in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-25-2011 3:09 AM by Peter Pan. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-21-2011 12:38 PM

    Powerlink til speakerlink, kan det lade sig gøre med data?

    Hej

     

     Jeg sidder og roder med at få brygget et kabel mellem min ouverture og mine Penta I med forstærker. Penta I har kun speakerlink, og jeg kan fint få lyd på begge kanaler, men kan ikke få data i display på nogen af dem. Jeg ved display virker på begge højtalere, da de er pillet fram min beomaster 5500 som fuldt funktionsdygtige.

     Hvad siger i til det, kan man bruge 'datalink' benet i powerlink stikket til at få gang i display på Penta I?

    m.v.h.

     Jesper G

  • 02-24-2011 5:43 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Powerlink til speakerlink, kan det lade sig gøre med data?

    Heisann!

     

    Nå har ikke jeg Penta I, så jeg kan ikke garantere noe her, men jeg er ganske sikker på at det skal være fullt mulig Smile Hadde jo vært rart om b&o byttet format på displaydataen fra speakerlink til powerlink!

    De hadde et adapter tidligere som ser ut som om det er beregnet på netopp denne jobben  - du kan se det nederst på DENNE siden. Jeg tror det er ute av produksjon nå, men det skader jo ikke å spør en forhandler!

    Ellers ser jeg at Beoworlds sponsor Sounds Heavenly sier at han kan mekke et adapter (HER), så jeg ville fyrt av en e-post til han!

     

    Magnus

     

  • 02-24-2011 11:13 AM In reply to

    Re: Powerlink til speakerlink, kan det lade sig gøre med data?

    Heiiii :)

    Tak for dit svar, vil dog gerne lidt længere.

     Har godt set muligheden for at få lavet et kabel hos 'sounds Heavenly', og måske kontakte B&O for den originale version. Jeg syntes dog det kunne være langt mere interessant selv at lave et kabel. Jeg har alle stik o.s.v. og har som sagt også lyden på plads jeg mangler blot data, nogen som kan hjælpe ?

  • 02-24-2011 11:51 AM In reply to

    • Dennis
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 02-01-2009
    • Denmark
    • Posts 172
    • Gold Member

    Re: Powerlink til speakerlink, kan det lade sig gøre med data?

    Hej Jesper

     

    Der er et diagram på Beotech: Speakerlink / PowerLink  Smile

     

    Mvh. Loudspeaker

    I was borned with a Beolink 1000 in my hand!

    Ever seen a Beomaster 6001? I have one! Look here.

    Main system: Beovision AV9000, Beocenter 2300, Beosystem 3500, Beolab Penta MKIII, Beolab 3000, Beogram 6500, Beolink 1000, Beolink 5000, Beolink 7000

    Wish list: Beolab 2,


  • 02-25-2011 3:09 AM In reply to

    Re: Powerlink til speakerlink, kan det lade sig gøre med data?

    Her finder du næsten alt om DIN tilslutning, på side 4 også det du søger:

     Tryk på billedet
Page 1 of 1 (5 items)