in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-21-2012 5:40 PM by Beobird. 20 replies.
Page 1 of 1 (21 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-04-2011 6:32 AM

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Beolink 7000RDS probleem

    Beste forumgenoten,

    Het is een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest, maar ik heb jullie hulp weer nodig. Heb een prachtige Beocenter 9500 staan in combinatie met een Beolink7000RDS. Na al die jaren glimmen beide apparaten nog steeds alsof ze net uit de verpakking komen, maar helaas beginnen ze toch ook wat ouderdoms mankementjes te vertonen. De glasplaat van mijn 9500 laat langzaam los, maar nog erg, mijn Beolink 7000 reageerd niet/nauwelijks meer op aanraking (touch screen werkt nog wel en 2-weg ook, maar hij gaat moeilijk aan).

    Wat is het probleem:

    De BL7000 staat in zijn houder (zoals eigenlijk altijd), normaal kwam hij tot leven wanneer ik een zacht tikje tegen de onderkant gaf. Nu doet hij echter niks meer. Pas wanneer ik hem van de houder afhaal en hem neerleg komt hij omhoog en kan ik er weer wat mee, maar soms geeft hij dan ook enkel 2 rode puntjes (1 links en 1 recht, als een soort error). De connectie 9500-7000 is echter nog wel goed, want als ik de 9500 direct aanzet dan springt hij wel aan.

    Kon in de handleiding helaas niks vinden, en vroeg me daarom af of jullie zouden weten wat dit zou kunnen betekenen?

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 08-04-2011 5:51 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Dat de glasplaat loslaat is een bekend fenomeen en makkelijk zelf te herstellen.

    Voor wat betreft je Beolink 7000 is het mogelijk dat de piezo sensor die achterop je "tik" plaat is geplakt heeft losgelaten of de soldering is losgekomen. Mogelijk dat ook je accu aan vervanging toe is.

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 08-05-2011 6:45 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Oké bedankt :). De accu is 2 jaar geleden nog vervangen dus ik hoop niet dat die alweer vervangen moet worden, maar ik zal eens vragen of m'n dealer wil kijken of de piezo is losgekomen.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 08-05-2011 9:25 AM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    als je de onderste pootjes indrukt (bij liggende houding staat de BL7000 aan de onderzijde op nopjes/pootjes), start de BL7000 dan wel?


  • 08-05-2011 4:20 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Beobird:

    Oké bedankt :). De accu is 2 jaar geleden nog vervangen dus ik hoop niet dat die alweer vervangen moet worden, maar ik zal eens vragen of m'n dealer wil kijken of de piezo is losgekomen.

    Als je in de buurt woont wil ik er ook wel naar kijken hoorSmile

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 08-05-2011 4:42 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Carolpa:

    als je de onderste pootjes indrukt (bij liggende houding staat de BL7000 aan de onderzijde op nopjes/pootjes), start de BL7000 dan wel?

    Dan start hij inderdaad wel, maar als hij daarna op stand-by gaat en ik druk nog een keer op die 2 nopjes dan krijg ik links en recht een rode punt (als een soort error). Soms flipt het mechanisme trouwens ook als ik hem liggend neer leg. Dan komt hij omhoog/omlaag/omhoog/omlaag etc.

    @ Leslie

    Bedankt voor je aanbod :). Ik woon in de buurt van Almelo.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 08-05-2011 4:47 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Beobird:

    Bedankt voor je aanbod :). Ik woon in de buurt van Almelo.

    Wow, dat is 150 km rijdenSmile

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 08-05-2011 5:13 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Leslie:

    Beobird:

    Bedankt voor je aanbod :). Ik woon in de buurt van Almelo.

    Wow, dat is 150 km rijdenSmile

    Dan ga ik toch maar eerst langs de dealer denk ik Big Smile. Zag trouwens op het Engelse forum een soortgelijk topic uit het verleden van iemand met een soortgelijk probleem (die had tevens die 2 rode punten). http://forum.beoworld.org/forums/t/15961.aspx Zag dat je daar ook wat had gepost omdat je zelf ook zoiets had ervaren. Was het bij jou uiteindelijk die Piezo, of had het ook te maken met de accu (die heeft de dealer namelijk 2 jaar terug voor een non-B&O accu vervangen)?

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 08-05-2011 5:34 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Nou ja, in die thread had ik het probleem dat ik per ongeluk de batterij verkeerd om had aangesloten en daar pas na 5 minuten achter kwam. Toen begon die kuren te vertonen waaronder die "on off" issue. Ik heb dat ding toen een aantal keren helemaal uit elkaar gehaald en wat elco's vervangen en toen deed ie het weerSmile

    Leuk hobbiespul!

    Verbaasd me dat Blackrix nog geen adviezen heeft gegeven. Je zou hem eens kunnen benaderen? Inmiddels heb ik er al 8 in mijn collectieWhistle

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 08-05-2011 5:39 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Oh ja, om je een idee te geven waar die piezo zich bevindt zie deze thread!

    Toen had ik een alternatief bedacht om de alu plaatjes te vervangen maar nu heb ik de echte RVS mirror finish plaatjes gevonden!

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 08-06-2011 7:10 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Nogmaals bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken of ik misschien vandaag zelf nog e.a. kan doormeten. Dat scheelt iig weer onderzoekskosten Smile.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 08-10-2011 5:58 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Leslie:

    Verbaasd me dat Blackrix nog geen adviezen heeft gegeven. Je zou hem eens kunnen benaderen? 

