in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-18-2011 4:28 PM by Harry2008. 27 replies.
Page 1 of 2 (28 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 04-04-2011 5:02 PM

    Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Ik gebruik momenteel een Mac mini als speler voor digitale content (films). Op de Mac is XBMC geinstalleerd als mediaspeler. Alles werk goed, maar ik wil de mini voor iets anders gaan gebruiken.

    Nu sta ik in dubio om hetzij een Apple TV 2 te kopen of een Dune Smart D1. Ik weet dat de Dune meer kan (o.a. hogere kwaliteit output) maar waar ik benieuwd naar ben is hoe de Dune samenwerkt met een Beo4 en/of Beo5.

    Heeft iemand daar ervaring mee? 

  • 04-05-2011 10:10 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Nog niet.

    Ik heb zelf de H1.....Helemaal Top!

    Mijn dealer gaat vragen of ze de puc code in de tv kunnen zetten.

    Ik laat het weten.

  • 04-05-2011 1:30 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    De Dune prime 3.0 staat in de PUC lijst.

    Zou die dezelfde ir-instructies hebben als de H1?

  • 04-05-2011 4:12 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Dat zou zomaar eens kunnenSmile

  • 04-05-2011 6:25 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    @Koning / Beobuddy

    Alvast bedankt voor jullie reacties. Hebben de diverse Dune systemen allemaal dezelfde menustructuur zodat de PUC codes inderdaad gelijk zijn?

     

    Ik heb gisteren de iPhone/iPad app bekeken en deze is voor zover ik het kon bekijken erg rudimentair. Hebben jullie hier ervaring mee?

    Hoe is de user interface op de TV? Kan ik deze vergelijken met PLEX of XBMC of is het meer een lijstje met namen waar je doorheen kan scrollen?

  • 04-06-2011 11:48 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Wifi gebeld,en die vertelde mij dat het menustructuur gelijk is.

    Dus ik denk dat het wel gaat werken

  • 04-06-2011 3:58 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    koning:

    Wifi gebeld,en die vertelde mij dat het menustructuur gelijk is.

    Dus ik denk dat het wel gaat werken

    Dat kreeg ik vandaag ook van mijn dealer te horen. Koning, is het mogelijk dat jij een foto upload die laat zien hoe de Dune interface eruit ziet? Ik was vandaag in een winkel die ze wel verkocht maar niet had aangesloten dus buiten het kastje viel er niet veel aan te zien :-)

  • 04-07-2011 2:43 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Ben ook wel benieuwd!

     

    Dus als je ff kan photoshoppen, graag.

    Ben zelf aan het dubben tussen een popcorn A200 en een Dune. De popcorn kan tot mijn opluchting wel volledige BluRay rips streament weergeven. Iets wat de TVIX zonder haperen niet lukt.

    TVIX kan wel fullHD beelden streamen, maar alleen niet de BR-rips van 20 GB en groter.

  • 04-07-2011 11:32 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Oke'

    Het zijn niet mijn eigen foto's want ik heb (nog) steeds een palplus van philips en dat is eigenlijk niet om aan te zien.

    Hier een link van het programma wat ik gebruik.   http://zappiti.com/FR/screenshots.html

    Het programma is Zappiti,kan je gratis downloaden.

    Ik zou nog effe wachten met een mediaplayer want de nieuwe sigma staat er aan te komen.

    Dune is gewoon de beste mediaplayer.

  • 04-07-2011 2:25 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Wow, een echte palplus, die zie je niet veel meer. Wordt vast een klassieker Big Smile Geintje, moet kunnen.

     

    Maar bedankt voor je info! Mooie plaatjes!

    Duidelijke mappen structuur die je kan voorzien van icoontjes. Zo kun je de films mooi scheiden op diverse genres.

    Ziet er goed uit.

     

    Maar waarom zou iemand moeten wachten?

    Ik heb de TVIX HD-N1 Cafe, 6500 en de 6600N is ook dicht in de buurt. Maar de eerste 2 kunnen geen volledige BluRay rips streamen, daar ben ik net achter.

