in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-29-2011 5:44 PM by Harry2008. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-25-2011 7:50 AM

    Piega actieve luidsprekers

    Heeft iemand ervaring met de luidsprekers van Zwitserse merk Piega.

    Ik heb begrepen dat voor elke luidspreker een actieve module beschikbaar is zodat hij aangesloten kan worden op B&O systemen.

    Heeft er iemand deze actieve luidsprekers en wat zijn de ervaringen.

     
  • 06-25-2011 11:06 AM In reply to

    Re: Piega actieve luidsprekers

    Heb geen live ervaringen. Wel altijd goed en zeer goed getest als non active in DUITSE tests. Duitse Audio en Stereo (de namen) magazine.

     

    Zie als voorbeeld deze link voor een oud magazine dat op Ebay te koop is:

    http://cgi.ebay.de/Audio-7-04-Thiel-CS-2-4-Apple-iPod-Piega-P-5-Elac-FS-60-/390314851490?pt=Zeitschriften&hash=item5ae093fca2

  • 06-28-2011 12:55 AM In reply to

    Re: Piega actieve luidsprekers

    Ik heb een paar jaar een set van deze luidsprekers gehad. Bevielen toen goed. Indertijd uiteindelijk ingeruild voor een Epsilon luidsprekers (meen ik). Naderhand nog een paar keer staan/zitten beluisteren op een audio beurs.

    Voordat ik uiteindelijk koos voor B&O heb ik hier nog uitgebreid over nagedacht en ben ik weer gaan luisteren. Uiteindelijk toch gekozen om alles van 1 merk te nemen (B&O dus Big Smile). Voornaamste redenen waren de wijze van helpen van de dealer van Piega (nadat zij hoorden dat ik het op B&O wilden aansluiten) en het feit dat er toch iets "gemaakt"  moest worden om de plop geluiden van in en uitschakelen van de achterste luidsprekers te voorkomen.

  • 06-28-2011 11:15 AM In reply to

    Re: Piega actieve luidsprekers

    Tegenwoordig kan je bijna elke passieve luidspreker actief maken van Piega.

    150 watt module/versterker kost 599,- euro.

    De 250 watt 1099,- euro

    Ik zou als ik nu voor de beolab 8000 zou gaan,zeker voor de piega gaan.

    klankmatig spelen ze de Beolab 8000 compleet weg,en ze zien er niet slecht uit.

  • 06-28-2011 4:34 PM In reply to

    Re: Piega actieve luidsprekers

    M

    koning:

    Tegenwoordig kan je bijna elke passieve luidspreker actief maken van Piega.

    150 watt module/versterker kost 599,- euro.

    De 250 watt 1099,- euro

    Ik zou als ik nu voor de beolab 8000 zou gaan,zeker voor de piega gaan.

    klankmatig spelen ze de Beolab 8000 compleet weg,en ze zien er niet slecht uit.

    Ze zien er goed uit. Design van de Beolab 8000 halen ze absoluut niet.  En de afwerking is wel verschillend (B&O toch wel beduidend beter afgewerkt) en datverklaard een (belangrijk?) deel van het prijsverschil denk i. De luidsprekers gebruikt door Piega zijn inderdaad beter en dat hoor je Sad. Wat dat betreft begrijp ik niet dat B&O dergelijke goedkope speakertjes gebruikt in een deel van haar luidsprekers. 

    Uiteindelijk heb ik de BL3's gekocht voor en de BL4000's achter. Recentelijk de BL11 er bij geplaatst. Klinkt allemaal goed en werkt zonder problemen. Ach ja geld moet rollen Smile

     

  • 06-29-2011 10:45 AM In reply to

    Re: Piega actieve luidsprekers

    zo is het...en het word elke dag opnieuw gedruktSmile

  • 06-29-2011 5:44 PM In reply to

    Re: Piega actieve luidsprekers

    koning:

    zo is het...en het word elke dag opnieuw gedruktSmile

    Ach ja, jaarlijks komt er zo'n 2,5...3% bij (tenminste tot nu toe) 

Page 1 of 1 (7 items)