    Wie, ikke??Stick out tongue We hebben al wat mailcontact gehad, ben wel benieuwd wat daar uitkomt. Voor wat betreft de dealer, ik hoop dat die een goede TD heeft. Er zijn bij B&O namelijk geen onderdelen meer leverbaar voor de BeoLink 7000, dus vaak wordt het daarmee afgedaan. Maar dat wil niet zeggen dat de BeoLink niet meer te repareren is!

     

  • 08-11-2011 8:02 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Nou uhh... ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik hem zelf voorzichtig uit elkaar heb gehaald omdat de dealer hier in de buurt niet zo snel kon zeggen wat het probleem kon zijn. Het slechte nieuws is dat ik de piezo en de back up cell niet zo goed kon herkennen, en dus nog geen voltages heb kunnen meten (behalve die van de accu dan, deze was 6,45V).

    Daarnaast gedroeg de Beolink zich ook wat vreemd nadat ik hem weer in elkaar zette. Eerst werkte het touchscreen gedeelte namelijk helemaal niet meer, dus ik schrok me rot. Een kwartiertje later sprong hij echter ineens weer aan, toen weer uit, toen weer aan etc.

    Denk dat ik hem naar Ed Baak terug stuur waar ik hem ooit ook heb aangeschaft. Die hadden namelijk wel een grote en volgens mij goede technische dienst. Moet dan alleen even kijken wat ze vragen, want anders kan ik wellicht nog beter zoeken naar een vervanger Sad.

    Heb in ieder geval wat foto's gemaakt van de naakte BL7000

    http://img19.imageshack.us/img19/4503/p1020660gn.jpg

    http://img94.imageshack.us/img94/1167/p1020661c.jpg

    http://img88.imageshack.us/img88/3715/p1020665u.jpg

    http://img846.imageshack.us/img846/5285/p1020655s.jpg

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 08-11-2011 2:26 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Toch nog een kleine update. Kon het onderste paneel ook nog loshalen en heb toen de backup cell gevonden. Deze gaf 3.33V aan wat in de buurt komt van het voltage dat Blackbird doorgaf via de mail. Helaas ligt het probleem hier dus niet aan Sad. De piezo heb ik volgens mij ook gevonden via een andere thread. Die lijkt namelijk te zitten waar het rode en zwarte draadje in het onderste deel door de printplaat gaan. Ik weet alleen niet welk voltage deze moet geven? Hij geeft nu 2,97V aan.

    In een thread van MartinM met hetzelfde aan/uit probleem vond ik trouwens nog iets over een 680uF 10V cap van Philips die ook voor het aan/uit probleem kon zorgen (de grote blauwe cap op het 3e plaatje aan de linker kant). Heb deze doorgemeten en hij geeft 0,0V aan, wat dus toch iets lijkt op te leveren. MartinM heeft deze destijds vervangen voor een Vishay 680uF 16V omdat de Philips cap niet meer te krijgen was en daarna was het probleem opgelost. Ga daar dus nog eens naar kijken Smile

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 08-11-2011 4:43 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Hou ons op de hoogteYes -  thumbs up

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 08-12-2011 7:29 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Weet iemand trouwens welk voltage de blauwe cap moet aangeven? Heb hem namelijk net nog eens getest terwijl hij op de lader stond en toen gaf hij 6,85V aan. De cap zelf is 10V en heeft een tolerantie van 20%. Dat komt er wel op neer dat de huidige waarde onder de tolerantiegrens zit, maar ik heb geen idee of hij dan wel of niet kapot is.

    @Leslie, de beloofde thread van MartinM Wink

    http://forum.beoworld.org/forums/t/35867.aspx

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 08-12-2011 2:06 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    De spanning die op de condensator staat is de spanning die hij maximaal aankan. De aangegeven tolerantie geldt niet voor de spanning, maar voor de capaciteit. Een condensator geeft zelf geen spanning af, maar kan korte tijd een lading opslaan. Hoe hoger de capaciteit, hoe langer de lading kan worden opgeslagen. Dus de spanning die je meet is een spanning die ergens anders wordt opgewekt.

  • 01-21-2012 6:02 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Een kleine update: Hij werkt weer Big Smile

    Ik had hem destijds al bijna ten dode opgeschreven, maar het viel gelukkig mee. Ik kan niet goed uitleggen wat er exact aan de hand was, maar het kwam er volgens mij op neer dat een aantal componenten hadden gelekt waardoor andere componenten smerig waren geworden. Nadat het e.a. uit elkaar was gehaald en was gereinigd werkte hij weer. Desondanks dat hij na de cleaning weer werkte heeft hij ook een recap gehad zodat hij er weer jaren tegenaan kan Smile.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 01-21-2012 8:31 AM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    GeweldigYes -  thumbs up

    B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

    Beovirus? What's that?

  • 01-21-2012 2:44 PM In reply to

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Erg mooi dat hij weer op de rit is. Hopelijk heb je er weer lange tijd plezier van!Wink

  • 01-21-2012 5:40 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolink 7000RDS probleem

    Ik denk dat, dat geen probleem moet zijn Wink

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

Page 1 of 1 (21 items)