in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-10-2011 10:38 AM by koning. 13 replies.
Page 1 of 1 (14 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-29-2011 4:10 AM

    Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Sinds een week hoor ik een irritant geluid komen uit mijn BV8 -40.

    Vanaf het moment dat ik de bv8 aan doe is het geluid aanwezig en wordt het alleen maar erger. het is een continue geluid, dus ook bij zappen. Als ik de tv uit doe dan hoor je ook goed wat voor stilte er ineens ontstaat.

    als ik voor de bv8 sta is het aan de linkerkant iets boven het midden. Het neigt naar de ventilatoren. Wie oh wie heeft dit ook??

    toen ik 'm pas had dacht ik ook dat het de ventilatoren waren; maar bleek een relais of chip te zijn.

    dit had ik toch niet verwacht van B&O (al zie ik ook weleens een MERCEDES met pech staan. )

    gr zwaan

  • 08-29-2011 10:11 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Als ik hem aan doe hoor je heel zachtjes de ventilatoren aan gaan,daarna hoor ik helemaal niks meer,fluister stil.

    Gewoon meteen de dealer bellen en het probleem ff voorleggen,zelf kan je er toch weinig aan doen.

  • 08-29-2011 4:03 PM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Ik zou inderdaad even contact opnemen met de dealer. En B&O geeft 3 jaar garantie om dit soort problemen op te kunnen lossen. Als ze een product zouden maken dat absoluut niet defect zou kunnen raken, dan was garantie ook niet nodig, toch?Wink

  • 09-19-2011 5:05 PM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Hoe is het afgelopen met je BV8-40 Zwaan.

    Alles opgelost?

  • 09-22-2011 5:21 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Hou je vast,

     

    Mainboard vervangen.

    2x nieuwe ventilatoren.

    Nieuwste software.

    Morgenochtend wordt deze gebracht.

     

     

  • 09-22-2011 10:42 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Goeie god,das niet niks.

    Nog onder garantie?

     

  • 09-23-2011 5:24 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Yep, valt nog onder garantie. 

     

    Overigens vertelde de TD dat de BV 8 eruit gaat. Begin volgend jaar komen 3 a 4 nwe modellen, waaronder 60 inch. plasmaschermen.

    Instapmodel zou rond de 2000 euro kosten. zonder ML, optie voor dolby digital.

     

    Vreemde move, want volgens mij verkoopt de BV 8 goed.

     

    Gr. en nu maar afwachten of alles heeft geholpen. 

  • 09-27-2011 9:10 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    koning:

    Als ik hem aan doe hoor je heel zachtjes de ventilatoren aan gaan,daarna hoor ik helemaal niks meer,fluister stil.

    Gewoon meteen de dealer bellen en het probleem ff voorleggen,zelf kan je er toch weinig aan doen.

    Koning,

    meen je dat nu echt, dat je niets hoort. Wat als je je hoofd achter de tv ff steekt om te luisteren?

    Ik hoor dan wel degelijk een soort van mechanisch geluid. dat je het achter de tv hoort is niet zo erg maar ik zit op 4 mtr en heel in de verte op de achtergrond hoor ik soms het geluid naar boven komen.

    Ik heb nu de nieuwste software. Wat zijn jouw parameters v.w.b. Fan, fan speed e.d.?/ laat me ff weten.

     

     

     

     

  • 09-27-2011 11:08 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Ik heb nu de nieuwste software. Wat zijn jouw parameters v.w.b. Fan, fan speed e.d.?/ laat me ff weten.

    Hoe kan ik dat zien Zwaan?

    komt dat geluid dan boven het geluid uit van je tv?

    Als ik hem smorgens vroeg aan zet hoor de ventilatoren even opstarten en daarna hoor (Ik) niks meer.

    Ik zit er zelfs dichter bij dan jou.

    anders kom je langs kan je het zelf horen.

  • 10-03-2011 12:49 PM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Hier de instelling van de parameters bij mij Fan Full Speed Temp 62

                                                                         Fan Stop Speed Temp 48

                                                                         Fan PWN Min 16

                                                                         Fan PWN Max 40

    Hoe is het nou afgelopen?                                                       

  • 10-04-2011 7:40 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    koning,

    we hebben wel dezelfde parameters. Wat me wel opvalt is dat nu de achterkant van de tv nagenoeg niet warm/heet wordt. Voorheen was dat wel het geval. Weet jij toevallig wat er verbeterd is met de laatste software.

    Overigens hoor ik nog steeds heel in de verte geluid, maar kan ook dat ik er nu even heel erg de focus op leg.

    Ze zouden ook kijken naar aansluiting puc1. die was wat losjes. nu blijkt dat je beter niet aansluiting puc 1 kan gebruiken omdat het een iets andere aansluiting betreft (iets ruimer dus). deze wordt gebruikt voor flaschen.

    In een opwelling ben voor de zekerheid wel wezen kijken naar andere tv. De samsung 8smart serie is wel heel erg mooi. Apparaten kunnen mooi aangestuurd worden met samsung af.st.b. (ook uit zicht) je ziet zelfs tv-beelden op je afst.b. erg mooi allemaal. Wel dan de beolab 7.1 erbij voor het geluid.

  • 10-06-2011 4:40 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    Ben nog steeds niet tevreden he., Vanmorgen was het "dood"stil in huis. Deed mijn tv aan en ging 2 mtr van mijn tv staan omdat ik dacht dat mijn upc-decoder aan het blazen was. Deed geluid uit en hoorde dus geluid uit mijn tv komen. Vervolgens doe ik mijn tv uit en dan pas hoor je wat voor blazend geluid eruit de tv kwam.

     

    maar weer de dealer bellen in regio Amsterdam-amstelveen.

     

  • 10-10-2011 4:15 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    koning,

    kan ik nog steeds ff kort bij je binnenhuppelen? Ik kom waarschijnlijk in een welles/nietes verhaal.

    in het kort. Na de koop en installatie geen bijgeluiden. Na 4 maanden kwam er een erg hard geluid van achteruit het toestel.

    is prima afgehandeld en gemaakt. Ook nu geen rare bijgeluiden. Ook na de tweede keer een storend geluid op de achtergrond te horen is dit gemaakt, echter ik bleef nu wel een ander continue geluid horen.

    Volgens dealer kan het zijn omdat ze mijn moederbord moesten vervangen ze gebruik hebben gemaakt van de nieuwste serie bv8-40.

    Wordt nu weer bekeken en nagevraagd.

  • 10-10-2011 10:38 AM In reply to

    Re: Stofzuigertje in BV 8-40???????

    kan ik nog steeds ff kort bij je binnenhuppelen?

    Ja zekers,

    Geef me maar even belletje 06-44224980

Page 1 of 1 (14 items)