in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-28-2011 2:11 PM by CobraMS. 24 replies.
Page 1 of 1 (25 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-17-2011 6:05 PM

    • 356
    • Not Ranked
    • Joined on 06-17-2011
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Actieve speakers voor buiten

    Voor onze veranda buiten overweeg ik actieve speakers aan te schaffen icm een active beolink set. Ze hangen

    dan wel onder de overkapping (dus geen directe regen etc, maar wel een vochtigere omgeving). Welke B&O speakers

    zijn hiervoor te adviseren of is het verstandiger echte buitenspeakers hiervoor te nemen ?

  • 06-18-2011 6:24 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Ik zou een BeoLink Passive adviseren met passieve luidsprekers voor buiten. Geen enkele B&O actieve luidspreker is ontworpen om buiten gebruikt te worden, de elektronica vind dit niet zo fijn. En een Passive kun je binnen monteren.

  • 06-18-2011 8:46 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Ik zelf heb buiten speakers van Bose met een t 1656 van B&O.

    deze gebruik ik in combinatie met de MLGW en de beolink app, anders moet je ook een ir oog monteren buiten.

    Ik heb nog een t1656 te koop.

  • 06-18-2011 9:06 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Prima versterker die T1656,ik heb hem zelf ook.

  • 06-18-2011 10:35 AM In reply to

    • 356
    • Not Ranked
    • Joined on 06-17-2011
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Bedankt voor de reacties! Een passive versterker opent iig veel meer mogelijkheden wat betreft de speakers. Omdat de veranda verder van het huis ligt ga ik dan een ML en ethernetkabel (wifi) trekken. Met een IR oog en Apple besturing (remote) heb ik dan weer volledige controle (heb Apple TV aan een BV10). Heeft iemand nog een advies voor passieve speakers, liefst niet te groot, wel goed geluid op lager/midden volume ?

  • 06-18-2011 11:55 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Is het mogelijk om de apple tv via de t 1656 te benaderen?

    Ik doe dat via de mlgw, en dan bron de bs 9000 maar of ik het systeem 3 kan benaderen betwijfel ik.

  • 06-18-2011 12:24 PM In reply to

    • 356
    • Not Ranked
    • Joined on 06-17-2011
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Je kunt de Apple TV idd niet via een T1656 benaderen. Ik doe het dan door mijn wifi-netwerk naar de veranda uit te breiden. Een extra airport zorgt ervoor dat ik dan de ATV kan aansturen met bv mijn iphone. Bronselecties (TV,CD,Radio,ATV etc) gaan dan via het IR-oogje met de Beo4/5.

  • 06-18-2011 7:31 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    KEF heb ik al JAAAREN in de badkamer....helemaal Top!

  • 06-19-2011 5:07 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    regent het daar ook?

  • 06-19-2011 6:42 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Wie heeft het over regenen?

    Ze kunnen prima tegen condens water....NIET tegen het gulle regen water leslieBig Smile

     

    Onder een afdak/plafond zijn dit perfecten luidsprekers.Yes -  thumbs up

     

  • 06-19-2011 8:44 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Ik ga een setje B&O IWS2000 inbouwluidsprekers in mijn douche monteren, maar die kom je niet zo vaak tegen. Maar even voor de duidelijkheid, moeten het inbouwluidsprekers worden of gewone losse luidsprekers?

  • 06-19-2011 1:41 PM In reply to

    • 356
    • Not Ranked
    • Joined on 06-17-2011
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Mijn bedoeling is losse luidsprekers die aan de wand/plafond worden gemonteerd.

  • 06-19-2011 2:00 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Blackrix:

    Ik ga een setje B&O IWS2000 inbouwluidsprekers in mijn douche monteren, maar die kom je niet zo vaak tegen.

     

    Heb ik hier ook in het plafond van de badkamer. Gestuurd door een MCL2P met een eigen ir-oogje apart in de muur met zo'n aluminium inbouwframe.

    In de IWS2000 hoort normaal dat MCL ir-ontvangertje te worden ingebouwd, maar dat heb ik dus niet gedaan omdat ik geen MCL meer gebruik.