    Na maanden bezig te zijn geweest en ondertussen mijn netwerk te hebben voorzien van een andere router (E4200), gigabitswitches en middels het finetunen van de server, wilde de TVIX-jes niet soepel de BR rips streamen.

    De films liepen wel vlekkeloos via een externe schijf op de USB poort van de speler, dus de verdachte leek toch het netwerk. 

    Maar gisteren en vandaag heb ik hier een A200 gehad en die liep als een trein, gewoon super!

    Welke BluRay rips ik ook streamde over het netwerk, elke film liep probleemloos! Ik heb het dan over films met een minimale grootte van 20G en groter.

    Want let wel, de TVIXjes kunnen wel HD streamen, ook het 1920x1080 formaat. Maar het bestand mocht niet te groot zijn. 8-10 G is de maximale grootte.

     

    Maar om nog even terug te komen op jouw opmerking om te moeten wachten.

    Ik heb hier de specs van de chips:

    - Sigma 8642/43: http://www.sigmadesigns.com/uploads/documents/SMP8640_br.pdf

    - Sigma 8652/53 en hoger : http://www.sigmadesigns.com/uploads/documents/SMP8650_br.pdf

    Ik zie bij beide chips dezelfde specs v.w.b. de formaten e.d. Heeft de nieuwe chip voordelen? 

    Ik weet inmiddels dat een gigabit netwerk niet nodig is om BR te streamen.

     

    Maar om kort te gaan, de popcornhour A200 (met de 8643) heeft dezelfde chip als de Dune. Dus ik verwacht dezelfde werking/ondersteuning met als extra een beter/mooiere gebruikersinterface.

    Of zie ik iets over het hoofd?

  • 04-07-2011 2:50 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Dit heb ik even snel kunnen vinden.

    Ga je Dune ook uit proberen?



    "The SMP8910 with integrated studio-quality VXP® video processing provides a highly-integrated, high-performance solution for premium media players. It supports all the audio decoding options, video decoding options, and content protection requirements for Blu-ray players. The Secure Media Processor architecture offers advanced content protection, supporting a wide variety of Digital Rights Management (DRM) and Conditional Access (CA) solutions.
    Studio-quality VXP® video processing is included, offering fully adaptive deinterlacing, adaptive 3D noise reduction, mosquito noise reduction, block artifact reduction, adaptive detail enhancement featuring sharpness and texture enhancement with overshoot control, adaptive debanding, and adaptive contrast enhancement.
    3D Video decoding of a variety of 3D Video formats is also featured, including Blu-ray 3D. Support for legacy, current, and future 3DTVs is provided by supporting a variety of 3D Video output formats.
    The high-performance 3D graphics available on the SMP8910 enables dynamic and customizable user interfaces by supporting the flipping, rotating, warping, and moving of images.
    Additional features over the SMP8646 include support for:

    • Integrated VXP® video processing improves video quality of SD, HD, and Internet content, eliminating the need for a separate video post-processing solution
    • Decodes a wide variety of 3D Video formats, including Blu-ray 3D, H.264 MVC, RealD, Sensio, TDVision
    • Outputs a wide variety of 3D Video formats, enabling support for legacy and current 3DTVs
    • 50% faster host CPU with L2 cache, improving user interface and Internet performance
    • High-performance 3D graphics enables rich, fast user interfaces
    • Supports eMMC NAND flash, lowering BOM cost"

     

  • 04-07-2011 5:10 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    @Koning,

    Bedankt voor de link. Ziet er inderdaad goed uit met veel faciliteiten. Ga ik verder bekijken.

    Heb jij overigens enig idee wanneer er een Dune verschijnt met de nieuwe shipset? Kon er op hun site niets over vinden. Moet wel zeggen dat ik mijn BV10 niet zo snel zal gaan vervangen door een 3D scherm (of B&O moet over enige tijd een upgrade aanbieden dan wil het overwegen). Enerzijds door het extra brilletje anderzijds ben ik bij de meeste films nog niet heel erg onder de indruk als ik ze op een TV zie (cinema is meestal wel mooi, mede door het formaat).

