in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-14-2011 6:55 PM by Leslie. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-13-2011 7:02 AM

• bol
    • Not Ranked
    • Joined on 08-13-2011
    • Posts 2
    • Bronze Member

HDR2 aansluiten op Avant met DVD

Alles aangesloten volgens handleidingen, om in te lezen in de Beo 4 moet ik naar menu

connections en dan moeten 3 hoofdingangen voor extra app verschijen: v-tape, AV, decoder

er verschijnt allen AV en decoder, wel staat V-tape in t menu set-up op nummer 8.

kan verder niks opslaan als ik op Beo4 op V-tape druk blijft alles zwart.

Wie kan mij helpen?

gr. Maarten

• 08-13-2011 2:21 PM In reply to

Re: HDR2 aansluiten op Avant met DVD

Hallo Maarten, welkom op Beoworld.

De HDR2 wordt als het goed zou gaan vanzelf herkend door de avant.

Daarvoor moet je hem aansluiten met een goede (volledige met RGB) scart kabel op de VTAPE ingang van de Avant.

Na het aansluiten moeten beide apparaten van de netspanning worden afgehaald voor 1 minuut. Dan eerst de HDR2 van spanning voorzien en iets daarna de Avant aansluiten.

In deze volgorde zal de avant de HDR2 herkennen en zal er een zgn tunerdump plaatsvinden. Dat wil zeggen dat de zenders van de avant worden overgeplaatst in de HDR2.

Als er in de connections menu geen VTAPE links bovenin staat, dan zul je in het servicemenu moeten om te kijken of de instelling "internal VCR" wel uit staat. Dit kan namelijk ook de reden zijn dat daarom geen VTAPE wordt weergegeven in de connections menu. 

Het servicemenu: via MENU, SETUP, 0, 0, GO. optie 4: "internal VCR". Ga vooral verder niet experimenteren in het servicemenu, want er zijn geen mogelijkheden om bij foutieve settings de zaak weer te herstellen.

Verder ga ik er wel vanuit dat je bedoelt met Avant met DVD, een Avant RF DVD. Dus met de bovenin ingebouwde DVD speler.

• 08-13-2011 4:00 PM In reply to

Heel informatief Beobuddy! Dit geldt ook voor een aansluiting op een Avant RF VTR neem ik aan?

B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

Beovirus? What's that?

• 08-14-2011 10:41 AM In reply to

Een Avant RF met VTR is van het type 84XX.

Bij deze kun je inderdaad de VTAPE gewoon vervangen door een HDR1 of 2.

Door de scart van de Vtape los te nemen en in het servicemenu de internal Vtape op OFF te zetten, zal de HDR zich als VTAPE (1) gedragen als je HDR in plaats van de Vtape aansluit.

De tunerdump vindt (met 90% zekerheid) alleen plaats op de eerste scart, de VTAPE, aansluiting.

Voordelen boven het aansluiten al VTAPE2 op de AV, is dat je een directe opname kunt starten via RECORD RECORD en een timer kunt opnemen via teletext.

• 08-14-2011 6:55 PM In reply to

Bedankt, ga het deze week eens proberen! De VTR loopt op z'n eind na 10 jaar gebruik!

B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

Beovirus? What's that?

Page 1 of 1 (5 items)