in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-05-2012 6:50 AM by Leslie. 40 replies.
Page 1 of 2 (41 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 09-18-2011 10:54 AM

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Penta II

    1 display van mijn penta 2 heeft het begeven(doet niets meer), kan ik iets testen om te kijken of het aan de display ligt of dat er een storing is?

    Als dat niet kan, ik heb ook nog 2 penta's die de verkeerde lens hebben(penta 3), dan zou ik kunnen overwegen om daar display 3's in te zetten en één van de goede display's te gebruiken voor de defecte.

    Heeft iemand een idee wat dat zou kosten of heeft iemand nog display's of lenzen type 2 liggen?

     

    Bedankt!  

     

  • 09-19-2011 4:09 PM In reply to

    • Paul
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 10-07-2010
    • The Netherlands
    • Posts 103
    • Gold Member

    Re: Penta II

    Wiesel de speakers evens om om the kijken of het problem meeverhuisd.  Bij mijn beolab3000 was het een contact Alan de speakerkant van de powerlink

     

    Succes

     

  • 09-19-2011 4:36 PM In reply to

    Re: Penta II

    Display covers los halen en displayboards omwisselen? Zit dacht ik met 2 of 3 schroefjes vast.

    Ik zit met hetzelfde probleem vwb de display covers. Ook ik heb er Penta 3 covers voor zitten waarbij de karakters van het display bijna niet te zien is. Van de andere kant vind ik de originele Penta 2 covers ook weer niet mooi om te zien (geel-achtig?). Ik heb nog 2 losse display boards voor Penta 2 liggen maar nog even niet voor de verkoop (later op Ebay)!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 09-20-2011 5:42 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Het is voor mij wat gemakkelijker om de displays los te maken omdat ik alles in voet het zitten en 4 penta's gelinkt aangesloten zitten.

    Zal het proberen om te kijken of het de display is, bedankt voor de tip.

    1 display aan mij verkopen en de andere op ebay een idee?

  • 09-20-2011 3:21 PM In reply to

    Re: Penta II

    DickB:

    Het is voor mij wat gemakkelijker om de displays los te maken omdat ik alles in voet het zitten en 4 penta's gelinkt aangesloten zitten.

    Zal het proberen om te kijken of het de display is, bedankt voor de tip.

    1 display aan mij verkopen en de andere op ebay een idee?

    Probeer het eerst maar eens uit vwb het omwisselen. Hou Ebay maar in de gaten, meestal schiet ik raak Smilemaar soms ook wel eens misSad!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 09-21-2011 9:41 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Ik heb ze zojuist omgewisseld en het ligt dus niet aan de display(in de andere Penta doet hij het gewoon).

    Wat kan ik verder nog doen?

    Bedankt

     

  • 09-21-2011 11:32 AM In reply to

    Re: Penta II

    Je bedoeld hiermee dat het display niet defect is toch?

    Je zou Ipaul (Beoworld NL) member kunnen raadplegen, die heeft mijn Penta's kunnen reparerenWink

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 09-21-2011 2:01 PM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Ja, de displays zijn goed...

    Box kraakt ook bij uitschakelen verbinding...

  • 09-21-2011 3:22 PM In reply to

    Re: Penta II

    Staat het schakelaartje op de bodem wel op de juiste stand?

    Audio voor als de penta is aangesloten op een beomaster.

    Video voor als de penta is aangesloten op een Beovision.

     

    Soms bij het verplaatsen van de penta kun je de switch wel eens per ongeluk omzetten.

  • 09-22-2011 3:46 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Hij staat op een Beosound 9000 en de schakelaar staat op audio.

    Ik heb de linker en rechterbox direkt op de Beosound staan, rechts is het probleem.

    Vanaf de rechterbox is hij doorgelust naar de 2 andere boxen.

    Die andere boxen blijven na op standby staan Beosound op groen staan, de 2 eerste gaan netjes op rood.

    Pas als ik de Beosound uit doe gaan die ook op rood(en kraakt de rechterbox) 

    Is wellicht wat complex?

