in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-18-2011 4:28 PM by Harry2008. 27 replies.
Page 2 of 2 (28 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 04-09-2011 5:04 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Carolpa:

    [Dit kan ik totaal NIET onderschrijven! Ik gebruik bij 1 setup een MacMini, bij een andere een Apple TV2. Uitsluitend voor geripte DVDAudio's (FLAC 24bit/96kHz multichannel) heb ik de MacMini nodig, al de andere functionaliteiten zijn gelijkwaardig. De bediening van de Apple TV2 met een Beo4-5-6 is eenvoudig met bijna volledige functionaliteit - ook bij XBMC.

    Ze zijn  eveneens niet gelijkwaardig op video gebied. De mini kan 1920*1080 afspelen, Apple TV niet. 

    Carolpa:

    Als je ATV2 uitsluitend met standaard functionaliteit gebruikt, loop je tegen de opgelegde beperkingen van Apple. Bij een gejailbreakte wordt dit een geheel ander verhaal; je krijgt ALLE functionaliteiten van XBMC (of PLEX)

    Ik begrijp je punt, wat mijn "probleem" is (misschien een instellingsfout) is het selecteren van ondertiteling aan/uit en de gewenste taal voor de ondertiteling. Op de een of andere manier kom ik namelijk niet in het sub-menu "Video OSD". Als ik een muis gebruik zie ik het direct, maar geen enkele toets op de Beo5 verzorgt dit goed. Het maakt niet uit of ik in XBMC als afstandsbediening "Apple standaard"  of "Apple Universeel"  selecteer.

    Vandaar dat ik melde dat de bediening voor MIJ een probleem is. Alles werkt wel, maar ik wijzig de instellingen nu regelmatig via "remote desktop" of door mijn  muis met de apple mini te verbinden , kortom niet ideaal.  Als jij kan helpen/advies hebt, graag!

  • 04-11-2011 9:15 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    hallo Harry,

    de resolutie klopt uiteraad. Echter als geripte dvd/br weergegeven moeten worden is 720p voldoende. Zelf dvd/br rippen of digitaliseren en dan weergeven doe ik toch niet; kun je net zogoed naar het origineel kijken! Daarom is voor mij op dit gebied de MacMini en ATV2 gelijkwaardig 


  • 09-18-2011 4:28 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Carolpa:

    Harry2008:

    Belangrijkste nadeel van XBMC en PLEX is voor mij de bediening. Niet alle opties zijn gemakkelijk via de afstandsbediening (in mijn geval een Beo5 die de Apple remote simuleert) te benaderen. Daarnaast vind ik het jammer dat ik een complete mac mini moet inzetten voor een functie die een eenvoudige media speler ook kan.

     

     

    Dit kan ik totaal NIET onderschrijven! Ik gebruik bij 1 setup een MacMini, bij een andere een Apple TV2. Uitsluitend voor geripte DVDAudio's (FLAC 24bit/96kHz multichannel) heb ik de MacMini nodig, al de andere functionaliteiten zijn gelijkwaardig. De bediening van de Apple TV2 met een Beo4-5-6 is eenvoudig met bijna volledige functionaliteit - ook bij XBMC.

    Als je ATV2 uitsluitend met standaard functionaliteit gebruikt, loop je tegen de opgelegde beperkingen van Apple. Bij een gejailbreakte wordt dit een geheel ander verhaal; je krijgt ALLE functionaliteiten van XBMC (of PLEX)

    Dat kan en ik wil graag van je horen hoe jij e.e.a hebt ingericht. Ik heb elke keer problemen met het selecteren van de sub-titels. In XBMC heb ik standaard aangegeven NL te selecteren, maar dit gbeurt regelmatig niet. Bij een vriend die de Apple TV had, kreeg hij sub-titels van geripte films helemaal niet in beeld. Hoe heb jij dat opgelost?

     

Page 2 of 2 (28 items) < Previous 1 2