in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-04-2011 2:30 PM by Carolpa. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-20-2011 10:23 AM

    Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    Ik probeer de schijf van mijn Apple Timecapsule als gegevensbron voor N.MUSIC op de Beosound 5 Encore te gebruiken, maar krijg dit niet voor elkaar. Ze zijn wel - wireless - met elkaar verbonden en internetradio doet het prima, maar ik zie als muziekbronnen bij de settings alleen mijn 3 Sonos"servers", het lijkt me niet dat ik die moet gebruiken. Kan iemand me helpen, ik heb ook geen idee of ik instellingen van de Timecapsule moet aanpassen. Alvast bedankt!

  • 08-20-2011 1:21 PM In reply to

    Re: Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    Op een TC kun je helaas geen software (bijv. Twonky) installeren, die je in jouw geval nodig hebt. Met een NAS als Synology of Qnap kan dat wel. En meestal staat daar Twonky al op geinstalleerd.

  • 08-21-2011 12:39 PM In reply to

    Re: Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    thanks, wat een "bummer": wat kan Sonos dan wel wat B&O niet kan...?

  • 08-22-2011 1:59 PM In reply to

    Re: Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    Hoe heb je nu de Sonos dan aangesloten op je TC?
  • 08-23-2011 10:50 AM In reply to

    Re: Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    De TimeCapsule ondersteunt geen DLNA... Dit is dus geen B&O probleem... Maar een feature die ontbreekt op het Apple device.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 08-24-2011 11:39 AM In reply to

    Re: Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    Sonos <--> Timecapsule: 1 Sonosspeler via netwerkkabel aan TC, zelfde speler met 'digital out' naar BV10. Sonos software draaien, twee knopjes op de speler drukken, klaar....

  • 09-03-2011 7:08 PM In reply to

    Re: Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    Zoals jij het beschrijft/ik het begrijp, is de TC als externe harde schijf gebruikt. De BS5-E kan de data op de schijf alleen benaderen als hij de TC als externe schijf kan zien, wat alleen werkt als je hem kan aansluiten als USB schijf (wat Apple niet ondersteund) of als UPnP client.

    B&O zegt het reeds netjes op hun site: Digital music and network player (from UPnP server, USB hard disk, computer or BeoSound 5/BeoMaster 5)

    Wat je kan proberen is om port mapping op de TC aan te zetten. Volgens diverse mensen op de apple support site zet je dan UPnP aan. Op de BS5-E kan je dan aangeven hoe aan te melden.

    -> Veel verder kan ik je niet helpen aangezien ik geen TC heb.

  • 09-04-2011 12:00 PM In reply to

    Re: Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    Thanks Harry, ik had de Bs5 Encore 'op proef' maar heb hem weer snel teruggebracht: qua snelheid, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid loopt B&O sterk achter de (Sonos?) feiten aan...

  • 09-04-2011 2:30 PM In reply to

    Re: Beosund 5 Encore en Apple Timecapsule

    hoi,

    @ jpvr74

    voor Sonos moest je de Time Capsule al als externe HDD instellen, want de TC is niet DLNA geschikt. Deze externe HDD had je volgens mij ook voor de Encore kunnen gebruiken.

    Als je trouwens Time Machine gebruikt schijnt dit ook niet meer te kunnen!

     

    Sonos kan tot 1411kbps (lossless) weergeven, de BS5e tot het dubbele (dus tot 96kHz 24 bit). 

     

    Momenteel kun je de BS5e alleen stand-alone gebruiken en is er nog geen app om hem aan te sturen, wat dat betreft zou B&o wel sneller kunnen en moeten zijn! De geluidskwaliteit vind ik echter voortreffelijk. Gezien mijn set-up begrijp ik de opmerking over "de snelheid" niet.

     


Page 1 of 1 (9 items)