in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-27-2011 6:22 AM by martinross. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-27-2011 5:29 AM

Beogram 1700-funktioner

Hej Beoworld

Jeg er i gang med at sælge min Beogram 1700-pladespiller og havde en køber ude at se på den i dag. For at demonstrere, at den virker som den skal, satte jeg en plade på og trykkede på 33 RPM-knappen. Pladespilleren virkede fint, så jeg ville stoppe den igen, og trykkede på 33 RPM én gang til. Pladespilleren stoppede ikke, men spillede bare videre, hvilket forståeligt nok fik køberen til at konstatere, at den var defekt, og derfor ikke ønskede at købe den.

Nu er jeg så blevet i tvivl om, hvordan Beogram 1700'ens knapper fungerer. Jeg har regnet med at:

33 RPM: Et enkelt tryk starter en afspilning, et tryk mere stopper afspilningen og kører pick-up'en ud.

45 RPM: Det samme som 33 RPM, bare i 45 RPM.

Pause: Løfter pickup'en og stopper pladens rotation.

Turn: Starter rotation, så man fx kan tørre pladen af for støv inden afspilning.

Er min antagelse om 33 RPM korrekt, eller er det meningen, at der ikke sker noget ved gentagne tryk?

Venlig hilsen

Martin Ross

• 02-27-2011 6:19 AM In reply to

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Re: Beogram 1700-funktioner

Beogram 1700 regnes ofte som den bedste i sin serie men den har ikke en decideret stop funktion.
    Ved enden af pladen, kan den selv løfte og svinge armen ud men hvis du vil
    stoppe under afspilningen af en plade, trykker du pause, Beogram'en løfter så armen og
    stopper pladetallerkenen og du skubber selv armen ud.
    Med andre ord; Din Beogram virker fint.

Martin

• 02-27-2011 6:22 AM In reply to

Re: Beogram 1700-funktioner

Hej Martin

Tusind tak for dit svar, det var godt at få på plads.

God søndag,

Martin

Page 1 of 1 (3 items)