in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-28-2011 3:05 PM by ligth011. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-26-2011 5:30 AM

    beosound Encore

    Kan je de Beosound Encore ook aan je bestaande apparatuur koppelen?

    Ik heb begrepen dat de Encore zijn eigen Dac aan boord heeft,wat ik me dan afvraag waarom ze dat niet vanaf het begin hebben gedaan.

    Zo'n beomaster 5 kast is eigenlijk onhandig je bent weer gebonden aan plaatsing etc.

  • 03-28-2011 2:34 AM In reply to

    Re: beosound Encore

    Als ik kijk naar de Encore aansluitingen/connections verwacht ik geen directe aansluiting op bestaande B&O. Via LAN is het de bedoeling dat je een NAS/DLNA server van 1 specifiek merk aansluit! Of je gebruikt de WiFI van de Encore voor communicatie met de NAS/DLNA server. In de Encore is een wifi antenne bovenaan achter het scherm geïntegreerd

     

    Aansluitingen onder de ALU voet van de Encore zijn:

    LAN/RJ45

    1 Powerlink naar speakers

    USB voor externe hard drive

    Stroom aansluiting

     

    De aansluitingen onder het display van de Encore zijn:

    line in (mini jack)

    koptelefoon (mini jack)

    USB stick (tijdelijke muziek opslag medium)

     

    Groet, Robert

  • 03-28-2011 4:54 AM In reply to

    Re: beosound Encore

    Het eerste product van B&O dat definitief afscheid neemt van de masterlink aansluiting. Lijkt me een logische stap.

  • 03-28-2011 10:23 AM In reply to

    Re: beosound Encore

    -multimedia Robert-:

    Als ik kijk naar de Encore aansluitingen/connections verwacht ik geen directe aansluiting op bestaande B&O. Via LAN is het de bedoeling dat je een NAS/DLNA server van 1 specifiek merk aansluit! Of je gebruikt de WiFI van de Encore voor communicatie met de NAS/DLNA server. In de Encore is een wifi antenne bovenaan achter het scherm geïntegreerd

     

    Aansluitingen onder de ALU voet van de Encore zijn:

    LAN/RJ45

    1 Powerlink naar speakers

    USB voor externe hard drive

    Stroom aansluiting

     

    De aansluitingen onder het display van de Encore zijn:

    line in (mini jack)

    koptelefoon (mini jack)

    USB stick (tijdelijke muziek opslag medium)

     

    Groet, Robert

    Heeft hij geen aux aansluiting dan?

    Ik dacht dat ik dat ergens had gelezen.

  • 03-28-2011 11:41 AM In reply to

    Re: beosound Encore

    line in (mini jack)

     

     

     

  • 03-28-2011 5:48 PM In reply to

    Re: beosound Encore

    -multimedia Robert-:

    Via LAN is het de bedoeling dat je een NAS/DLNA server van 1 specifiek merk aansluit! Of je gebruikt de WiFI van de Encore voor communicatie met de NAS/DLNA server. 

    Naar ik begreep kan je de BM5 ook als NAS gaan gebruiken. Dus naast de andere merken lijkt een B&O oplossing ook mogelijk.

    Je kan dan je hele huis vol zetten met BS5/Encore's en op de plek waar je ook beeld wil (nou ja gelimiteerd dan) zet je de BM5 en de BS5 neer.

  • 03-29-2011 1:47 AM In reply to

    Re: beosound Encore

    Harry2008:

    Naar ik begreep kan je de BM5 ook als NAS gaan gebruiken. Dus naast de andere merken lijkt een B&O oplossing ook mogelijk.

    Ik lees inderdaad ook dat de BeoMaster 5 gebruikt kan worden. Omdat topic starter koning aangeeft de BM5 kast zo onhandig te vinden dacht ik te lezen dat koning op zoek is naar een andere oplosing.

    Hoe zit het met BeoNet?

    Groet Robert

  • 03-29-2011 1:53 AM In reply to

    Re: beosound Encore

    koning:

    -multimedia Robert-:

    Heeft hij geen aux aansluiting dan?

    Ik dacht dat ik dat ergens had gelezen.

    Als ik naar de afbeeldingen van de aansluitingen in de handleiding van de Encore kijk zie ik geen AUX aansluiting. Behalve dan de line in.

    Groet, Robert

     

     

  • 07-25-2011 6:14 AM In reply to

    Re: beosound Encore

    Vandaat via B&O mail gekregen dat de Encore eindelijk leverbaar is. Wat ik me afvraag.

    Heb ik genoeg aan de BM 5 met (voorlopig) even een externe harde schrijf, mp3,ipod.

    Of heb ik altijd ook nog de beomaster 5 nodig. Wat ik me nl. afvraag: hoe krijg ik mijn BM5 aangesloten op mijn speakers?

    Zoals jij al weet heb ik de BV8-40, 4x beolab 6, BL11.

     

    En, niet onbelangrijk wat gaat het kosten??

     

    PS: je hebt me een keer een mail gestuurd over bv8 maar ben mail kwijt. Ging volgens mij iets over filmmode???

     

    Filed under:
  • 07-25-2011 6:31 AM In reply to

    Re: beosound Encore

    In principe kunnen alle DNLA / UPnP servers gebruikt worden. Dit kan dus ook je PC zijn als hij maar de juiste sw geinstalleerd heeft (bv Twonky). Uiteraard moet deze PC wel aan (blijven) staan om een BS5e (maar ook een BS5) te kunnen voorzien van muziek

    Aangezien op de BM5 Twonky geinstalleerd is, kan dit apparaat ook als server dienst doen voor de BS5 maar ook voor de BS5e.

    de BS5e heeft één line-in. Op het menu is deze ingang als AUX te benaderen.

     

    Om een BS5e te gebruiken heb je GEEN BM5 nodig, maar of een HDD of een NAS (dlna/upnp) of een PC met een geinstalleerde server (dlna/upnp). Het apparaat is echter niet in het huidige ML te integreren (wel in de toekomstige Beonet). Ik heb echter ook gehoord dat men toch aan een "oplossing" voor ML schijnt te werken.

    de geluidskwaliteit is voortreffelijk.

     

    NB: sinds vandaag staan de spec's op de B&o site


  • 07-27-2011 2:29 PM In reply to

    Re: beosound Encore

    Carolpa,

     

    Hoe zit het met de aansluiting van mijn 4 beolab 6000 speakers? Deze zijn nu aangesloten op mijn bv 8-40.

    Of wordt het pas interessant als er een "oplossing"voor ML komt?

     

    Werkt de aan/uit functie via de bs5 zelf of via mijn tv?

    alvast bedankt.

  • 07-27-2011 3:27 PM In reply to

    Re: beosound Encore

    Hallo,

    De BS5e heeft 1 PL aansluiting (doorlussen speakers). Het is echter in die zin "stand alone".

    Ik gebruik hem op mijn kantoor/pc plek/hobby ruimte. An sich vind ik het niet erg dat hij hier stand-alone is. Trouwens op andere systemen kan ik in dit vertrek ook nog via de ML luisteren naar de andere bronnen in het systeem.

     

    groeten 


  • 07-28-2011 3:05 PM In reply to

    Re: beosound Encore

     

    wat bedoel je met andere systemen

    bs heeft geen ml aansluiting, gaat dat dan via pl?

Page 1 of 1 (13 items)