710) is dat wel het geval.

    Het hangt er een beetje vanaf of je ook wil opnemen en tegelijkertijd een andere zender wilt kijken. Dan moet je weer voor een twintuner gaan.

    Een wokje met (Duo) lnb kost niet veel en worden ook veel tweedehands aangeboden op bijv. sat4ll.

    Hier mijn huidige wokje, een wavefrontier T90.

     


  • 11-04-2011 5:00 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Van een collega kan ik een (ik dacht) Topfield 7710 met schotel en dubbele LNB, een Canal+ smartcard en cam overnemen voor 200 euro.

    Is dat een goede koop?

    Bedankt!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-04-2011 5:13 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Zeker een aardige deal.

    Zou helemaal gunstig zijn als het een 7710 HDPVR is (dus met interne schijf). Een 77x0 HSCI heeft geen interne schijf, maar kan eventueel met een externe schijf worden uitgerust. Wel qua formaat een forse ontvanger.

    Als ik het goed heb, moet je wel een smartcard hebben voor het FTA kunnen bekijken van de regionale zenders. Maar pin mij daar niet op vast.

    Normaal is FTA (Free To Air) te bekijken zonder smartcard zoals, BVN en de duitse zenders.

    Het enige v.w.b. de topfield 7710 is wel dat ze wat minder betrouwbaar kunnen zijn met het automatisch decoderen van opnamen die achteraf plaatsvindt.

  • 11-04-2011 5:50 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Je kan natuurlijk ook gewoon naar Drenthe verhuizen. Ik heb wel eens gehoord dat het daar goed wonen is.......Big Smile

  • 11-04-2011 5:54 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Big SmileBig SmileBig Smile

    Ja, als je ergens de ruimte wil hebben om je collectie te kunnen uitbreiden...Stick out tongue

  • 11-04-2011 6:01 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Blackrix:

    Je kan natuurlijk ook gewoon naar Drenthe verhuizen. Ik heb wel eens gehoord dat het daar goed wonen is.......Big Smile

    Ik zal je opmerking maar niet aan mijn vrouw laten zien.....

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-04-2011 6:02 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Beobuddy:

    Big SmileBig SmileBig Smile

    Ja, als je ergens de ruimte wil hebben om je collectie te kunnen uitbreiden...Stick out tongue

    Genoeg ruimte daar, wonen er nog meer dan alleen BlackrixStick out tongue

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-04-2011 6:02 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Beobuddy:

    Big SmileBig SmileBig Smile

    Ja, als je ergens de ruimte wil hebben om je collectie te kunnen uitbreiden...Stick out tongue

     

    Nu vrouwlief bijna tevreden is met de oplossing nabij, kan Leslie de deur openen voor het uitbreiden van de collectie........

  • 11-04-2011 6:33 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    -multimedia Robert-:

    Beobuddy:

    Big SmileBig SmileBig Smile

    Ja, als je ergens de ruimte wil hebben om je collectie te kunnen uitbreiden...Stick out tongue

     

    Nu vrouwlief bijna tevreden is met de oplossing nabij, kan Leslie de deur openen voor het uitbreiden van de collectie........

    Precies, jij spreekt uit ervaringBig Smile Kan het niet laten, investering voor mijn oude dag en het houdt me bezig...

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-05-2011 8:21 AM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Je mag ook wel één van mijn Avants kopen, daar ontvang ik probleemloos TV Drenthe op.....Stick out tongue

  • 11-05-2011 9:21 AM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Die Avants worden tegenwoordig te met voor niets weggeven.

  • 11-05-2011 9:41 AM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    koning:

    Die Avants worden tegenwoordig te met voor niets weggeven.

    Nog even en dan moet je nog geld meegeven ook om het aub op te halen....

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-05-2011 11:16 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Zowel de Avant als de BV 3 hadden de beste beeldbuizen die zijn gemaakt. Als ik naar familie en vrienden ga en kijk wat voor ongelooflijk lelijke plat scherm ze zitten te kijken, zowel uitvoering chassis als beeldkwaliteit, ben ik nog steeds heel gelukkig met mijn BV 3.

     

    Ook een Avant heeft nog een plaatje van een beeld.

  • 11-05-2011 11:53 AM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Leko:

    Zowel de Avant als de BV 3 hadden de beste beeldbuizen die zijn gemaakt. Als ik naar familie en vrienden ga en kijk wat voor ongelooflijk lelijke plat scherm ze zitten te kijken, zowel uitvoering chassis als beeldkwaliteit, ben ik nog steeds heel gelukkig met mijn BV 3.

     

    Ook een Avant heeft nog een plaatje van een beeld.

    Zeker weten!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-06-2011 6:34 PM In reply to

    Re: TV Drenthe op onze Avant

    Zou het volgende ook een mogelijkheid kunnen zijn?

    TV Drenthe en ook vele andere regionale zenders is via het Internet ook live te bekijken. Ik heb geen idee van de huidige technologie vwb streamers/mediaplayers etc. dus ik vroeg me af of het mogelijk is met een van deze apparaten deze Internetbeelden naar mijn Avant door te sluizen. Ik denk dan dat ik met HDMI in de problemen kom daar de Avant deze aansluiting natuurlijk niet heeft. Graag jullie advies?

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

Page 1 of 1 (20 items)