in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-07-2011 10:15 AM by 1983beo. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-04-2011 8:48 AM

    • lxx_33
    • Not Ranked
    • Joined on 07-04-2011
    • Posts 3
    • Bronze Member

    zederlocatie van een icoontje veranderen

    Ola,

    Ik heb een b&o systeem thuis inclusief the beo5 remote (touchscreen modelletje).

    Nu zit ik met het volgende.

    Omdat ik thuis geen kabel tv heb, bekijk ik alles via mijn canal+ decoder. Het merk van deze decoder is PACE.

    Wanneer ik via de beo5 op het rtl 4 logotje klik, dan gaat de pace ontvanger naar kanaal 74 (at5), klik ik op het  rtl 5 logo dan gaat de decoder naar het kanaal 74.

    Nu kan ik op mijn pace decoder wel alle kanalen verschuiven, maar wanneer je dan een andere afstandsbediening gebruikt ipv de beo5 is het daarma weer lastig, want heb op de pace ned 1,2,3, rtl 4,5 enzo op kanaal 1,2,3,4,5,6.

    wat ik wil is dus de zenderlocatie per logo veranderen. Ik wil dus dat the rtl 5 logotje, gaat naar kanaal 5 , het het ned3 logotje naar kanaal 3.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb geen software van de beo 5 en ook niet een kabel om hem te linken na de computer. (weet niet of dat met een standaart usb kabel kan).

     

  • 07-05-2011 2:12 PM In reply to

    Re: zederlocatie van een icoontje veranderen

    Lxx

    Als je op de beo5 de standby en de go knop tegelijk indrukt op de beo5 kom je in een menu. Je kiest hier voor edit.

    Vervolgend kan je met de pijltjes toetsen en de go knop naar het gewenst logo wat je wilt bewerken. Als je op het logo klikt dan zie je boven in nummer staan. Hier ga je naar toe en nu kan je het getal wijzigen wat onder het zender logo staat. Dit kan je opslaan en voor iedere zender doen
  • 07-06-2011 9:32 AM In reply to

    • lxx_33
    • Not Ranked
    • Joined on 07-04-2011
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: zederlocatie van een icoontje veranderen

    @1983beo,

     

    Merci,

     

    Het werkt perfect. Ik heb alleen nog 1 klein vraagje.

    Omdat ik hele lege plekken heb ik de kanalenlijst wilde ik een beetje schuiven met de knoppen. Nu lukt het me helaas niet met alleen de beo5.

    Ik heb de beo5 configuratie tool gedownload en de driver geinstalleerd. Het programma vraag naar user en password die ik niet weet. wanneer ik met het programma klik op "work offline" dan kom ik wel een een menu, waar ik ook mijn beo5 zie.

    Helaas zie ik voor de rest helemaal geen gegevens hoe ik alles moet veranderen.

    Waarschijnlijk moet ik opstarten via de juiste user/password, maar die weet ik niet. Ook wil ik nu niet mijn beo5 overschrijven (als dat mogelijk zou zijn) omdat ik blij ben met de huidige gevens. Ik moet alleen een paar icoontjes verschuiven.

    Hopelijk kan je me hier ook mee helpen.

     

    Onwijs bedankt alvast.

  • 07-06-2011 2:35 PM In reply to

    Re: zederlocatie van een icoontje veranderen

    Hallo lxx,

     

    De Beo5 configuratiesoftware is software wat gebruikt wordt door de dealers om de Beo5 te configureren.

    Normaliter (zo wil B&O dat) is de software niet vrij te verkrijgen.

    De dealers kunnen met inloggegevens voor de retailsite (de backbone/knowhow etc), ook deze gegevens gebruiken bij de Beo5 configuratietool. Daarmee krijgen ze toegang tot de laatste software updates en kunnen ze de op maat gemaakte configuratie voor de Beo5 opslaan op de centrale B&O server. Het serienummer wordt gebruikt om de data op te slaan.

    Dat maakt dat de dealer de Beo5 altijd weer terug kan krijgen in (software)staat zoals hij hem heeft geleverd.

    Dat is mede nodig omdat het nl. niet mogelijk is om een Beo5 a.h.w. uit te lezen. Je kan je Beo5 niet uitlezen met de config tool, de software aanpassen en vervolgens weer terug de Beo5 in plaatsen.

    Dat gaat niet en heeft dus een vorm van eenrichtingsverkeer.

    Je kan op eigen risico met behulp van de software proberen opnieuw de Beo5 configureren. Maar een weg terug is er dus niet als het misgaat.

    Eenmaal verkeerd geprogrammeerd betekent dat je opnieuw aan de slag moet.

    Een profiel (configuratie) kun je wel lokaal op je eigen laptop of pc opslaan. De kabel die je nodig hebt is een standaard mini USB die je op het verloopstekkertje zet waar normaal de voeding op aansluit. De Beo5 zet je dan gewoon op z'n voetje.

  • 07-06-2011 4:10 PM In reply to

    Re: zederlocatie van een icoontje veranderen

    je kunt ook het bestandje aan je dealer vragen.

    En die dan kopieren zodat je het orgineel behoud.

     

  • 07-06-2011 5:21 PM In reply to

    Re: zederlocatie van een icoontje veranderen

    En wat gebeurt er als de dealer de Beo5 file, met bijgewerkte configuratiesoftware, jou dat bestandje geeft?

    Kun je dat bestandje dan wel gebruiken in de "verouderde" verkregen software?

    Bijgewerkte software betekent onder andere andere aangepaste funkties en logo's e.d.

  • 07-06-2011 6:03 PM In reply to

    • lxx_33
    • Not Ranked
    • Joined on 07-04-2011
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: zederlocatie van een icoontje veranderen

    Thx voor je reply.

    Wel jammer inderdaad dat de beo5 niet uit te lezen is. Zo ben je dus geheel afhankelijk  van de dealer als je wat wilt wijzigen of iets simpels wilt toevoegen, helemaal van het 0 punt beginnen. Omdat we 3 verschillende ruimtes hebben wil/durf ik het eigenlijk niet aan om alles zelf nu te veranderen en vanaf rockbottom beginnen.

    Bijna alles is wel gewoon normale b&o apparatuur in het huis, maar bijvoorbeeld de satelliet ontvanger is van een ander merk.

    IK heb inderdaad een mini usb , en de software. Wanneer ik in de offline mode ben, zie ik wel mijn serie nummer staan in de beo tool. De driver is goed geinstalleerd, want beo tool ziet wel mijn beo5.

    Persoonlijk vind ik ook dat wanneer je via de standby+go knop in het edit menu komt, dat je dan ook moet kunnen kiezen voor logo's verplaatsen ipv alleen kanaal nummer veranderen. Misschien komt die functie wel in de toekomst ;).

    Ik heb nu veel kanelen verborgen omdat die niet op de satelliet staat, maar het ziet er nu niet uit dat op sommige pagina's maar 1 of 2 logo's van kanalen staan :(

     P.s. Vandaag mijn dealer gebeld, hij vond het al raar dat ik de software had en in het standby+go menu kwam.... Laat staan dat hij mij een kopie van zijn eerste installatie geeft.

     

  • 07-07-2011 10:15 AM In reply to

    Re: zederlocatie van een icoontje veranderen

    Lx,

     

    Ik heb je een PB gemaild. 

     

    De functie standby go staat overigens ook gewoon in de gebruiksaanwijzing. Hier kan ieder klant zelf in komen. Het lijkt mij niet de bedoeling dat de klant voor iedere aanpassing van een kanaal nummer naar de dealer moet.

Page 1 of 1 (8 items)