in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-02-2011 5:06 PM by Blackrix. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-29-2011 8:14 AM

    • Mojo
    • Not Ranked
    • Joined on 10-29-2011
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Beolab 7-4 aansluiten op een niet B&O installatie

    Is het mogelijk om Beolab 7-4 aan te sluiten op een niet B&O installatie

    Ik heb een Crestron installatie waar ik Beolab 8000 via de line-ingangen op de pre-amp uitgangen heb aangesloten

    Er zit namelijk op de Beolab 7-4 geen Line uitgang

    Nu heb ik wel het een en ander gelezen dat er kabels zijn die via de powerlink uitgang overgaan op een tulp-connectie

    Kan dit met de Beolab 7-4??

    Filed under:
  • 10-29-2011 3:34 PM In reply to

    Re: Beolab 7-4 aansluiten op een niet B&O installatie

    De BeoLab 7-4 heeft een inschakelspanning nodig om in te schakelen die via Powerlink wordt aangeboden. De BeoLab 8000 heeft een LINE-ingang die de luidspreker inschakeld zodra er signaal wordt aangeboden, de BeoLab 7-4 heeft dit niet.

  • 11-01-2011 4:06 PM In reply to

    • Desmo
    • Not Ranked
    • Joined on 08-25-2011
    • Posts 13
    • Bronze Member

    Re: Beolab 7-4 aansluiten op een niet B&O installatie

    Je hebt een kabel nodig die ervoor zorgt dat er een 5V signaal wordt afgegeven.

    Je kan deze van je preamp transformeren (aangezien die meestal 12v is), of je hebt zoiets nodig: http://soundsheavenly.co.uk/bando-ipodlab2.htm

  • 11-01-2011 4:34 PM In reply to

    • Mojo
    • Not Ranked
    • Joined on 10-29-2011
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Re: Beolab 7-4 aansluiten op een niet B&O installatie

     

    Dank je voor de reactie. Ik heb inderdaad een signaal nodig voor BL 7-4. Ik heb zaterdag een mail gestuurd naar Soudheavenly en reeds een positief antwoord gehad :

    iPod/TV to B&O Beolab 2/7/10/2500 Powered Cable

    This product is a high quality, Pure-Crystal Oxygen-Free Copper, audiophile cable to allow you to connect a PC, iPod, iPad, iPhone, MP3 player, laptop, TV or any other device with a headphone socket directly to your Beolab 2 Subwoofer, Beolab 7-1, 7-2, 7-4, 7-6 or Beolab 10 Centre Speakers, or Beolab 2500 active loudspeakers, which will even work if you don't have a Bang and Olufsen hifi system or television. One cable will allow one Beolab speaker to be connected to one iPod or MP3 player. As these speakers do not have a "Line Input" mode, this cable includes a 110-240 volt power supply to provide the trigger signals that these speakers would normally receive from a B&O audio system or television. When the cable power supply is connected to the mains electrical power, the speaker will be on and ready for use. When power is removed from the cable power supply, the speaker will return to standby mode - if you are in any doubt about how to connect and use this cable, please ask!

    The 7 pin DIN plug used on this cable also includes a voltage reference pin to prevent mains interference occuring. Turn the iPod volume down when you switch it on, as Beolab speakers are VERY powerful!

    This cable is suitable the following models from the current range of Bang and Olufsen Beolab active loudspeakers:-

  • * Beolab 2 Subwoofer
  • * Beolab 7-1 Centre Speaker
  • * Beolab 7-2 Centre Speaker
  • * Beolab 7-4 Centre Speaker
  • * Beolab 7-6 Centre Speaker
  • * Beolab 10 Centre Speaker
  • * Beolab 2500 (extra cables are also required for use with Beolab 2500)
  • Wat me wel eigenaardig lijkt is dat de Beolab 8000 perfect klinken op de installatie, doch de B&O verdeler zegt dat de Beolab 7-4 niet klinkt op diezelfde installatie. Dit is toch tegenstrijdig? Of is er nog iets dat maakt dat een centerspeaker slecht kan klinken op een installatie?

    Weet je hier iets van?

    PS : ik heb de Beolab 7-4 dus nog niet aangekocht

  • 11-02-2011 5:06 PM In reply to

    Re: Beolab 7-4 aansluiten op een niet B&O installatie

    Als je de BeoLab 7-4 aansluit op een B&O TV moet je dit ook aangeven in het menu van de TV. De TV kan dan met de geluidsinstellingen rekening houden met de aangesloten luidspreker. Maar in hoeverre het signaal wordt aangepast om de BeoLab 7-4 goed te laten klinken durf ik niet te zeggen.

Page 1 of 1 (5 items)