in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-28-2011 2:31 PM by DengKao. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-23-2011 7:42 AM

    Avant 28 RF DVD

    Hallo allen,

    Alweer een poos geleden sinds mijn laatste post, maar ik doe toch weer en beroep op jullie kennis en kunde.

    Laatste keer was de hulp van IPaul ivm luidspreker module in een MX67000. Welke het nog steeds doet.
    Nu de volgende uitdaging.
    Wij hadden een Avant 28 met vcr. Na een bliksem inslag begon hij toch rare geluiden te maken en de rood kleuren fluctueerden.
    Wellicht een probleem met een electronen kanon ofzo.

    Anyway opgegeven bij de verzekering en akkoord gekregen om het te laten repareren. Offerte opgevraagd bij de B&O dealer, verliep allemaal top.
    Nu een hele mooie deal met Avant met DVD RF second life. Erg mooi! Alleen twee probleempjes.

    1) DVD: Bij het omzetten van TV naar DVD hoor je een 'bliep' in een van de luidsprekers...
    En de DVD laadt niet. Regio 2 dvd erin een hij blijft 'loading'.....

    Dit hebben we al gemeld bij de dealer...maar als er mensen zijn met ingevingen of een 'aha erlebnis' alles is welkom

    2) Ik probeer in het service menu te komen...alleen ik weet niet (meer) hoe. Menu > 0>0 go geeft mij het timer menu....

    wellicht dvd regio bekijken en evt foutmeldingen.

    Any help is welcome.


    Grtn
    DengKao

    Filed under: , , , ,
  • 07-23-2011 8:08 AM In reply to

    Re: Avant 28 RF DVD

    Ook service menu heb ik gevonden...

     

    Menu > 3 'Set up' > en dan 0, 0, [go]

    grtn

    DengKao

  • 07-23-2011 4:47 PM In reply to

    Re: Avant 28 RF DVD

    Lijkt op een probleem met de DVD-speler. B&O levert hier alleen een complete module voor.

  • 07-23-2011 6:42 PM In reply to

    Re: Avant 28 RF DVD

    Zo is het: de aha erlebnis is dat ik net deze morgen een DVD heb vervangen van een RF....het komt vaker voor.

    Gevalletje garantie toch ??, met het vervangen van de DVD unit/board/software update (= 1 kit voor een smak geld) zijn wellicht al je problemen in 1x opgelost :).

  • 07-27-2011 2:41 AM In reply to

    Re: Avant 28 RF DVD

    Ik geef de dealer nog even de tijd om op onze e-mail te reageren.

     

    BTW is het mogelijk om een I-pod op de beo vision aan te sluiten?

    In die zin, ik zie op e-bay regelmatig kabeltjes voorbij komen met een jack-plug en een 5pin din...

    Is dat de manier op een I-pod aan te sluiten of is dat meer voor de audio sets van B&O? Ik las ook al iets van jack naar tulp en dan op de camcorder ingang....

     

    [edit] Of één van de twee input kanalen aan de achterzijde. Thv de DSS module?![/edit]

    Wat is beter?


    Grtn
    Deng

  • 07-27-2011 3:30 PM In reply to

    Re: Avant 28 RF DVD

    iPod sluit je zonder audioset het beste aan op een vrije scart. Van minijack naar scart dus. Via camera-ingang kan ook, maar via scart kun je de hoogspanning van de beeldbuis uitzetten.

    De 2 digitale ingangen heb je niks aan in deze.

  • 07-28-2011 12:12 PM In reply to

    Re: Avant 28 RF DVD

    ipaul:

    Zo is het: de aha erlebnis is dat ik net deze morgen een DVD heb vervangen van een RF....het komt vaker voor.

    Gevalletje garantie toch ??, met het vervangen van de DVD unit/board/software update (= 1 kit voor een smak geld) zijn wellicht al je problemen in 1x opgelost :).

    IPaul,

    Heb jij een idee wat 'een smak geld' in houdt? En hoe of wat heb jij gedaan toen je de dvd unit hebt vervangen?

    Anders gezegd...wat is er voor nodig als jij zo'n ding repareert?

    Heb nogal een discussie met de dealer over deze avant. *zucht*

    Ik zeg: second life...bij levering kapot dus probleem dealer.

    Dealer zegt: Wellicht tijdens transport.(jammer hoor dat ie een monteur de schuld gaat geven) of no deal. Weliswaar afhankelijk van de kosten van de dvd unit.

    In feite blijft het dat wij een avant bij hem hebben gekocht waarvan hij zegt dat ie goed was in de winkel en waarvan de monteur zelf notabene gelukkig constateerde dat de DVD unit niet werkte (de bliep bij het omschakelen en het niet kunnen lezen van DVD's)

    Ik kan nog proberen de PAL zone controleren.

    let me know

    DengKao

     

  • 07-28-2011 2:31 PM In reply to

    Re: Avant 28 RF DVD

    BTW iemand voor mij de code/methode om de PAL zones te checken? *blush* Thanx Groeten, DengKao
Page 1 of 1 (8 items)