in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 08-12-2011 2:02 PM by Blackrix. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-08-2011 9:20 AM

Beocenter 3300 of 7000?

Probleem 1: Ik ben sinds een zestal jaren in het bezit van een Beocenter 3300, waar ik tevens sindsdien een Beogram 3300 op aan heb gesloten. Over de geluidskwaliteit niets te klagen. Toch ben ik enkele weken geleden gevallen voor een Beocenter 7000. Ik liep er met een gelukje tegenaan en kon hem vrijwel gratis overnemen, inclusief twee Beovox S-60 boxen en alle aankoopsbewijzen, garantiebewijzen etc. Beestje overgenomen van de eerste eigenaar. Ik was meteen weg van de originele afstandsbediening, die ik altijd gemist heb bij mijn 3300.

Nu heb ik dus sinds een week de 7000 aangesloten in de woonkamer, alleen nu heb ik het volgende probleem; hoe krijg ik daar mijn Beogram 3300 op aangesloten? En is dat uberhaupt wel mogelijk? De tape-uitgang die de 3300 namelijk had heeft de 7000 niet, aangezien die beschikt over een geintegreerd cassettedeck... Mocht ik mijn Beogram niet aan kunnen sluiten, komt de 3300 toch weer terug aan het werk!

Probleem 2: Mijn Beogram 3300 heeft een (volgens mij bekend) probleem; de klep gaat niet meer volledig automatisch open, maar moet handmatig geholpen worden. Inmiddels ben ik er wel gewend aan, maar het zou toch mooi zijn als... Is dat iets wat zelf te verhelpen is?

Luxeprobleem 3: Ik heb zoals eerder vermeld met de Beocenter 7000 een in goede staat verkerend setje Beovox S-60 aangeschaft. Voorheen heb ik mijn Beocenter altijd aangesloten op B&W's DM14. Laten staan of wisselen? 

Alvast bedankt voor alle reacties!

• 08-10-2011 5:52 PM In reply to

Re: Beocenter 3300 of 7000?

Allereerst welkom op Beoworld. 

Over de systemen. Het is niet mogelijk om op een BeoCenter 7000 een extern apparaat aan te sluiten. Hiervoor was in heel vroeger tijden wel een kit beschikbaar die kon worden ingebouwd in de BeoCenter, maar die is al heel wat jaartjes niet meer leverbaar. Een andere optie is een BeoCenter 7007 of 7700, die hebben een Tape2 aansluiting.

Ik neem aan dat met een BeoCenter 3300 een BeoMaster 3300 bedoeld wordt en met de BeoGram 3300 de BeoGram CD3300. Ik zou de BeoMaster 3300 blijven gebruiken. Deze is namelijk ook te bedienen met een BeoLink 1000 afstandsbediening, die vrij eenvoudig te bemachtigen is. Dan is ook de CD-speler met de afstandsbediening te bedienen, dat gaat bij de BeoCenter 7000 niet lukken.

De klep van de CD-speler heeft waarschijnlijk een probleem met een versleten snaar. Deze is bij B&O niet meer leverbaar, maar ik denk dat Martin (Dillen op het forum) wel een vervanger kan regelen. Stuur hem eventueel een berichtje, wel in het Engels.

Over de luidsprekers, niets is zo persoonlijk als geluid. Gewoon een luistertest doen met beide sets en degene die het beste klinkt blijven gebruiken.

• 08-12-2011 6:41 AM In reply to

Geweldig bedankt voor je zeer uitgebreide reactie. Zit er nog kwaliteitsverschil qua versterker tussen de Beomaster 3300 en de Beocenter 7000? Of is dat verschil te verwaarlozen?

Ik zal in ieder geval Martin even een PM sturen om te kijken of hij me inderdaad zoiets kan leveren, en welke kosten daaraan verbonden zijn. 

De Beocenter 7000 gaat hoogstwaarschijnlijk weer in de verkoop. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag.

• 08-12-2011 2:02 PM In reply to

Voor het kwaliteitsverschil tussen de BeoMaster 3300 en de BeoCenter 7000 zou ik weer gaan luisteren en daarop een keuze maken. De BeoMaster 3300 is wel een nieuwer ontwerp, maar dat geeft niet de garantie dat hij ook beter is.

Page 1 of 1 (4 items)