in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-27-2011 2:04 PM by Fritz. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-28-2011 2:33 PM

    • opa
    • Not Ranked
    • Joined on 08-27-2011
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Digital TV med Beovision 3

    Undertegnede har et Beovision 3 (2006) men kabel TV (YouSee) og kan ikke se de digitale kanaler - og heller ikke HD.

    Hvad er den nemmeste/billigste måde at få pågældende installeret - og selvfølgelig med brug af nuværende fjerbetjening

  • 11-07-2011 7:33 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Digital TV med Beovision 3

    Hei!

     

    Hadde håpet at noen fra Danmark kunne svare deg, siden jeg ikke kjenner til YouSee, men jeg får svare så godt jeg kan!

     

    Du får nok ikke HD på det fjernsynet, men det er ikke så farlig... Det du trenger er en digital tuner, dette får du fra YouSee når du tegner et abonnement på Digital-tv (regner jeg med!). Denne kan du bare koble til fjernsynet med en vanlig SCART-kabel, bruk helst AV- eller V.TAPE-kontakten. Så må du montere en spesiell sender over den infrarøde senderen på YouSee-boksen og koble den til kontakten merket "STB-C" på baksiden av fjernsynet. Denne får du hos din B&O-forhandler, eller hos BeoWorlds sponsor "Sounds Heavenly" (du finner link på bunnen av siden.)

    Gå så inn på tilkoblingsmenyen (Set up - connections eller lignende) på fjernsynet og velg at du har koblet til en "STB(SAT)" på den aktuelle kontakten. Når du nå bekrefter ved å trykke GO, så får du opp en liste over digitalbokser. Velg den boksen du har. Hvis du ikke finner den aktuelle boksen, så kan du prøve andre bokser fra samme merke (virker som det er Samsung YouSee bruker). Hvis ikke det fungerer må du kontakte din B&O-forhandler for å få montert en ny chip i fjernsynet.

     

    Bare spør hvis det er noe som er uklart eller om du lurer på noe annet!

     

    Magnus

     

     

     

  • 11-12-2011 7:24 PM In reply to

    • Fritz
    • Not Ranked
    • Joined on 11-14-2007
    • Posts 35
    • Silver Member

    Re: Digital TV med Beovision 3

    Hej

    Du skal have en Yousee boks, som tilsluttes scart stikket, og scart stikket til BV3

    Så skal du have opdateret din STC-C chip i fjernsysnet. Den skal skiftes. Det hele bliver så fjernbetjent med BEO4. Herved for du mulighed samtlige digitale programmer og tjenester. BV3 understøtter ikke HD, men du kan se HD programerne. Og det er ikke meget forskel i kvaliteten. Især hvis det er en BV 3 mk III 32 tommer

  • 11-25-2011 7:34 AM In reply to

    • opa
    • Not Ranked
    • Joined on 08-27-2011
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Digital TV med Beovision 3

    hej Fritz

    Takker for svar - løsningen synes umiddelbart overskuelig bortset fra at jeg ikke er helt med på udskiftningen af STC-C chippen.

    Hvor købes en sådan?, Kan jeg selv skifte den? og hvis ikke - Har du et bud på omkostningerne?

    Venligst

    OPa

  • 11-27-2011 2:04 PM In reply to

    • Fritz
    • Not Ranked
    • Joined on 11-14-2007
    • Posts 35
    • Silver Member

    Re: Digital TV med Beovision 3

    Hej OPa

    Hvis du har en BV 3-32 skal du skifte en chip.

    Den køber du hos en B&O forhandler: Part nummer: 8344784 STB Contr North Europe. Det er chippen i Modul 61, der skal skiftes.

    Servicemanualen finder du her på Beoworld

    Hvis du har en BV 3-28 skal du have flashed M2 softwaren.

    Anbefaler, at du for et tilbud fra en B&O forhandler

Page 1 of 1 (5 items)