     

    De popcorn lijkt mij ook wel interessant., ga ik dus ook even bekijken :-)

    Kwam er daarnaast achter dat de laatste software versie van de Elgato Turbo.264 HD die ik heb, ook erg goed is in het verwerken (resizen) van MKV bestanden. Hoewel ik dan in resolutie omlaag gaat, zou ik wel in mijn huidige Apple gebaseerde omgeving kunnen blijven. Keuzes, keuzes.

     

  • 04-07-2011 11:56 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Ze denken in het 3Q.

     

     

  • 04-08-2011 3:05 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    koning:

    Ze denken in het 3Q.

     

    Ja, en dan krijgen we zeker in het 3Q de aankondiging van weer een nieuwere versie?

    3D hoeft voor mij niet en daarom denk ik dat een A/C200 of Dune H/B/D1 voorlopig een prima keuze is.

    Deze 2 hebben voor mij overigens de voorkeur, omdat de andere merken die ik heb gezien (AC Ryan, Me8er, Enminent), elkaars clonen zijn of dat er geen mogelijkheid voor DVD covers is.

    Wat dat laatste betreft, hebben de TVIX HD-N1 en de 6600 de mooiste interface. 

     

  • 04-08-2011 3:54 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Hoi,

     

    Zelf heb ik de A200 op een avant aangesloten. Het nadeel van de A200 is de ventilator die erin zit deze maakt best veel lawaai. Ik vond het dusdanig vervelend dat ik de popcorn heb omgebouwd met een kitje van de importeur van popcorn in frankrijk. Als de mogelijkheid daar is zou ik dan toch gaan voor de C200 ivm de mogelikheid om er een bluerayspeler in te bouwen en vanwege het display dan heb je niet elke de tv nodig met bv muziek luisteren.

     

    Gr. Johan

     

  • 04-08-2011 5:04 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Ik zou zeggen: Apple TV2 en deze jailbreaken.

    vervolgens XBMC installeren (of PLEX). Dan heb je het beste van "beide" werelden. Goede interfaces; vele audio & videoformaten af te spelen.

     

    En eenvoudig met een Beo4-5-6 te bedienen


  • 04-08-2011 11:41 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Johan:

    Hoi,

     

    Zelf heb ik de A200 op een avant aangesloten. Het nadeel van de A200 is de ventilator die erin zit deze maakt best veel lawaai. Ik vond het dusdanig vervelend dat ik de popcorn heb omgebouwd met een kitje van de importeur van popcorn in frankrijk. Als de mogelijkheid daar is zou ik dan toch gaan voor de C200 ivm de mogelikheid om er een bluerayspeler in te bouwen en vanwege het display dan heb je niet elke de tv nodig met bv muziek luisteren.

     

    Gr. Johan

     

     

    De blue ray speler die in gebouwd zit in de popcorn is zomaar wat....waardeloos.

    Waarom een ventilator? tegenwoordig met die eco schijven heb je geringe warmte.'

     

     

  • 04-08-2011 11:44 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Beobuddy:

    koning:

    Ze denken in het 3Q.

     

    Ja, en dan krijgen we zeker in het 3Q de aankondiging van weer een nieuwere versie?

    3D hoeft voor mij niet en daarom denk ik dat een A/C200 of Dune H/B/D1 voorlopig een prima keuze is.

    Deze 2 hebben voor mij overigens de voorkeur, omdat de andere merken die ik heb gezien (AC Ryan, Me8er, Enminent), elkaars clonen zijn of dat er geen mogelijkheid voor DVD covers is.

    Wat dat laatste betreft, hebben de TVIX HD-N1 en de 6600 de mooiste interface. 

     

     

     

    Er is meer dan alleen 3D.