  • 09-23-2011 2:45 PM In reply to

    Re: Penta II

    Probeer eens om alle luidsprekers stuk voor stuk met een powerlink-kabel rechtstreeks op de BeoSound aan te sluiten. Misschien kun je dan ontdekken of het in één van de luidsprekers zit.

  • 09-24-2011 8:10 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Blackrix:

    Probeer eens om alle luidsprekers stuk voor stuk met een powerlink-kabel rechtstreeks op de BeoSound aan te sluiten. Misschien kun je dan ontdekken of het in één van de luidsprekers zit.

    Heb ik allemaal gedaan, er verandert niets aan de display.

    Wel gaan de l+r luidspreker dan op rood op standby(zoals het hoort) als ik de ander 2 luidsprekers afkoppel, koppel ik ze weer aan dan gaat de box waar de display werkt net als de andere op groen en niet meer op rood, diegene met niet werkende display gaat wel netjes op rood(maar dat is al een tijdje zo, ik moet altijd de beosound uit doen om alle boxen op rood te krijgen).

    Is meer te leven wat hij staat toch naast een plasma-tv en de afstandsbediening werkt dan toch niet als die aan staat.

    Display is wel hinderlijk dat die niet meer werkt.

    Nog ideeen? 

     

     

     

  • 09-24-2011 1:59 PM In reply to

    Re: Penta II

    Ik kan me iets herinneren dat er wel eens problemen zijn geweest met condensatoren in de voeding van de displays. Deze voeding zit volgens mij in het versterkerblok. Misschien daar eens zoeken?

  • 09-24-2011 3:42 PM In reply to

    Re: Penta II

    Zitten ook niet in het versterkerblok.

    Bij de displays komt een 10V wisselspanning rechtstreeks van de trafo binnen. Pas op de displayprint vindt verdere gelijkrichting van die spanning plaats.

    Nu blijkt, dat bij het verwisselen van displays, de niet-werkende display wel te werken.

    Met wat meten kom je er zo achter, alleen je moet wel even weten hoe. Verder zou het een kwestie van slechte contacten op de bodemprint van het versterkerblok kunnen zijn. Dat houdt ook in eventuele oxidatie op de contacten van de aansluitpluggen.

    Dat laatste moet met wat in en uittrekken van de stekkers te verhelpen kunnen zijn.

    Maar verder wordt het verhaal er niet duidelijker op. Als bij het aansluiten van de andere speakers op de rechtse penta de penta niet meer uit wil, kan dat ook veroorzaakt worden door die andere speaker (waar dus de fout zou kunnen zitten)

    Mijn eerste ingeving is om de 15V voedingslijn op de bodemprint na te kijken. Juist omdat daar ook de data verstrekt wordt die over de powerlink bij de penta binnenkomt.

    Verder kan het ook een beschadigde powerlink kabel zijn. Als er een slechte verbinding of een bijna breuk in de massa zit, kun je ook dit soort verschijnsels krijgen.

    M.a.w. er kunnen meerdere oorzaken zijn.. Dus begin bij het begin, met de kabel. Zet hem eens op de plek waar de linker staat. Dan kun je de kabel als eerste uitsluiten als hij nog steeds niet werkt.

    Dan meet je bij de brugcel op de displayprint of daar de 10V wissel op staat, enzovoorts.

  • 09-25-2011 6:12 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Oxidatie op de displayprint heb ik meteen gecontroleerd, ook de stekker aansluiting op de display, dat kunnen we uitsluiten.

    Kabels onderling ook(ik heb de kabel van de niet werkende box op de andere gezet en daar doet het display het dan wel), wat ik niet gedaan heb is de kabel van de werkende display.box op de niet werkende, maar het lijkt mij dat als de mogelijk defecte kabel wel werkt op de werkende displa/box deze goed zal zijn.

    Ik denk dat het dan gezocht moet worden in de moeilijker check, de bodemprint/trafo.

