in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 06-10-2011 6:46 AM by jjcox. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-30-2011 5:14 PM

    • Patrick
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-20-2009
    • Nederland, Den Haag
    • Posts 21
    • Bronze Member

    DVB-HD Module Beovision 7

    Is er iemand die ervaring heeft met deze module?

    De B&O dealer wist mij te vertellen dat B&O nu bezig is om de licenties te verkrijgen voor het gebruik bij o.a. Ziggo producten. 

    Zij raadden mij aan om te wachten tot dit geregeld is. 

     

  • 05-01-2011 5:20 AM In reply to

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    patrick,

     

    klopt inderdaad. De DVB-HD module MK3 is nu beschikbaar. Deze werkt met de CI+ standaard waar ziggo ook mee werkt. Als het goed is de DVB-HD module binnen een paar maanden gecertificeerd voor ziggo. 

     

    Je kan eventueel de DVB-HD mk2 module laten inbouwen. deze werkt ook goed alleen niet met ci+ maar met een alphacrypt module.

  • 05-01-2011 5:40 AM In reply to

    • Patrick
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-20-2009
    • Nederland, Den Haag
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    Wat raadt jij aan?

    Wachten op de gecertificeerde module??? Of werkt de huidige MKIII module net zo goed. Als je met de MKIII een aantal belangrijke functionaliteiten niet hebt, maakt dat het wachten wel de moeite waard.

    Ik heb namelijk een HD ready toestel met maar 1 dvi aansluiting. 

    Wordt dus moeilijk om een BluRay speler aan te sluiten en een decoder tegelijkertijd, daarom leek de ingebouwde HD module wel een goede optie.

  • 05-01-2011 10:35 AM In reply to

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    Patrick,

     

    Als je een hd-ready beovision 7 hebt raad ik aan om voor de DVI socket de Blu-ray speler aan te sluiten en op de component aansluiting een losse decoder (humax irhd5050 bijvoorbeeld) Een losse decoder bedien je met de b&o afstandsbediening en met de Humax kan je tevens digitale programma's opnemen.

    wil je echt een ingebouwde decoder dan maakt het niet uit wat je doet. De mk3 module heeft de zelfde lay-out als de mk2 decoder. Ik zou niet weten waarvoor je zou moeten kiezen voor een mk3 decoder.

    nadeel is wel van de ingebouwde module dat ze een vrij lange opstart tijd hebben voordat je beeld hebt. vandaar mijn advies humax 5050. en via de component aanlsuiting kan je gewoon hd beelden kijken.

  • 05-01-2011 11:49 AM In reply to

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    1983beo:

    wil je echt een ingebouwde decoder dan maakt het niet uit wat je doet. De mk3 module heeft de zelfde lay-out als de mk2 decoder. Ik zou niet weten waarvoor je zou moeten kiezen voor een mk3 decoder.

    Waarom zou je kiezen voor een MK2, als die MK3 al beschikbaar is? Bovendien is het wel fijn om zekerheid te hebben dat je toestel CI+ gecertificeerd is. Die Alphacrypt kan dan nu wel werken, maar kun je garanderen dat dit op langere termijn ook nog is?

     

     

  • 05-01-2011 12:04 PM In reply to

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    Omdat de mk3 misschien nu nog niet werkt met ci . en zeker niet werkt met alphacrypt. De mk2 werkt goed met alphacrypt en ziggo kan geen alphacrypt blokkeren. Dit kunnen ze alleen in een ci module. Een ci module werkt met een soort van 2 weg communicatie. De gewone modules niet. Ziggo kan ze dus niet op slot zetten.

    Als de mk3 gecertificeerd is heeft die inderdaad de voorkeur. De vraag is echter of je nog een paar maanden kunt wachten
  • 05-07-2011 3:22 AM In reply to

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    patrick,

     

    Nog even terug komend op de DVB-HD module. De MK3 versie werkt perfect met CI+ van ziggo. Hij is nog niet officieel gecertificeerd. Dit schijnt straks door een software update op een usb stickje te gebeuren.