    Het word een grote stap vooruit in beeld en geluid.

    Ik meld het alleen maar!

  • 04-08-2011 1:46 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Carolpa:

    Ik zou zeggen: Apple TV2 en deze jailbreaken.

    vervolgens XBMC installeren (of PLEX). Dan heb je het beste van "beide" werelden. Goede interfaces; vele audio & videoformaten af te spelen.

     

    En eenvoudig met een Beo4-5-6 te bedienen

    het is me nog niet helemaal duidelijk, maar is het volgende dan mogelijk.

    Plex als server draaiend op een Apple, 2 TV's met elk een gejailbreakte ATV2 als client.

  • 04-08-2011 1:51 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    koning:

    Ik meld het alleen maar!

    Ja, dat wordt ook zeker gewaardeerd Yes -  thumbs up

     

    Ik gaf alleen maar aan dat je net als met computers vaak te maken hebt met techniek die alsmaar blijft verbeteren. Dus vroeg ik mij af wanneer je tot aanschaf over moet gaan.

    Ik heb daarom beide lijstjes met specificaties naast elkaar gehouden en zie dat er v.w.b. codecs niets verandert.

    De nieuwe chip wordt weer sneller, waardoor ondermeer de bediening vlotter zal zijn en de films vlotter op het scherm zullen komen. Verde r zie ik in de pdf veel aandacht voor 3D, en dat heeft (nog) niet mijn aandacht.

     

    @ Carolpa.

     

    Krijgt dat met de Apple TV2 niet een te grote hobby factor? Is dat wel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Ik be totaal niet bekend met Apple TV. Wel met de Mac mini en Plex, maar weer niet met XBMC

  • 04-08-2011 2:46 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    DoubleU:

    Carolpa:

    Ik zou zeggen: Apple TV2 en deze jailbreaken.

    vervolgens XBMC installeren (of PLEX). Dan heb je het beste van "beide" werelden. Goede interfaces; vele audio & videoformaten af te spelen.

     

    En eenvoudig met een Beo4-5-6 te bedienen

    het is me nog niet helemaal duidelijk, maar is het volgende dan mogelijk.

    Plex als server draaiend op een Apple, 2 TV's met elk een gejailbreakte ATV2 als client.

    Plex geinstalleerd op ATV2. Opslag van media op PC/MAC/NAS


  • 04-08-2011 2:52 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    @Beobuddy

    Een Apple TV2 met Plex werkt in principe hetzelfde als een MacMini met Plex. 

    Je krijgt de menu structuur van Apple TV bij het starten. Hierin kun je vervolgens voor XBMC kiezen (als je deze geinstalleerd hebt). Met de Beo4-5-6 "fiets"  je vervolgens door de menu's van dit programma (totdat je terugkeert naar het Apple Tv menu).

     

    Trouwens Plex is een afgeleide van XBMC. Qua functionaliteit zijn beide vergelijkbaar. 


  • 04-08-2011 4:35 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Ik heb even gegoogled naar XBMC en Apple TV2, en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet.

    Ik heb op mijn NAS de films onderverdeeld in diverse genres/mappen. Blijft die structuur behouden in Plex/XBMC?

     

    Waar ik inmiddels een beetje voor aarzel, is dat een mediaspeler en zijn bijbehorende software voor op de pc om de films te verzorgen soms zelfs informatie op de NAS wegschrijft.

    En als ik iedere keer van mediaspeler verander, dan wijzigt ieder bijbehorend softwareprogramma van zo'n speler de inhoud van de NAS. En dat wil ik niet altijd. Tenzij ik het gevoel heb dat het een blijffertje wordt.

    Maar wat is een eventueel addertje onder het gras?

    De apple tv's (ook de 2's) worden voor relatief weinig aangeboden, zo tussen de 100 en 130 euro. Een beetje mediaspeler kost aanzienlijk meer.

    Is het soms de maximale weergeave resolutie die beperkt is? Of geen hdmi, of zo?