  • 06-19-2011 3:15 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    kun je vertellen wat het verschil is tussen de t 1656 en de mcl2p

  • 06-19-2011 6:16 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    De MCL2P werd gebruikt in combinatie met een MCL2AV. Deze werden op elkaar aangesloten via Powerlink. Je kon dan het volume van de linkruimte gedeeltelijk onafhankelijk regelen van de hoofdkamer (dit was met een MCL2A niet mogelijk). Ook kon je op de MCL2AV een extra lokale bron aansluiten, bijvoorbeeld een BeoGram CD. Zo kon je in de linkruimte onafhankelijk van de hoofdkamer naar je eigen CD luisteren. 

    Maar nu het verschil. Een MCL2P heeft als ingang dus alleen een Powerlink aansluiting. De T1656 heeft ook een ML aansluiting zodat deze rechtstreeks kan worden gebruikt op een ML systeem. De T1656 heeft ook een Powerlink-aansluiting zodat deze ook gebruikt kan worden in combinatie met een MCL2AV, voor het geval dat een MCL2P de geest heeft gegeven.

  • 06-20-2011 8:17 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Hier ook een Beolink Passive, type 1656, met ML aansluiting.

    Was in de war met de MCL2P die naar een ander familielid is gegaan. Die gebruikt hem alleen met  powerlink naar zijn avant (Rear speakers RL1000's), voorheen met zijn Beosound 3000.

  • 06-20-2011 5:06 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Beobuddy:

    Hier ook een Beolink Passive, type 1656, met ML aansluiting.

    Was in de war met de MCL2P die naar een ander familielid is gegaan. Die gebruikt hem alleen met  powerlink naar zijn avant (Rear speakers RL1000's), voorheen met zijn Beosound 3000.

     

    Sommige mensen hebben zoveel B&O in huis dat ze volledig kwijt zijn wat ze in huis hebben.........Big Smile

     

  • 06-21-2011 8:46 AM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Kan een BL3500 ook buiten of in een badkamer gehangen worden?

    Kan hij tegen vocht?

  • 06-21-2011 4:27 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Heb bl3500 al jaren in de badkamer hangen.

    Doet het nog steeds perfect.

    Buiten zou ik die nu niet direct gebruiken.

    J.

    MX6000, BS9000, BL1, BL6000, CX100, BL3500, MX4002, BeoCom6000, BeoTalk1100

  • 06-21-2011 4:31 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    In de badkamer ophangen is afhankelijk van de plaatsing. Hang je hem op een plek waar veel damp komt, dan zou ik het niet aanraden. Blijt het droog, waarom niet? Het is natuurlijk ook afhankelijk van het formaat van de badkamer!

  • 06-22-2011 1:32 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Kef luidsprekers hebben geen last van damp,zit een soort gaasje voor.

    Volgens mij heeft B&W ook dit soort plafond luidsprekers.

  • 06-22-2011 4:23 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    De meeste autoluidsprekers zijn ook gewoon te gebruiken, deze zijn meestal ook vochtbestendig (vochtebestendig is niet waterproof, dus NIET monteren IN de badkuip...... Wink). En de impedantie van 4Ω is ook geen probleem voor een Passive! Ze zijn alleen meestal niet in wit leverbaar.....

  • 06-25-2011 5:46 AM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Ik heb al meer dan een jaar een paar witte cx 50 op de veranda en dat gaat zonder problemen. Ze hangen niet in een link, gewoon aangesloten op een master 2400 die in de garage in de kast staat. De cx worden nooit direct nat, maar hangen wel in een vochtige omgeving. Zien er leuk uit en klinken prima als achtergrond geluid. Heb ook al een jaar een kleine Lcd televisie van het merk *kuch* op diezelfe veranda, aangesloten op een digitenne tuner. Werkt ook perfect.

    Vocht wordt pas een issue wanneer je de apparaten van buiten naar binnen haalt en de handel gaat condenseren. Netals vroegah wanneer je een videorecorder uit een koude vochtige omgeving naar binnen haalde. Het vocht condenseerde op de trommel en de band plakte er aan vast. Even laten acclimatiseren en het probleem is over.

    You do not own B&O, it owns you!

  • 06-25-2011 1:46 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Ik heb ook CX50 in de badkamer hangen. Gaat prima!

  • 06-28-2011 2:11 PM In reply to

    Re: Actieve speakers voor buiten

    Waarom niet de nieuwe en prachtige Beovox 2.2 ....?? Met link versterkertje en genieten!
Page 1 of 1 (25 items)