     

    Icm met een Neotion CI+ module werkt het goed. De opstarttijd voordat je beeld heb is het zelfde als bij een dvb-HD MK2 module (ong 30 seconden als de tv helemaal uit staat)

  • 05-07-2011 4:15 AM In reply to

    • Patrick
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-20-2009
    • Nederland, Den Haag
    • Posts 21
    • Bronze Member

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    Dat is goed om te horen. Dat maakt wachten dus niet noodzakelijk!

  • 05-13-2011 2:12 AM In reply to

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    1983beo:
    Omdat de mk3 misschien nu nog niet werkt met ci . en zeker niet werkt met alphacrypt. De mk2 werkt goed met alphacrypt en ziggo kan geen alphacrypt blokkeren. Dit kunnen ze alleen in een ci module. Een ci module werkt met een soort van 2 weg communicatie. De gewone modules niet. Ziggo kan ze dus niet op slot zetten. Als de mk3 gecertificeerd is heeft die inderdaad de voorkeur. De vraag is echter of je nog een paar maanden kunt wachten

    Goed nieuws voor de UPC-klanten. Deze heeft nu ook CI+ geintroduceert. Echter is de smartcard hier wel gekoppeld aan de CI+ module. Waarschijnlijk om gebruik op een 2de TV te voorkomen.. Dat betekent dus dat UPC wel in staat is om de alphacrypt te blokkeren.

    Op langere termijn zou dit dus ook wel eens het geval bij Ziggo kunnen worden.

     

  • 05-13-2011 9:50 AM In reply to

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    in principe niet omdat upc ook van ci+ gebruik maakt. CI+ kan geblokkeerd worden. CI niet. Alphacrypt werkt via het ci principe.

     

    UPC en alphacrypt werkt zoiezo niet omdat upc geen ci ondersteund

  • 06-09-2011 4:41 PM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    Ik heb ook twee vraagjes over deze module.

    - Werkt deze module met een Beovision 7 32" uit 2006? Past hij daar gewoon in, zonder dat je er iets van ziet?

    - Heeft iemand een idee wat de module kost?

    Ik wil namelijk best overstappen op digitaal, maar een losse kast is voor mij eenvoudigweg geen optie. Ik heb in de buurt van de TV niets staan waar ik zo'n ding enigszins acceptabel in zou kunnen verstoppen. 

    Thanks!

    Joeri

  • 06-10-2011 4:22 AM In reply to

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    Joeri,

     

    De DVB-HD mk3 module past alleen in een Beovision 7 32 mk3 4 of 5. Als je een type nr 9331, 9171 of 9181 hebt dan werkt het en is de module niet zichtbaar. Deze word rechts achterin achter het klepje gebouwd wat daar al zit.

     

    De module kost €540, Ziggo CI+ module en kaart kost ongeveer €80. 

     

    jjcox:

    Ik heb ook twee vraagjes over deze module.

    - Werkt deze module met een Beovision 7 32" uit 2006? Past hij daar gewoon in, zonder dat je er iets van ziet?

    - Heeft iemand een idee wat de module kost?

    Ik wil namelijk best overstappen op digitaal, maar een losse kast is voor mij eenvoudigweg geen optie. Ik heb in de buurt van de TV niets staan waar ik zo'n ding enigszins acceptabel in zou kunnen verstoppen. 

    Thanks!

    Joeri

     

  • 06-10-2011 6:46 AM In reply to

    • jjcox
    • Not Ranked
    • Joined on 05-31-2009
    • Midden-Brabant, the Netherlands
    • Posts 61
    • Bronze Member

    Re: DVB-HD Module Beovision 7

    Jippie, ik heb een 9331! Thanks, nu weet ik tenminste zeker dat ik mijn geliefde BV7 kan gebruiken tot ie uit elkaar valt - nog een jaar of 20 dus :-).

    Super.

Page 1 of 1 (13 items)