    Ik heb de voet nog nooit losgehaald, ben daar een beetje huiverig voor, kan iemand mij de juiste procedure zeggen of een technische handleiding verzorgen? 

     

  • 09-25-2011 7:21 AM In reply to

    Re: Penta II

    Het blok is er zo onder vandaan.

    De 5 schroeven onder de 5 hoekige metalen bodemplaat loshalen en je schuift het versterker blok er zo vanaf over de lange (+- 25cm) bouten.

    Vandaar uit wordt het voorzichtig verder loschroeven. Het lastigste is de zware trafo die in het midden van het blok zit die met zijn kabels heel precies is geplaatst. 

  • 09-25-2011 9:18 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Bedankt!

    Ga ik proberen!

  • 09-25-2011 10:24 AM In reply to

    Re: Penta II

    De voeding zit inderdaad in het display, dan zorgden die condensatoren voor een andere klacht. Kijk bij het display in ieder geval of de 10 volt wisselspanning wel binnenkomt op pin 2 en 3 van de connector. Mocht de spanning er zijn, dan kan ik me voorstellen dat er geen data is naar het display. Zie je het display wel iets oplichten als je de Penta inschakelt?

  • 11-04-2011 9:51 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Sorry voor de late reactie, was even te druk.

    Bij het willen loshalen voet kom ik tot de ontdekking dat de schakelaar toch verkeerd stond!Surprise

    Ik heb het wel als eerste gecheckt, maar bij het rechtop zetten heb ik wat overtollige kabel wat aan moeten duwen onder de voet en is de schakelaar weer terug gesprongen.....

    Probleem is dus opgelost!

    Bedankt voor jullie support!

     

  • 11-04-2011 2:40 PM In reply to

    Re: Penta II

    Prachtig toch als het weer werkt?Yes -  thumbs up

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 11-05-2011 5:45 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Leslie:

    Prachtig toch als het weer werkt?Yes -  thumbs up

     

    Natuurlijk, maar het is zo'n dom iets dat je daar niet aan denkt als je verder aan het zoeken bent.Big Smile

  • 01-23-2012 11:12 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Tijdens de wisselingen en loshalen afdekglaasjes heb ik de lichtsensoren wat naar binnen gekeerd in de redenering dat de display wat helderder zou worden.

    Nu heb ik de indruk dat het niets scheelt of zelfs wat minder helder is, klopt dat of het ik het mis?

    (m.a.w.; moeten ze meer naar voren worden gericht?)

    Weet iemand daar iets van?

    Probleem blijft toch dat de Penta II die met Penta III afdekglaasjes zijn uitgevoerd slecht zichtbaar blijven, heeft iemand nog iedeen hoe dit op te lossen?

     

  • 01-23-2012 11:20 AM In reply to

    Re: Penta II

    DickB:

    Probleem blijft toch dat de Penta II die met Penta III afdekglaasjes zijn uitgevoerd slecht zichtbaar blijven, heeft iemand nog iedeen hoe dit op te lossen?

    Ja, zelf maken! Ben er mee bezig. De originele gele covers zien er qua kleurstelling niet uit! Ik heb ze liggen maar die gaan niet meer op mijn Penta 2's! 

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-23-2012 11:26 AM In reply to

    • DickB
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Dronten
    • Posts 25
    • Bronze Member

    Re: Penta II

    Leslie:

    Ja, zelf maken! Ben er mee bezig. De originele gele covers zien er qua kleurstelling niet uit! Ik heb ze liggen maar die gaan niet meer op mijn Penta 2's! 

     

    Zijn ze te koop?

    Of denk je dat het zelf maken goed gaat lukken en dat je die gaat verkopen? 

  • 01-23-2012 11:32 AM In reply to

    Re: Penta II

    Ze zijn nog even niet te koop, tenzij het me lukt om de covers zelf te maken. Ik probeer het deze week af te ronden en hou je op de hoogte via PM!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

Page 1 of 2 (41 items) 1 2 Next >