in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-07-2011 3:00 PM by mhw. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-02-2011 6:26 PM

    BeoSound 5 - lyd forsinkelse

    Hej,

    Mit setup bestod indtil for nyligt af en Denon A/V Amp med diverse inputs (Blu-Ray, YouSee boks etc.).

    Billed-output fra Denon'en blev via HDMI ført til en Samsung skærm (skærmens egen tuner og højttalere blev altså ikke benyttet)

    Lyd-output fra Denon'en blev ført til A.AUX på en BeoSound 9000 og videre til et Beolab 8000 + Beolab 2 setup.

    På Denon'en kan man sætte 'Audio delay' til mellem 0 og 200 ms. I ovenstående setup skulle den stå til 100 ms. Det fungerede perfekt.

    Nu har jeg anskaffet en BeoSound 5 Encore til at afløse BeoSound 9000, men nu er problemet at lyden er efter billedet, så selv om jeg sætter Denon'ens 'Audio delay' til 0, så passer det stadig ikke - forsinkelsen af lyden i BeoSound 5 Encore er åbenbart noget større end i BeoSound 9000.

    Hvad skal jeg dog gøre? Er der nogen mulighed for at mindske forsinkelsen i BeoSound 5?

    P.S: Æv... Hvorfor har de dog ikke valgt at sætte en A.AUX indgang i soklen også, når jeg nu skal have kablet indsat permanent...Sad

  • 10-07-2011 5:26 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: BeoSound 5 - lyd forsinkelse

    Hei!

     

    Jeg så kjapt gjennom servicemanualen til Beosound 5 Encore nå, og så desverre ikke noen relevante innstillinger... Det er sikkert fordi lyden blir behandlet endel (kanskje den blir digitalisert?). Så hvis du ikke har mulighet på å legge inn delay på bildet i kilden, Denonen eller skjermen så må du nok koble om slik at Denonen er koblet til høyttalerne og Beosounden til Denonen...

     

    Magnus

  • 10-07-2011 12:29 PM In reply to

    Re: BeoSound 5 - lyd forsinkelse

    Hej,

    Tak for forslagene. Jeg har selv været igennem alle disse overvejelser...

    BeoSound 5 Encore har ikke nogen udgang, så den kan ikke forbindes som input til Denon'en.

    Løsningen bliver nok at forbinde lydsignalet til BeoSound 9000 som før og så lave en manuel switch af Powerlink outputtet fra BS9000 og BS5.

    Ikke en særlig elegant løsning, men jeg kan ikke leve med lydforsinkelsen (især ikke når man ser fodbold... Sad).

    /Michael

  • 10-07-2011 3:00 PM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: BeoSound 5 - lyd forsinkelse

    Man kan jo ta lyden ut fra Beosound 5 via powerlink-utgangen da, men da får man jo to volumkontroller og styr... Så din løsning er nok like grei hvis du skal beholde 9000en...

     

    Skjønner deg godt angående lydforsinkelsen - lyd og bilde som ikke er synkronisert er helt fryktelig irriterende!!

Page 1 of 1 (4 items)