  • 04-08-2011 5:13 PM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Beobuddy:

    Ik heb op mijn NAS de films onderverdeeld in diverse genres/mappen. Blijft die structuur behouden in Plex/XBMC?

    Ja daar kan je voor kiezen. Ik gebruik zelf XBMC (op de mac mini) omdat ik in PLEX problemen had met geripte blu rays die onder XBMC wel goed afspelen. Afhankelijk van de weergave die je kiest kan je de mappen blijven zien.

    Beobuddy:

    Waar ik inmiddels een beetje voor aarzel, is dat een mediaspeler en zijn bijbehorende software voor op de pc om de films te verzorgen soms zelfs informatie op de NAS wegschrijft.

    Dat kan je met de Apple TV voorkomen. Alle content gerelateerde metadata zit in iTunes. Als je de zaak zo opzet dat iTunes niet naar je NAS schrijft kan dit goed werken. De content (films) zitten op de NAS en de metadata op de locale schijf.

    Beobuddy:

    De apple tv's (ook de 2's) worden voor relatief weinig aangeboden, zo tussen de 100 en 130 euro. Een beetje mediaspeler kost aanzienlijk meer.

    Klopt. De Apple TV is in NL officieel nog niet uit. Dit komt volgens Apple met name door de problemen om rechten op distributie van films en tv shows rond te krijgen.  Maar je kan hem inderdaad voor rond de 120-140 euro haast overal krijgen.  Voor winkels zie: http://tweakers.net/pricewatch/264202/apple-tv.html#tab:prices

    Beobuddy:

    Is het soms de maximale weergeave resolutie die beperkt is? Of geen hdmi, of zo?

    Er is met name een aantal "problemen" met de Apple TV. Hij heeft HDMI, allerlei soorten codexen, etc. maar:

    • Resolutie is beperkt tot 1280 * 720
    • Er schijnen regelmatig issues te zijn met (het ontbreken van) ondertitels (zie product support op macrumors en bij apple zelf)
    • Content is met name beschikbaar in de US store (sommige diensten zijn zelfs alleen in de US te gebruiken)
    • Systeem is gebouwd voor streaming op basis van iTunes
    • Geen support voor blue-ray (of je moet de films converteren)

     

    Belangrijkste nadeel van XBMC en PLEX is voor mij de bediening. Niet alle opties zijn gemakkelijk via de afstandsbediening (in mijn geval een Beo5 die de Apple remote simuleert) te benaderen. Daarnaast vind ik het jammer dat ik een complete mac mini moet inzetten voor een functie die een eenvoudige media speler ook kan.

     

     

  • 04-09-2011 3:36 AM In reply to

    Re: Dune mediaspeler en Beo4 of Beo5

    Harry2008:

    Belangrijkste nadeel van XBMC en PLEX is voor mij de bediening. Niet alle opties zijn gemakkelijk via de afstandsbediening (in mijn geval een Beo5 die de Apple remote simuleert) te benaderen. Daarnaast vind ik het jammer dat ik een complete mac mini moet inzetten voor een functie die een eenvoudige media speler ook kan.

     

     

    Dit kan ik totaal NIET onderschrijven! Ik gebruik bij 1 setup een MacMini, bij een andere een Apple TV2. Uitsluitend voor geripte DVDAudio's (FLAC 24bit/96kHz multichannel) heb ik de MacMini nodig, al de andere functionaliteiten zijn gelijkwaardig. De bediening van de Apple TV2 met een Beo4-5-6 is eenvoudig met bijna volledige functionaliteit - ook bij XBMC.

    Als je ATV2 uitsluitend met standaard functionaliteit gebruikt, loop je tegen de opgelegde beperkingen van Apple. Bij een gejailbreakte wordt dit een geheel ander verhaal; je krijgt ALLE functionaliteiten van XBMC (of PLEX)

    ATV2 zijn direct bij www.conrad.nl te koop

     

     

     


Page 1 of 2 (28 items) 1 2 Next >